Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gerald Carpenter: Koncerty Camerata związane są ze smyczkami | Sztuka i Rozrywka

Camerata Pacifica zagra swój październikowy koncert, drugi w sezonie 2022-23, o 19:30, piątek, 21 października w Han Hall Akademii Muzycznej; 15.00 niedziela, 23 października w Ventura County Museum w Ventura; 19:30 wtorek, 25 października w Huntington Museum w San Marino; i 20:00 środa, 26 października w Zipper Hall w Colborne School w Los Angeles.

Uczestniczącymi muzykami będą wiolonczelista Jonathan Swenson, który niedawno został nazwany America’s Music Artist of the Month; pianista Soyeon Kate Lee, laureat I nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Naumburgu; A Yura Leegłówna altówka Orkiestry Kameralnej Los Angeles, która zagra:

Yura Lee

Yura Lee

Fryderyk Chopin„Sonata na wiolonczelę i fortepian g-moll Opus 65 (1845-46)” Zoltan Caudalie„Sonata na wiolonczelę bez akompaniamentu, op. 8 (1915)”, napisana na altówkę przez Lee, oraz Heinrich Ignaz Franz BieberPiosenka „Passacaglia, skrzypce solo g-moll, C-105” z „Sonat różańcowych (ok. 1676)”, grana przez Yurę Lee na skrzypcach.

„Jestem zachwycony, że mogę przedstawić artystów tak wysokiego kalibru w tym przemyślanym i intymnym programie i mamy zaszczyt przedstawić Jurę, Jonathana i Soyeon naszej publiczności Camerata” – mówi dyrektor artystyczny Camerata, Adrian Spence.

Kompozycje Chopina (1810-49), w których głównym lub jedynym instrumentem nie jest fortepian, są zbyt cienkie w stosunku do podłogi. W rzeczywistości, dopóki nie zrobiłem trochę badań, nazwałbym Sonatę wiolonczelową i fortepianową wyjątkową w tej kategorii. Ale choć okazuje się, że Chopin pisał utwory na flet i fortepian, triole g-min na skrzypce, wiolonczelę i fortepian, inne utwory na wiolonczelę i fortepian oraz dziesiątki „pieśni polskich”, to tylko sonata wiolonczelowa i fortepianowa jest nadal regularnie słychać na koncercie.

Cóż za niesamowita praca! Silne i zdecydowane – dzieło daje nam referencje Chopina jako modernisty i wprowadzają go na falę, na której wciąż, mimo wielu zmian w modzie, płynie, co wciąż wiele mówi o naszej kondycji.

READ  Trzecia Obiena w Polsce

Według Wikipedii Zoltán Kodály (1882-1967) był „węgierskim kompozytorem, etnomuzykologiem, nauczycielem, językoznawcą i filozofem. Jest znany na całym świecie jako twórca metody edukacji muzycznej Kodály”.

Był przyjacielem na całe życie, aby Bella BartokObaj byli „bohaterami muzycznymi siebie nawzajem”.

Tak czy inaczej, Bartok i Kodály, którzy razem przemierzali europejską wieś, zbierając pieśni ludowe, oddzielili się od firmy w latach 30. XX wieku – Kodály, pozostając na Węgrzech, aby kontynuować bardzo udaną podwójną karierę jako kompozytor i naukowiec, przetrwał faszystowski koszmar i dożywa do piątego roku życia, osiemdziesięciu. Bartok wyemigrował do Ameryki, gdzie odnosił sukcesy raczej jako pianista niż jako kompozytor, i zmarł z głodu wkrótce po skomponowaniu swojego największego dzieła „Koncert na orkiestrę”.

„Solo Cello Sonata” Kodály’ego to twarda praca – intensywna, introwertyczna, oparta na popularności, ale ma wiele wspólnego z kawalerSześć solówek (BMW1007-1012) bardziej niż cokolwiek innego od tego czasu – i powinny idealnie pasować do asortymentu Violi Lee.

Za każdym razem, gdy mogę złożyć pełną Cameratę z mojego standardowego zestawu, zaczynam się zastanawiać, czy Adrian może stracić dotyk. Przez dziesięciolecia niewiele się to działo, zwłaszcza odkąd zmienili nazwę z „Bach Camerata” na „Camerata Pacifica”.

Zwykle jest co najmniej jedno dzieło, a często więcej, nieznane mi. Są to na ogół kompozycje współczesne, ale tym razem autorstwa XVII-wiecznego kompozytora Heinricha Ignaza Franza Biebera (1644-1704). Bieber był, jak ujął to Dylan, „od dawna znany z grania [baroque] Skrzypce”, ale potem na kilka stuleci zniknął z słuchu – aż do odkrycia i opublikowania sonetów różańcowych w 1905 roku.

Muzyka Biebera, niewątpliwie barokowa, ma wiele wspólnego z twórczością Morski Marais niż Bacha czy Haendla. Jego sonety przybierają formę monologów wewnętrznych, eksplorujących ograniczoną przestrzeń mentalną, niewrażliwą na upływ czasu.

READ  Filmy tak dobre, że powinny zdobyć Oscary – ale ich nie zdobyły – 24/7 Wall St.

Wstęp we wszystkich miejscach kosztuje 68 USD. Aby uzyskać bilety i inne informacje, przyjdź do kasy, zadzwoń do Camerata Pacifica pod numer 805-884-8410, e-mail [email protected]lub połącz się z Internetem www.cameratapacifica.org.

Gerald Carpenter zajmuje się sztuką jako współautor Noozhawk. Dostęp do niego można uzyskać pod adresem [email protected] Wyrażone opinie są jego własnymi.