Agentce nieruchomości została pozbawiona licencji po wysłaniu rasistowskiego e-maila do najemców, w którym porównała czystość Australijczyków i Hindusów po sporze dotyczącym ich kaucji.
Trybunał Administracyjny Australii Zachodniej zawiesił licencję Bronwyn Bullitt na osiem miesięcy od piątku w następstwie sporu sprzed dwóch lat.
Sąd przesłuchał, jak Bullitt, dyrektor agencji Mavin Real Estate z siedzibą w Perth, wysłała e-mail do byłych najemców Sandeepa Kumara i Ritu Devi Sharma w maju 2021 r., po potrąceniu z ich umów opłat za sprzątanie.
Kumar i pani Sharma mieszkali w domu w Hocking na północ od Perth i wyjechali w grudniu 2020 r.
Po wyjeździe lokatorów pani Pollitt przeprowadziła końcową inspekcję domu i poinformowała pana Kumara i panią Sharmę, że wynajmujący nie zgadza się na zwolnienie całości kaucji.
Po miesiącach ciągłych dyskusji na temat kosztów kaucji i sprzątania pani Pollitt wysłała w maju 2021 r. e-mail do najemców, w którym skrytykowała kulturę Indii.
„Po rozmowie z Ritu na temat sprzątania pomyślałam o różnicach kulturowych i podejściu do sprzątania wśród indyjskich najemców” – napisała pani Pollitt.
„Moja angielska rodzina i ja mieszkamy w Australii od pokoleń, począwszy od pierwszej osady.
„Nasze standardy życia, jakość życia i oczekiwania bardzo różnią się od obszarów przeludnionych, gęsto zaludnionych i brudnych [sic] Z wielu innych krajów, w tym z Indii.
„Niemożliwa jest więc dyskusja na temat tego, co jest czyste, skoro ja i większość Australijczyków oczekujemy tego, co jest czyste, a ty mówisz o tym, do czego jesteś przyzwyczajony”.
Ja i większość Australijczyków oczekujemy czystości, a ty mówisz o tym, do czego jestem przyzwyczajony.
„Nie ma porównania, nie może być debaty, ponieważ nie jesteście przyzwyczajeni do naszego kulturalnego stylu życia.
„Ja, jako biały Australijczyk, wierzę, że ty i inne osoby, które przybywają do Australii, chcecie cieszyć się pięknym stylem życia, jaki prowadzimy, czystym, świeżym powietrzem, pracą, a jeśli nie możecie mieć funkcjonalnego wsparcia społecznego, pomocy medycznej i braku przeludnienia.
„Mam nadzieję, że masowy napływ Hindusów nie zamieni naszego pięknego kraju w brud, czyli Indie ze zwłokami na ulicach, na wpół spalonymi zwłokami w rzece i ludźmi wspinającymi się jeden na drugiego, aby uzyskać pomoc medyczną .
„Mieszkając w skrajnych slumsach. Wszystko zaczyna się od oczyszczenia wynajmowanych nieruchomości, pamiętania o tym, co pozostawiłeś i wiedzy o tym, gdzie stanie się India Perth, jeśli nie dokonasz żadnych zmian w swoim zachowaniu.
Według pani Pollitt koszt ogólnego sprzątania po opuszczeniu najemcy wynosi zwykle około 1000 dolarów. Co zrozumiałe, spór dotyczył opłaty za sprzątanie w wysokości 200 dolarów.
Agent zaoferował zapłatę 200 dolarów, ale pan Kumar i pani Sharma odrzucili tę ofertę.
„Biały Australijczyk oczekuje, że przejdą na czyste australijskie standardy, a nie na indyjskie” – kontynuowała Bullitt w e-mailu.
„Będzie inaczej, jeśli przeprowadzimy się do Indii, będziemy musieli pogodzić się z indyjskimi standardami.
„Masz takie samo prawo do swojej kultury, jak my, a standard sprzątania nieruchomości nie może zostać obniżony, aby dostosować go do innej kultury. Mam wiele różnych kultur, które wynajmują i od wszystkich oczekuje się, że pozostawią nieruchomości idealnie czyste.
Kilka tygodni później, w czerwcu 2021 r., pani Pollitt wysłała parze e-mail z przeprosinami, w którym stwierdziła, że „nigdy nie zamierzała być rasistką”.
„Po pierwsze, przepraszam, jeśli uznałeś, że jestem wobec ciebie rasistowska. Nigdy nie było to moją intencją” – napisała.
„Porównałem otrzymany raport o stanie nieruchomości i zdjęcia ze sposobem zwrotu nieruchomości, który jest taki sam dla każdego najemcy.
Po eksmisji ponad 6 miesięcy temu oboje ostro rozmawialiście o tym procesie.
„Każda próba rozwiązania problemu była kłótnią, dopóki nie zdałam sobie sprawy, że ze względu na różne punkty widzenia, które próbowałam wyjaśnić w moim ostatnim e-mailu, nie była to rasistowska i nigdy nie miałam takiego zamiaru”.
'[It was] To po prostu wynik różnic kulturowych i odmiennych doświadczeń życiowych każdej ze stron, co oznacza, że na sytuację patrzy się z różnych perspektyw.
Trybunał stwierdził, że w momencie wysłania e-maila pani Pollitt znajdowała się pod presją, ponieważ miało to miejsce w szczytowym okresie pandemii covid, która doprowadziła do kilku zmian w przepisach najmu.
Pani Pollitt zgodziła się przeprowadzić szkolenie i mentoring oraz dokonała „wewnętrznych zmian”, aby zapobiec powtórzeniu się podobnej sytuacji.
Daily Mail Australia skontaktował się z panią Pollitt w celu uzyskania komentarza.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu