Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kolejni pokolenie wyżu demograficznego to millenialsi w Chinach

Przeskocz o kilka lat. Ta grupa demograficzna wychodzi po dwudziestce i chce pozostać aktywna i młoda. Wchodzimy do firmy produkującej odzież sportową, która powstała już na północno-zachodnim wybrzeżu Pacyfiku: Nike weszła na giełdę w 1980 roku. W 1992 roku, kiedy awangarda tego pokolenia miała 46 lat i potrzebowała pickupa, Starbucks był notowany na giełdzie. Dostajesz punkt.

Firmy te, i wiele podobnych firm, zostały założone i odniosły sukces, kierując się prostą koncepcją biznesową: sprzedaż dobra lub usługi, która jest pożądana i pożądana przez dużą grupę demograficzną. Podczas gdy Baby Boomers byli największym graczem na rynku w ciągu ostatnich 50 lat w Stanach Zjednoczonych i innych krajach rozwiniętych, Wierzymy, że chińscy millenialsi to wyżu demograficznego przyszłości.

1,2 miliarda powodów

Istnieje wiele powodów, dla których wierzymy, że chińscy millenialsi będą przodować na rynkach w nadchodzących dziesięcioleciach. Po pierwsze, według Banku Światowego do 2024 r. PKB Chin przekroczy PKB Stanów Zjednoczonych. Chiny doświadczają najszybszej ekspansji klasy średniej, jaką kiedykolwiek widział świat, w okresie, gdy globalna klasa średnia rozwijała się już w historycznie bezprecedensowym tempie.

Szacuje się, że do 2027 roku 1,2 miliarda Chińczyków będzie należeć do klasy średniej, co stanowi jedną czwartą światowej sumy. W przeciwieństwie do starzejących się populacji Europy i Japonii ludność Chin jest stosunkowo młoda. Pod koniec lat 80. i 90. w Chinach nastąpił wzrost liczby ludności o 45 procent, mniej więcej tyle samo, co wyż demograficzny.

Trzydzieści lat później to zasłużone pokolenie powstało w okresie reform gospodarczych i otwarcia kraju.

Podobieństwa w zachowaniach konsumentów i postawach chińskich millenialsów w porównaniu z wyżu demograficznego są wyraźne. Podobnie jak pokolenie wyżu demograficznego w tym samym wieku, chińscy millenialsi częściej wydają pieniądze na rozrywkę, doświadczenia i uwielbiają zakupy. Jedzą więcej, kupują samochody, które sprawiają, że odnoszą sukcesy i uwielbiają podróżować.

READ  KGHM Polska Med? SA: Miedz i SN Nuclearelectrica SA podpisały memorandum o współpracy w rozwoju SMR

Podobnie jak ich koledzy z wyżu demograficznego, chińscy millenialsi zbliżają się do wieku średniego, aspirują do podobnego marzenia co amerykański sen: idealna jednostka rodzinna i posiadanie domu: 70 procent chińskich millenialsów posiada własne domy, w porównaniu do 35 procent w Stanach Zjednoczonych Stany i 30 proc. w Australii.

Chiny wkrótce staną się największą gospodarką świata Millenialsi w Chinach będą napędzać rynki i wzrost gospodarczy. Jeśli chodzi o liczby, jest ich znacznie więcej urodzonych w kraju, którzy przewodzą amerykańskiej gospodarce.

Ze względu na ogromny rozmiar chińskiej gospodarki wszyscy inwestorzy potrzebują pewnego otwarcia na rynek Chin kontynentalnych, zwłaszcza chińskie akcje A, które są zarejestrowane i notowane na giełdzie w Chinach. To właśnie te firmy konkurują na największym światowym rynku konsumenckim i będą przodować na rynkach.

Dotarcie do tych firm i sektorów, które są najbardziej narażone na kontakt z chińskimi millenialsami, ma kluczowe znaczenie. Ta okazja nie jest łatwo dostępna. Tylko garstka australijskich inwestorów instytucjonalnych, w tym VanEck, posiada licencję Renminbi Qualified Foreign Institutional Investor (RQFII), która umożliwia im bezpośrednie inwestowanie we wszystkie akcje serii A.

Russell Chesler jest dyrektorem ds. inwestycji i rynków kapitałowych w VanEck Australia