Polskie miasto Główny zamówiło pierwsze autobusy akumulatorowo-elektryczne. Solaris latem 2024 roku dostarczy pięć autobusów Urbino 12 electric wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania do operatora komunikacyjnego Gloco, Gminy Miejskiej.
Dolnośląskie miasto eksploatuje już ponad 20 pojazdów marki Solaris, w tym cztery autobusy hybrydowe. Pięć dwunastometrowych prywatnych autobusów będzie pierwszymi zeroemisyjnymi pojazdami we flocie gminy Miejskiej. Urbino 12 Electric napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 220 kW.
Jak podaje producent, operator komunikacji miejskiej wybrał akumulator o łącznej pojemności 280 kWh firmy Gloco. Pojazdy ładowane są albo za pomocą kabla w zajezdni (za pomocą zwykłych wtyczek CCS), albo za pośrednictwem odwróconego pantografu. W tym systemie, zwanym także „pantografem od góry do dołu”, ramię ładujące nie jest podnoszone z dachu pojazdu do masztu ładowania po stronie infrastruktury, lecz schodzi z masztu ładowania pantografu do odbieraka prądu na dachu pojazdu. „Dzięki elastycznym rozwiązaniom w zakresie ładowania autobusy mogą kursować przez cały dzień i stanowią niezawodną i przyjazną dla środowiska alternatywę dla konwencjonalnych środków transportu” – mówi Solaris.
Firma sama zapewni infrastrukturę i pojazdy. Stacje ładowania CCS zostaną zainstalowane w zajezdni przy ulicy Transportowej. Obecnie w mieście planowana jest tylko jedna stacja pantografów, która ma powstać przy ul. Towarowej.
Solaris twierdzi, że dostarczył do tej pory 2000 autobusów akumulatorowych klientom w 21 krajach Europy, a obecnie realizowane są kontrakty na kolejny 1000 sztuk.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Polska odebrała ostatnią dostawę dronów TB2 od tureckiej firmy Baker
Jak oglądać, kanał, kursy
IGF księcia Harry'ego świętuje 10-lecie ożywienia gospodarczego w Polsce