Elegancki nowy pojazd elektryczny przybył na Down Under z mnóstwem zaawansowanych technologicznie funkcji i wydajnością z najwyższej półki, aby podjąć walkę z Teslą.
Kiedy filia Volvo Polestar pierwotnie przybyła do Australii, była oferowana jako zamiennik dla BMW M3.
Teraz odrodzony jako koncern wyłącznie elektryczny, stał się konkurentem Tesli, obiecując atrakcyjne i wydajne maszyny sprzedawane bezpośrednio klientom w Internecie.
Pierwsza oferta to czterodrzwiowy żuraw znany jako Polestar 2.
Przy cenie początkowej wynoszącej 64 900 USD plus koszty jazdy po drogach (około 65 000 USD z zachętami dla pojazdów elektrycznych w NSW, Wiktorii i Australii Południowej), sedan pozyskiwany z Chin jest prawie na równi z Teslą Model 3 i jest droższy niż skromny hatchback Jak Nissan Leaf i tańsze niż większe maszyny elektryczne, takie jak Hyundai Ioniq 5.
Linia zaczyna się od napędu na dwa koła, „zakres standardowy, pojedynczy silnik”, który zapewnia moc 165 kW i zasięg 440 km.
Średniej specyfikacji model „Long Range Single Engine” w cenie 69 900 USD (około 70 000 USD w przypadku pojazdów elektrycznych z ulgami) ma większy akumulator, który zapewnia zasięg 540 km, a także dodatkowe 5 kW mocy.
Najwyższej klasy wersje „dalekiego zasięgu z podwójnym silnikiem” łączą duży akumulator i inny napęd na 480 km i 300 kW mocy za 69 900 USD plus na drodze (około 75 000 USD).
Wszystkie trzy warianty mogą mieć dwie główne opcje. Pakiet „Plus” za 6000 USD oferuje luksusy, takie jak 13-głośnikowy system stereo Harman Kardon, panoramiczny szyberdach, bezprzewodowe ładowanie telefonu, podgrzewane tylne siedzenie i kierownica.
Pakiet „Pilot” o wartości 5000 USD obejmuje matrycowe reflektory LED, kamerę 360 stopni i – co jest dość kontrowersyjne – pomoce kierowcy, takie jak aktywny tempomat, monitorowanie martwego pola i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.
Niektóre z tańszych popularnych maszyn benzynowych oferują tę technologię za darmo.
Ale Polestara 2 nie da się pomylić z flagowym modelem.
Elegancki wygląd zewnętrzny ustępuje miejsca naprawdę pięknej kabinie pozbawionej niekończącego się plastiku, który można znaleźć w nowoczesnych samochodach.
Nasz model testowy wyglądał świetnie z drewnem o otwartych porach, blond skórą i misternymi materiałami na podłokietnikach i głośnikach. Wiele z tego, co widzisz, jest ekologiczne, w tym tekstylia utkane z nici stworzonych z plastikowych butelek pochodzących z recyklingu.
Ale Polestar wykorzystuje niedawną zależność od tworzenia kopii lustrzanych smartfonów, takich jak Apple CarPlay, z pięknym 15-calowym ekranem dotykowym zasilanym przez Google, oferującym mapy o wysokiej rozdzielczości, muzykę i inteligentną integrację z gigantycznym cyfrowym ekosystemem Ameryki.
Działa płynnie, sprytnie integrując się z cyfrową deską rozdzielczą umieszczoną przed siedzeniami, która wydaje się być podniesiona z obudowy części Volvo. Chociaż nigdzie nie znajdziesz logo Volvo, powiązanie Polestar i jego firmy macierzystej opłaca się dzięki fotelikom podwyższającym, odpowiedniej ergonomii i dobrze skalibrowanym pomocy dla kierowcy.
Podczas gdy niektóre pojazdy elektryczne zwiększają przestrzeń kabiny oferowaną przez płaskie podłogi i mniejsze silniki, Polestar stosuje bardziej tradycyjne podejście z wysokimi parapetami, dynamiczną konsolą środkową i wyraźnym garbem podłogowym połączonym ze wspólną platformą z Volvo XC40.
Przestrzeń z tyłu jest dobra, ale nie dekadencka, a na wysokość głowy wpływa opcjonalny szklany szyberdach, który zapewnia dodatkowe ciepło w kabinie latem.
Decyzja Polestar o zamontowaniu 19-calowych kół skutkuje samotną, budzącą zaufanie przyczepnością, wzmocnioną zaskakującym brakiem przechyłów nadwozia, biorąc pod uwagę dwutonową masę samochodu. Kompromis polega na zakorkowanej, niskiej prędkości jazdy, którą pogarsza nieco hałaśliwe zawieszenie, które szybko się układa.
Można korzystać z tradycyjnego hamulca lub w trybie jednego pedału, samochód znacznie zwalnia po podniesieniu pedału przyspieszenia, a jednocześnie ładuje akumulator.
Układ kierowniczy jest subtelny, ale niewyczuwalny i czasami może być przyćmiony potrzebą przesłania 170 kW przez przednie opony. Hałas drogowy jest w większości maskowany przez opony Continental, ale nierówne nawierzchnie mogą zniweczyć niewłaściwą rakietę.
Starannie odmierzone dostarczanie mocy jest spowodowane łatwym, jeśli nie brutalnym przyspieszeniem, osiągając szybką i cichą progresję w środowisku miejskim i wiejskim.
Werdykt 4/5
Bezkonkurencyjne prezentacje, imponujący zasięg w napędzie elektrycznym i dopracowana etykieta jazdy działają na korzyść Polestara, pomimo kosztownych dodatków i wytrzymałej jazdy.
POLIESTER 2 BIOELEMENTY DALEKIEGO ZASIĘGU
Cena £: Około 70 000 USD samochodem
silnik: Elektryczny, 170 kW / 330 Nm
Usługa gwarancyjna: 5 lat / nieograniczona liczba kilometrów, bezpłatnie przez 5 lat
bezpieczeństwo: 8 poduszek powietrznych, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu, alarm uwagi kierowcy
Pragnienie/Zakres: 17,1 kWh / 100 km, 510 km (WLTP)
Wysyłka: 405 litrów
dodatkowy: dmuchanie zestaw
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu