Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Aktualności dotyczące stylu życia |  Badania ujawniają, dlaczego niektóre dzieci mogą wolniej uczyć się słów

Aktualności dotyczące stylu życia | Badania ujawniają, dlaczego niektóre dzieci mogą wolniej uczyć się słów

Reprezentatywny obraz

Norwich [England]23 kwietnia (ANI): Nowe badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Wschodniej Anglii wyjaśnia, dlaczego niektóre dzieci uczą się słów wolniej niż inne.

Badanie dotyczy tego, na co patrzą małe dzieci, gdy uczą się nowych słów. Stwierdzono, że dzieci z większym zasobem słownictwa szybko szukały rzeczy podczas nauki nowych słów.

Przeczytaj także | Najważniejsze statystyki MI vs PBKS IPL 2023: Stadion Wankhede jest świadkiem wielu rekordów, gdy Punjab Kings pokonują Mumbai Indians.

Tymczasem dzieci, które znały mniej słów, patrzyły tam iz powrotem między przedmiotami i trwało to dłużej.

Zespół badawczy twierdzi, że ich odkrycia mogą pomóc w identyfikacji dzieci z opóźnionym rozwojem językowym na wczesnym etapie.

Przeczytaj także | IPL 2023: Sam Curran i Arshdeep Singh pomagają Punjab Kings pokonać Mumbai Indians w remisie z wysokim wynikiem.

Co najważniejsze, oznacza to, że te dzieci mogą otrzymać wczesne wsparcie w budowaniu najlepszego słownictwa przed rozpoczęciem szkoły.

Kierowniczka badań, dr Larissa Samuelson z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Wschodniej Anglii, powiedziała: „W wieku około dwóch lat dzieci zaczynają szybciej identyfikować znaczenie nowego słowa. Uważamy, że dzieje się tak dlatego, że wiele pierwszych słów dzieci uczą się to rzeczowniki.Grupy przedmiotów o podobnym kształcie – kulki są okrągłe, a miseczki mają kształt miseczek.

„Dzieci uczą się, że jeśli usłyszą nowe słowo, prawdopodobnie inne przedmioty o tym samym kształcie również zostaną nazwane tą nazwą.

Pomaga im to szybko uczyć się nowych słów, ponieważ od razu mają pojęcie, co oznacza nowe słowo.

„Ale mogą istnieć różnice w sposobie, w jaki dzieci uczące się języka uczą się nowych słów i rozumieją, co oznaczają nowe słowa.

„Chcieliśmy lepiej zrozumieć to zjawisko, aby zobaczyć, jak może wspierać wczesne uczenie się słów”.

READ  Linie satelity SpaceX przecinają prawie pięć ujęć zorzy polarnej w teleskopie

Zespół badawczy zbadał, jak 66 dzieci w wieku od 17 do 31 miesięcy nauczyło się nowych słów w prostej grze.

Pokaż małym dzieciom nowe przedmioty wykonane z gliny, gipsu, styropianu, przędzy i plastikowych siatek. Następnie badacze powiedzieli dzieciom nazwy nowych obiektów i zapytali, jakie inne przedmioty można by nazwać tak nazwanymi.

Co najważniejsze, zespół sfilmował miejsce, w którym dzieci patrzyły podczas całej misji. Następnie mogli obejrzeć to ponownie klatka po klatce, aby zobaczyć, gdzie małe dzieci patrzyły przed i po tym, jak przedstawiono im coś nowego.

„Wiemy, że kiedy dorośli i dzieci słyszą słowo, które znają, szukają w świecie rzeczy, które pasują do słów, które słyszą. Chcieliśmy sprawdzić, czy różni się to w zależności od tego, ile słów znasz” – powiedział dr Samuelson.

Naukowcy zapytali więc rodziców, ile słów potrafią wypowiedzieć ich dzieci.

Dr Samuelson powiedział: „Odkryliśmy, że dzieci, które potrafią powiedzieć więcej słów, szybko patrzą na przedmioty, które mają taki sam kształt jak nazwany przedmiot. Dzieci, które znają mniej słów, patrzą tam iz powrotem między przedmiotami i zajmuje im to więcej czasu.

Inne badania wykazały, że dzieci z rozwojowymi zaburzeniami językowymi nie zwracają uwagi na te same rzeczy podczas nauki nowych słów, co dzieci z typowym rozwojem językowym.

„Obecnie nie można zdiagnozować dzieci z rozwojowymi zaburzeniami językowymi, dopóki nie skończą trzech lub czterech lat. Mamy jednak nadzieję, że nasze odkrycia pomogą zidentyfikować dzieci zagrożone opóźnieniami językowymi na wczesnym etapie, aby mogły uzyskać lepsze wsparcie.”

„Nasze badania pokazały wcześniej, że możemy poprawić uczenie się słów u dzieci, pomagając im dowiedzieć się, na co zwracać uwagę, gdy usłyszą nowe słowo.

„Jeśli uda nam się wcześnie zidentyfikować, które dzieci potrzebują tego wsparcia, możemy pomóc im zbudować najlepsze słownictwo i lepiej przygotować się do wejścia do szkoły z umiejętnościami językowymi, których potrzebują”.

READ  Sonda kosmiczna Juno przygotowuje się do bliższego przyjrzenia się umęczonemu księżycowi Jowisza

University of East Anglia prowadził te badania we współpracy z Augustana College, Illinois (USA) i Durham University. Ulubiony

(Jest to nieedytowana historia automatycznie generowana z konsorcjalnego kanału informacyjnego, personel mógł nie edytować ani nie edytować treści)