Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

31 sierpnia przestaną działać miliony urządzeń 3G, w tym automaty sprzedające i terminale płatnicze

31 sierpnia przestaną działać miliony urządzeń 3G, w tym automaty sprzedające i terminale płatnicze

To jak błąd Y2K, ale tym razem prawdziwy — i może zniszczyć wszystko, od automatów i zabawek dla dzieci w centrach handlowych po pralnie samoobsługowe, stacje parkingowe, kamery bezpieczeństwa i terminale EFTPOS.

Starsi ludzie dość dobrze pamiętają histerię panującą na przełomie tysiącleci w związku ze zbliżającą się katastrofą technologiczną.

Obawiano się, że gdy liczba ukryta w kodach niezliczonych systemów komputerowych na całym świecie wzrośnie z „99” do „00” – błąd popełniony przez pierwszych programistów, używając dwóch liczb zamiast czterech – wszystko się załamie, a systemy elektroniczne ulegną awarii. rozpadać się. Awaria, samoloty spadają z nieba.

Nigdy do tego nie doszło, ale za nieco ponad dwa miesiące znaczna liczba australijskich konsumentów i przedsiębiorstw stoi w obliczu mini-roku 2000, a wielu z nich nawet o tym nie wie.

31 sierpnia zarówno Telstra, jak i Optus zamkną swoje dotychczasowe sieci komórkowe 3G, a firmy ostrzega się, aby „nie były ofiarami 3G”.

Oprócz starszych telefonów istnieje duża liczba – trudno dokładnie określić, ile – innych urządzeń 3G „po cichu wbudowanych w” firmy, domy i gospodarstwa rolne, które „nagle wydadzą ducha i ludzie będą się zastanawiać, co się dzieje”. .

„Jest już za późno, aby był to punkt wyjścia, ponieważ zaszkodzi to przedsiębiorstwom” – powiedział Bruce Belson, rzecznik małych firm i przedsiębiorstw rodzinnych.

Belson twierdzi, że zmiana będzie miała również znaczący wpływ na społeczności wiejskie i regionalne, wpływając na technologię monitorowania środowiska stosowaną przez wielu rolników, a także na sprzęt badawczy.

Uszkodzone urządzenia Może zawierać „Inteligentne zegarki, urządzenia do noszenia, urządzenia IoT, takie jak terminale EFTPOS, routery przemysłowe, skanery, urządzenia monitorujące bezpieczeństwo, telematyka, narzędzia do śledzenia zasobów, narzędzia do monitorowania środowiska, kamery bezpieczeństwa, alarmy medyczne i osobiste rozwiązania w zakresie reagowania w sytuacjach awaryjnych oraz alarmy/urządzenia zabezpieczające w domu według Australijskiego Stowarzyszenia Telekomunikacji Mobilnej (AMTA).

Australijczyków wezwano do sprawdzenia swoich urządzeń i, jeśli dotyczy to problemu, skontaktowania się z producentem lub usługodawcą w celu aktualizacji.

„To rodzaj cichego elementu technologicznego, nad którym większość ludzi nie zastanawia się ani chwili, ponieważ skupiają się przede wszystkim na funkcji, a nie na wykorzystywanym spektrum oprogramowania” – powiedział Belson.

„Ludzie prawdopodobnie w ogóle o tym nie myślą, zwłaszcza w przypadku starszych maszyn EFTPOS i tym podobnych rzeczy. Jest to ryzyko utraty klientów, a dla niektórych może to być kluczowa część możliwości”.

Ogólnobranżowa decyzja trzech australijskich operatorów telekomunikacyjnych o zamknięciu 20-letniej sieci 3G ma na celu umożliwienie operatorom zwiększenia przepustowości sieci nowej generacji.

Vodafone wyłączył już swoją sieć 3G w styczniu ubiegłego roku.

W zeszłym tygodniu host 2GB Bena Fordhama Ujawniła, że ​​o problemie dowiedziała się rozgłośnia radiowa, gdy w biurze przestał działać automat.

READ  DCT Gdańsk wybiera wykonawców do rozpoczęcia prac nad projektem rozbudowy T3

„Okazuje się, że wszystkie punkty sprzedaży detalicznej bez nadzoru korzystają z sieci 3G” – powiedział Fordham.

„Mówimy więc o automatach, stacjach parkingowych, myjniach samochodowych, pralniach i tego typu rzeczach. Problem ten będzie dotyczył każdego obiektu wymagającego czytnika kart, a jeśli korzysta z 3G, będzie trzeba go wymienić. Ale wiele firm nie ma pojęcia… Będzie to więc kosztować setki tysięcy dolarów, co jest ogólnie niedoszacowanym faktem i będzie to dziesiątki milionów dolarów. To właśnie tutaj firmy posiadają karty 3G czytnik musi go wymienić, ale zamienniki czytników kart stają się coraz bardziej powszechne. Ponieważ każdy potrzebuje czytnika kart, brakuje ich.

Robbie Allison, założyciel i dyrektor zarządzający firmy QualityVend zajmującej się automatami sprzedającymi, powiedział firmie Fordham, że modernizacja sprzętu jest „zaporowa pod względem kosztów”.

„Pomiędzy kosztem czytnika, kosztem jego wymiany i czasem potrzebnym operatorowi na wydostanie się z czytnika, wychodzi około 650 dolarów” – powiedział.

„Załóżmy, że wydałeś 10 000 dolarów na automat i miałeś nadzieję uzyskać 10 procent zysku, czyli 1000 dolarów, więc ponad połowa przeciętnego zysku automatu w tym roku zostanie przeznaczona na wymianę czytnika, aby mógł otrzymać zapłatę. „Te same pieniądze, które zabrali wczoraj, będą miały wpływ na biznes”.

Oszacował, że będzie to miało wpływ na „100 000 punktów styku w całej Australii”.

Allison stwierdził, że zaobserwował już spadek przychodów o 5–10 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym ze względu na rosnącą liczbę czytelników doświadczających usterek.

„Od kilku lat ludzie kupują trochę [4G readers] „Postępują postępy, ale obecnie jest strasznie dużo tych elementów, które wymagają wymiany” – stwierdził.

„To ogromny problem makro obejmujący 1000 małych punktów kontaktowych”.

Wysokie koszty modernizacji sprzętu trzeciej generacji byłyby „znaczne w czasach, gdy małe, rodzinne i rolnicze przedsiębiorstwa działają w oparciu o wąskie marże i stale rosnące koszty produkcji” – stwierdził Belson.

Rzecznik stwierdził jednak, że zamknięcie sieci 3G było słuszną decyzją, nad którą „pracowano od wielu lat”.

„Widmo jest rzadkim zasobem publicznym, dlatego potrzeba jego mądrego wykorzystania w celu jego jak najlepszego i najlepszego wykorzystania jest ważna dla narodu i gospodarki” – stwierdził.

Surveyors Australia, która reprezentuje ponad 400 firm geodezyjnych, już wcześniej wzywała rząd do pomocy w zakresie zmian.

„Kiedy w zeszłym roku po raz pierwszy zaczęliśmy rozmawiać na ten temat z firmą Telstra i rządem, reakcja była dość ogólna i brzmiała mniej więcej tak: «wszyscy mieli wystarczająco dużo czasu na zmianę»” – powiedział członkom najwyższy organ na początku tego miesiąca. „Chociaż mamy taką nadzieję [two-month delay] Pomagając zmniejszyć część stresu związanego z przygotowaniami, będziemy nadal zachęcać Państwa firmę do lobbowania na rzecz wsparcia finansowego na pokrycie tych nieplanowanych kosztów.

READ  Sąd Federalny ogłasza sprawę karną przeciwko ANZ jako „całkowitą shemozzle”

Chociaż usługę ogłoszono w 2019 r., setki tysięcy Australijczyków nie zrezygnowało jeszcze ze swoich telefonów komórkowych, które wkrótce się psują.

Pojawiły się już obawy, że ponad milion osób, nawet posiadających starsze telefony 4G, może nie być w stanie skontaktować się ze służbami ratunkowymi, ponieważ usługi te domyślnie korzystają z 3G podczas wybierania potrójnego zera.

Telstra, która planowała zamknąć swoją sieć 30 czerwca, ogłosiła na początku tego miesiąca, że ​​przełożono ją na koniec sierpnia, aby dać klientom więcej czasu na aktualizację urządzeń, za czym wysłano SMS-a z przypomnieniem.

Największa firma telekomunikacyjna w kraju ujawniła w kwietniu, że pomimo zbliżającego się terminu, ponad 110 000 klientów nie dokonało jeszcze aktualizacji.

W tym czasie opozycja podchwyciła doniesienia i oskarżyła ministra komunikacji Michela Rollanda o sabotowanie transformacji.

Rzecznik ds. komunikacji opozycji, David Coleman, powiedział: „Ta decyzja potwierdza niewłaściwe podejście ministra Rowlanda do kluczowej kwestii, czyli tego, że niektóre telefony 4G nie będą działać po wyłączeniu 3G”.

„Minister powołała swoją „grupę zadaniową” dopiero w marcu. Gdyby Minister działała profesjonalnie i szybko, byłoby mnóstwo czasu na uporanie się z tą sprawą, zanim usługa 3G zostanie wyłączona.

Malcolm Roberts, senator Jednego Narodu, powiedział, że rząd federalny musi wkroczyć i całkowicie znieść blokadę.

„Po raz kolejny wzywam firmy telekomunikacyjne do zaprzestania zamykania sieci 3G, aby mogli nas zapewnić, że żaden Australijczyk nie będzie w gorszej sytuacji ani nie będzie w stanie połączyć się z potrójnym zerem” – powiedział Roberts.

„To niewielkie opóźnienie [by Telstra] Nie robi to nic, aby rozwiązać problem miliona telefonów komórkowych 4G, które nie będą w stanie wywołać potrójnego 0, gdy sieć 3G zostanie wyłączona.

Dodał, że opóźnienie „nie ma wpływu na szacunkowe trzy miliony urządzeń, w tym najważniejsze systemy alarmowe, infrastrukturę rolniczą i urządzenia EFTPOS dla małych firm, a Australijczycy z regionu nadal całkowicie polegają na sieci 3G”.

„Dochodzenie Senatu w sprawie zamknięcia sieci 3G zostanie wszczęte dopiero 30 listopada, a zamknięcie wcześniej stanowi wyzwanie dla Senatu i wybranych przedstawicieli narodu” – powiedział.

„Czas na [Ms Rowland] Interweniować. „Jest oczywiste, że operatorzy telekomunikacyjni zamierzają pozostawić Australijczyków w trudnej sytuacji”.

Operator telekomunikacyjny „w dalszym ciągu komunikuje się bezpośrednio z klientami, na których naszym zdaniem będzie miało wpływ zamknięcie naszej sieci 3G od września 2024 r., aby gorąco zachęcić ich do zmiany urządzenia” – powiedział Andrew Sheridan, wiceprezes ds. rządowych i regulacyjnych Optus. oświadczenie. .

READ  UE może zgodzić się na plany wydatków Polski i Węgier – na warunkach

„Zamknięcie obejmie zarówno klientów, którzy nadal korzystają wyłącznie z urządzeń 3G, jak i tych, którzy mogą korzystać z urządzeń 4G, które mogą również polegać na sieci 3G” – powiedział.

„Zapewniamy dodatkowe wsparcie klientom wrażliwym. Zachęcamy klientów, z którymi Optus skontaktował się już, do wcześniejszej aktualizacji swoich urządzeń, aby mieć pewność, że technicy Optus nie będą mieli wpływu na to zamknięcie, zwiększając ich zasięg 4G i 5G .

Rzecznik pani Rowland powiedział, że zaprzestanie świadczenia usługi 3G było „decyzją komercyjną operatorów sieci komórkowych”.

„Rząd wspiera przejście na 3G, aby umożliwić wdrożenie lepszych technologii, takich jak 4G i 5G, w celu zwiększenia przepustowości, szybkości i możliwości transmisji danych w australijskich sieciach” – powiedział.

„Rząd jest świadomy, że operatorzy sieci komórkowych wchodzą w interakcje z klientami dotkniętymi przejściem na technologię 3G, w tym z użytkownikami IoT. Rząd jest szczególnie zaniepokojony podzbiorem urządzeń 4G, których to dotyczy, które po przejściu na technologię 3G będą nadal normalnie działać w zakresie transmisji głosu, SMS-ów i transmisji danych. zamknięcie działa, ale nie będzie w stanie wykonywać wywołań do potrójnego zera.

Powiedział, że branża telekomunikacyjna w dalszym ciągu pracuje nad identyfikacją urządzeń mobilnych, których dotyczy ten problem, gdyż z najnowszych informacji przekazanych rządowi wynika, że ​​do tej kategorii może należeć około 370 tys. urządzeń.

„Rząd wspierał branżę w utworzeniu grupy roboczej, która zajmie się bezpieczniejszym zarządzaniem przejściem na technologię 3G” – powiedział.

„Rząd zachęca dotkniętych klientów, aby skontaktowali się ze swoim usługodawcą lub innymi dostawcami sieci komórkowych dostępnymi na ich obszarze w celu uzyskania opcji modernizacji urządzeń, których dotyczy problem”.

Telstra twierdzi, że obecnie kontaktuje się z około 200 000 klientów mobilnych, zarówno indywidualnych, jak i małych firm, aby poinformować ich, że mają telefon obsługujący tylko 3G, nieobsługujący Voice over 4G (VoLTE), mający ograniczenia w zasięgu 4G lub obsługujący technologię 4G- włączone, ale przystosowane do korzystania z sieci 3G do połączeń alarmowych, wymaga modernizacji.

„Aby pomóc ludziom zorientować się, czy muszą dokonać zmiany, wdrożyliśmy teraz nagraną wiadomość SMS dla urządzeń, które wymagają aktualizacji i odtwarzania jej przed wszystkimi połączeniami wychodzącymi (z wyjątkiem połączeń alarmowych). Już teraz obserwujemy dobry wskaźnik realizacji, ponieważ z tego powodu” – powiedział rzecznik firmy.

Klienci Telstra i Optus mogą również sprawdzić, czy problem dotyczy ich telefonów komórkowych, wysyłając SMS-a pod numer 3 pod numer 3498.

[email protected]