Sama historia CD Projekt Red to nie mniej niż historia wielkiego sukcesu firmy Film Cyberpunk 2077 Wiedźmin 3. Firma powstała w latach 90. jako swego rodzaju gra komputerowa, która była jedynym sposobem na zdobycie wielu gier w Polsce. Udało mu się dobrze prosperować, ponieważ prawo autorskie zostało dodane dopiero w jednej z późniejszych łatek w Polsce. Później firma kontynuowała także ingerencję w wewnętrzne części gier, zapewniając tłumaczenie na język polski.
Gdy ambicje firmy rosły, zawarli umowę, aby uczynić konsolę ekskluzywną Baldur’s Gate Dark Alliance dla komputera. Być może doświadczenie firmy w handlu ulicznym było pomocne, gdy musieli przemycić grupę deweloperów PS2 z Londynu do Polski w celu budowy portu. To nie miało się wydarzyć, ponieważ nawet ich wytrwałość nie przeszkodziła w anulowaniu gry po tym, jak właściciel IP miał wewnętrzny problem. CD Projekt powinien jednak to zachować Mroczny Sojuszs, którzy uderzają w firmę jako sygnał, że powinni zrobić coś własnego.
I to… nie do końca to, co zrobili. Od razu próbowali zaimponować Andrzejowi Sapkowskiemu, twórcy polskiego hitu Żywiciele Seria książek, w które przekształcili się później Magik. Firma wpadła na sprytny pomysł na zrobienie czegoś, co było duże w ich kraju. Próbowali nakłonić Sapkowskiego, by sprzedał im prawa do modyfikacji gry za procent od zysków, ale Sapkowski śmiał się z tego pomysłu, ponieważ jego zdaniem gry to niesprzedane bzdury, prawdopodobnie zero procent. Również bardzo mała liczba.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024