Trzy z czterech nowych samolotów patrolowych P-8A Poseidon Królewskich Sił Powietrznych Nowej Zelandii są już dostępne do operacji.
Rząd kupił cztery samoloty w 2018 roku za 2,3 miliarda dolarów, aby zastąpić sześć P-3K2 Orion, które są w służbie od lat 60. Pierwszy Posejdon przybył do Nowej Zelandii ze Stanów Zjednoczonych w grudniu, a drugi w marcu. Trzy z nich są teraz w bazie Shakya w Manawatu i są gotowe do działania.
Podczas gdy Siły Zbrojne powiedziały w sobotę, że przypada na dzień, w którym „pojemność zostanie oficjalnie zwolniona i stanie się dostępna dla misji operacyjnych”, w sobotę rano dały jasno do zrozumienia, że czekają na przylot czwartego samolotu, który wciąż znajduje się poza granicami kraju. kraj.
Rzecznik NZDF powiedział, że samoloty przylatywały sporadycznie, a ostatni spodziewany jest jeszcze w tym miesiącu.
Posejdony będą wykorzystywane do wspierania nowozelandzkich operacji pokojowych i bezpieczeństwa, nadzoru morskiego, ochrony zasobów, pomocy humanitarnej i reagowania na katastrofy.
Wicemarszałek sił powietrznych Andrew Clark powiedział, że wprowadzenie nowej floty do służby oznacza początek nowej ery.
Czytaj więcej:
* Pożegnanie z muchą przez szanowanych Orionów Sił Powietrznych
* Baza lotnicza Shakya ma dwa duże hangary i zatrudnia 1200 osób
* W bazie lotniczej Ōhakea znajdują się cztery samoloty P-8A, rozpoczyna się modernizacja infrastruktury
„Bezpieczeństwo morskie Nowej Zelandii ma kluczowe znaczenie dla naszego przetrwania i sukcesu.
„Poseidon to najnowszy samolot z linii RNZAF, którego początki sięgają początków RNZAF, który obserwował z powietrza, zabezpieczając nasze zasoby morskie, broniąc naszego regionu przed zagrożeniami militarnymi, budując regionalną odporność, zapobiegając międzynarodowej przestępczości i oczywiście przeprowadzając poszukiwanie i ratownictwo, pomoc humanitarna i misje humanitarne w sytuacjach katastrof.
„We flocie Poseidon dysponujemy teraz nowoczesnymi standardami technologicznymi do wykonywania tych kluczowych ról. Poseidon ma szeroki zakres wszechstronności i głębię możliwości wymaganych do pracy w dzisiejszym złożonym środowisku bezpieczeństwa.”
P-8A był obsługiwany przez 5 Dywizjon, a dowódca skrzydła Mark Whiteside powiedział, że przygotowania do operacji lotniczych były zwieńczeniem lat ciężkiej pracy grupy ludzi.
„Od samego początku wiedzieliśmy, że w centrum tej zmiany pokoleniowej znajdą się ludzie; że każda wymiana w naszej eskadrze, w powietrzu i na ziemi, a także innych osób w bazie z nami i zaangażowanych w to, co robimy, będzie konieczne, abyśmy mogli rozpocząć działalność na czas, a on to udowodnił”.
„Jestem niesamowicie dumny ze wszystkich naszych pilotów, gdy zaczynamy nową erę. Pracowali tak ciężko, a teraz będą mogli zobaczyć, jak cały ten wysiłek się opłacił, gdy P-8A ruszy w drogę.”
5 Dywizjon, około 250 pracowników i Wano, przeniósł się z Winwapai w Oakland, gdzie stacjonował P-3K2 Orion, do Ohakii.
Spędzili trzy lata szkoląc się w US Navy w Jacksonville na Florydzie, zanim samolot dotarł do Nowej Zelandii.
Orion przeszedł na emeryturę.
Korekta: Ta historia pierwotnie mówiła, że przyleciały wszystkie cztery samoloty. Historia zmodyfikowana 1 lipca, 11:09.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Odwiedziłeś najbardziej ruchliwą wyspę na Ziemi
Sojusznicy Trumpa na wzgórzu przechodzą proces milczenia w nowym teście dla GOP
Znowu widać zorzę polarną powstałą w wyniku burzy geomagnetycznej