Londyn – (drut roboczy) – Najcenniejsze marki na świecie doświadczył rekordowego wzrostu zgodnie z Marka KuntaraTM Najlepsze światowe marki 2021 Ranking o łącznej wartości 7,1 biliona dolarów, co odpowiada łącznemu PKB Francji i Niemiec. wzrost o 42%; Ponad czterokrotny średni roczny wzrost procentowy w badaniu w ciągu ostatnich 15 lat był napędzany zaufaniem wynikającym z dostępności szczepionek, pakietów bodźców ekonomicznych i lepszych prognoz PKB. Amerykańskie marki stanowią 56 na 100 najlepszych, z Amazon i Apple na czele – oba są teraz warte ponad 1 bilion dolarów.
Kluczowe trendy wyróżnione w badaniu Kantar BrandZ Top Global Brands Study of the Year obejmują:
- Amazonka Utrzymała pozycję najcenniejszej marki na świecie, rosnąc o 64%, osiągając 684 mld USD (lub ekwiwalent PKB dla Polski)
- Tesla Jest najszybciej rozwijającą się marką i najcenniejszą marką motoryzacyjną, zwiększając swoją wartość o 275% rok do roku do 42,6 mld USD.
- Pięć marek Ponad dwukrotnie podwoili wartości swoich marek: Pinduoduo, Meituan, Moutai i TikTok z Chin oraz Tesla z USA
- Technologia dominuje w górnej części Kantar BrandZ W rankingu, w którym siedem z dziesięciu najlepszych marek pochodzi z sektora technologicznego. Technologia umożliwiła również markom nietechnologicznym osiągnięcie znacznego wzrostu, na przykład Gucci – wykorzystujący moc TikTok podczas pandemii i Domino – wykorzystujący Internet i usługi dostawcze
- Amerykańskie marki rosną szybciej w 2021 r. Z ich wartościami marek rosnącymi średnio o 46% rok do roku, co oznacza, że Stany Zjednoczone stanowią obecnie 74% całkowitej wartości 100 największych firm, mimo że posiadają tylko 24% światowego PKB.
- Chiny umocniły swoją przywództwo w Europie. Chińskie marki wzrosły z 11% na 100 najcenniejszych kosztowności w 2011 roku do 14% obecnie. Z kolei marki europejskie stanowią obecnie 8% wartości rankingu w porównaniu z 20% w 2011 r.
ranga 2021 |
Marka |
Wartość marki 2021 (1 mln USD) |
zmiana % 2021 |
1 |
Amazonka |
683 852 $ |
64% |
2 |
jabłko |
$611997 |
74% |
3 |
|
457 998 USD |
42% |
4 |
Microsoft |
410271 dolarów |
26% |
5 |
Tencent |
240 931 $ |
60% |
6 |
Serwis społecznościowy Facebook |
$226,744 |
54% |
7 |
Ali Baba |
196912$ |
29% |
8 |
Wiza |
191.285 dolarów |
2% |
9 |
McDonald’s |
154,921 dolarów |
20% |
10 |
Karta kredytowa Master Card |
112 876 $ |
4% |
10 najlepszych światowych marek Kantar BrandZ w 2021 r. |
„2020-1 był rokiem rekordowym dla rozwoju marki i chociaż wiele osób przeżywa trudny rok, nasze badania po raz kolejny wykazały, że silne marki zapewniają lepsze zwroty akcjonariuszom, są bardziej odporne i szybciej się regenerują” – skomentowała Natalie Purdy , dyrektor naczelny ds. marketingu w Kantar. „Ze względu na wzrost globalnego handlu elektronicznego z 12% do 15% całkowitej sprzedaży w 2020 r., był to pozytywny rok dla marek zaangażowanych w ten łańcuch wartości – od detalistów po firmy spedycyjne, takie jak FedEx i UPS. Jednak odnotowaliśmy również wzrost w branżach Podobnie jak wiele przewidywanych wyzwań na początku pandemii. Na przykład marki odzieżowe razem wzięte wzrosły bardziej niż marki mediów i rozrywki w rankingu, a marki luksusowe, pomimo ograniczenia podróży i globalnych blokad, zmieniły swoją energię i w rezultacie odnotowały wzrost ”.
Marki z różnych branż zostały nagrodzone za spełnienie zmieniających się potrzeb i zachowań konsumentów:
-
Modele subskrypcyjne zawsze były dla wielu ważnym motorem sukcesu. Microsoft jest jednym z najlepszych przykładów tej innowacyjnej oferty (+26%) umożliwiającej adaptację do nowych środowisk biznesowych i przejście na modele subskrypcji w celu poprawy wygody i skalowalności. Xbox (+55%), Disney (+13%) i Netflix (+55%) odnotowały wzrost, podczas gdy Spotify wszedł do rankingu po 454% wzroście liczby abonentów w latach 2015-20 i wyraźnej poprawie wartości marki konsumenckiej. Oprócz technologii modele subskrypcyjne zwiększają również wartość szerokiej gamy marek, w tym Lululemon, Nike, Mercedes-Benz i Heineken.
-
Alkohol rósł podczas pandemii, wspierany przez chińskie marki Baiju. Najcenniejszą marką alkoholową na świecie jest Moutai (109,3 miliarda dolarów), której wartość podwoiła się w ciągu jednego roku i jest obecnie czterokrotnie większa od Budweisera (drugi co do wielkości alkohol wynosi 25,5 miliarda dolarów). Heineken był najszybciej rozwijającą się marką piwa z 16% (4 miejsce w rankingu napojów alkoholowych)
Reputacja, zwłaszcza dla celów zrównoważonych i etycznych, jest rosnącą siłą napędową wzrostu marki. Kategoria luksusu odnotowała wzrost marki o 34%, przy czym francuskie i włoskie firmy luksusowe, takie jak LVMH, inwestowały w swoją reputację korporacyjną poprzez inicjatywy związane z pandemią i zrównoważoną transformacją oraz wspieranie ruchów społecznych, takich jak BLM. Podobnie, L’Oréal Paris z powodzeniem pokonała trendy pandemii wśród marek kosmetycznych, zapewniając rozwój marki poprzez prezentowanie swoich atutów i umacnianie pozycji kobiet.
„Tegoroczne wyniki pokazują, że budowanie marki pozostaje kluczowe dla zapewnienia wzrostu”, wyjaśnia Burdet. „Śledzimy wyniki giełdowe naszych najsilniejszych marek i widzieliśmy, jak odradzają się one dwa razy szybciej niż inne główne indeksy. Nasze analizy wykazały, że 70% tego, co sprawia, że marka odnosi sukces, to dobre cztery podstawowe zasady: dostarczanie najlepszych Doświadczenie Poprzez stale oznakowane punkty kontaktowe, grupa group funkcjonalny produkty i usługi, Łatwość lub wygoda, A otwarty Dzięki świetnym reklamom. Jednak wirus COVID-19 kładzie nacisk na wartości konsumenckie, takie jak zaufanie i niezawodność. Te marki, które propagują swoje wartości i wykazują przywództwo w tych kwestiach, wyróżniają się i wyróżniają”.
koniec
Ranking najcenniejszych światowych marek Kantar BrandZ 2021 oraz kompleksowy raport i analiza są już dostępne za pośrednictwem available www.kantar.com/brandz
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu