Polska firma e-commerce Allegro – lider na swoim rodzimym rynku – po uruchomieniu platformy zakupowej Allegro.sk na Słowacji rozszerzyła swoją markę na trzeci kraj w regionie.
Allegro, jedna z największych platform e-commerce w Europie, od 2022 roku działa pod różnymi nazwami na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Chorwacji, po przejęciu marek MALL, WE|DO, Mimovrste i CZC.
W zeszłym roku rozpoczął ekspansję własnej marki w regionie uruchamiając Allegro.cz w Czechach, a teraz uczynił to na Słowacji.
Firma twierdzi, że nowy portal e-commerce zapewni Słowakom dostęp do 100 milionów katalogów w jednym miejscu, „dziesięć razy więcej niż jakikolwiek inny sklep internetowy działający na Słowacji”.
Nowa platforma, podobna do tych dostępnych w Czechach i Polsce, umożliwi sprzedawcom „raz wystawiać ofertę, sprzedawać wszędzie” niezależnie od tego, gdzie zlokalizowana jest marka.
Allegro twierdzi, że ma 19 mln „aktywnych nabywców” w całym regionie, w tym 14,6 mln w Polsce. W czwartym kwartale 2023 roku uruchomiona w maju tego roku czeska platforma Allegro.cz podwoiła liczbę aktywnych kupujących do 1,6 mln w kwartale.
„Polskie firmy chętnie szukają nowych klientów za granicą” – powiedział Matthias Friesen, dyrektor handlowy Allegro. „Dlatego chcemy ułatwić im wejście na nowe rynki… dając im narzędzia potrzebne do handlu w modelu transgranicznym”.
Podczas największej oferty publicznej w tym roku w Europie i największej w historii w Polsce, akcje Allegro wzrosły o 65% po dzisiejszym notowaniu na warszawskiej giełdzie, co dało spółce wartość rynkową na poziomie 17,4 miliarda dolarów i wyprzedziło CD Projekt jako największą spółkę giełdową w Polsce. https://t.co/kx1yWS1jyq
— Notatki z Polski 🇵🇱 (@notesfrompoland) 12 października 2020 r
W ciągu najbliższych dwóch lat Allegro planuje otworzyć sklepy pod markami własnymi na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji – podała Polska Agencja Prasowa (PAB).
W ubiegłym roku Allegro zaobserwowało przychody na poziomie 10,25 mld zł (2,37 mld euro), co oznacza wzrost o 13,8% rok do roku, przy zysku netto na poziomie 284 mln zł (65,7 mld euro). W samej Polsce jej sprzedawcy sprzedali w ubiegłym roku towary o wartości 54,8 mld zł, co oznacza wzrost o 11% rok do roku – podała spółka.
W 2020 roku Allegro zadebiutowało na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co było największym jak dotąd IPO w Polsce i największym IPO roku w Europie. Podobnie jak wiele platform e-commerce, firma odnotowała gwałtowny wzrost przychodów w czasie pandemii, co skłoniło ją do poszukiwania ekspansji międzynarodowej.
Allegro, wiodąca polska firma z branży e-commerce, odnotowała wzrost zysku netto lepszy od prognoz analityków.
Przedstawiła także plany ekspansji międzynarodowej, obejmujące angielską wersję swojego rynku i zwiększenie sprzedaży do innych krajów UE. https://t.co/qlX1Bn5Rnf
— Notatki z Polski 🇵🇱 (@notesfrompoland) 6 sierpnia 2021 r
Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit, utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie moglibyśmy robić tego, co robimy.
Główny autor obrazu: Zestaw prasowy Allegro
Alicja Ptak jest starszą redaktorką i dziennikarką multimedialną w Notes from Poland. Wcześniej pracował w Reuters.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania