Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Animacje przedstawiające upadek Tytana stały się wirusowe po katastrofie OceanGate Titanic

Animacje przedstawiające upadek Tytana stały się wirusowe po katastrofie OceanGate Titanic

Nowy film szczegółowo opisujący upadek skazanej na zagładę łodzi podwodnej Tytana urzekł miliony widzów na całym świecie, a grafika wideo pokazuje dokładnie, w jaki sposób ciśnienie zniszczyło statek.

W ciągu zaledwie 11 dni od przesłania sześciominutowy podpis udostępniony przez AiTelly zgromadził ponad pięć milionów wyświetleń. AiTelly to firma specjalizująca się w prezentowaniu oryginalnych animacji inżynierskich w 4K i 3D.

Okręt podwodny Titan zginął tragicznie 18 czerwca, zaledwie dwie godziny po zejściu w kierunku słynnego wraku Titanica.

Statek zatonął na głębokości około 5500 stóp (1680 metrów) na północnym Atlantyku, uległ ogromnemu ciśnieniu i eksplodował, zabierając życie wszystkim pięciu pasażerom na pokładzie.

Narracja zaczyna się od wyjaśnienia, że ​​implozja jest „procesem niszczenia poprzez implozję samego bytu”.

„Wszędzie tam, gdzie implozja się rozszerza, implozja się kurczy” – mówi.

Na głębokości 12 600 stóp (3840 metrów) na Titanicu na dnie Oceanu Atlantyckiego „ciśnienie wynosi około 5600 funtów na cal kwadratowy”, mówi wideo.

„To prawie 400 razy więcej niż ciśnienie, jakiego doświadczamy na powierzchni”.

Dalej przypisuje upadek Tytana rosnącemu ciśnieniu hydrostatycznemu w okolicznych wodach.

Ta siła spowodowała zawalenie się OceanGate „w ciągu ułamka milisekundy” – powiedział narrator.

Towarzysząca animacja przedstawiała holograficzną łódź podwodną marki OceanGate, która została zmiażdżona i rozdrobniona.

Narracja obwinia za fiasko kontrowersyjną konstrukcję Titana z włókna węglowego.

Obecna technologia oparta jest na stali, tytanie i aluminium. To właśnie zapobiegło zmiażdżeniu innych okrętów podwodnych. „Tytan miał eksperymentalny projekt” – mówi wideo.

Animacja została stworzona przy użyciu oprogramowania open source o nazwie Blender, według rzecznika AiTelly — który poprosił o zachowanie anonimowości, aby nie kolidować z jego obecną pracą inżyniera w linii lotniczej.

powiedział mówca Poczta Za AiTelly stoi trzech członków zespołu.

READ  Australia Post: Ujawniono ostatni dzień na wysłanie prezentów świątecznych

Rzecznik dodał, że stworzyli animację Titan, biorąc informacje i pomiary opublikowane na temat łodzi podwodnej w OceanGate i Google, a następnie podłączając ją do oprogramowania do modelowania 3D Blender – proces ten zajął 12 godzin.

Przedstawiciel powiedział, że AiTelly „wypuściło pierwsze wideo i było nękane poprawkami”. Poczta.

„Następnie ponownie przesłaliśmy film ze zaktualizowanymi wersjami i poprawkami”. Ten film stał się wirusowy.

„Najważniejsze jest to, że nie boimy się popełniać błędów i przyjmować informacji od opinii publicznej – i myślę, że nasze doświadczenie jako inżynierów amatorów może pomóc”.

W kilka dni po erupcji Tytana, prezes i podoperator OceanGate Szczyt Stocktona Został oskarżony o pomijanie licznych ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa pojazdu, nazywając je „bezpodstawnymi krzykami” i „osobistą zniewagą”.

W serii e-maili, które przejrzał BBCRob McCallum, konsultant OceanGate, powiedział panu Rushowi, że naraża życie swoich klientów, nie certyfikując swojej łodzi podwodnej przez strony trzecie.

„W swoim biegu na Titanica odzwierciedlasz ten słynny okrzyk wędkarski, jest niezatapialny” – napisał McCallum do swojego szefa w marcu 2018 roku.

W innym liście powiedział: „Apeluję do was, abyście dołożyli wszelkich starań w swoich badaniach i doświadczeniach morskich oraz byli bardzo konserwatywni”.

„Chociaż cenię przedsiębiorczość i innowacyjność, potencjalnie naraża to całą branżę na ryzyko”.

Pan Rush odmówił wysłuchania pana McCalluma, a statek kontynuował swoją wyprawę głębinową bez oceny lub zatwierdzenia przez zewnętrzną agencję.

potencjalny pasażer Wycofane Podczas ośmiodniowej podróży do wraku Titanica ze względów bezpieczeństwa Jay Bloom wymienił między nim a Rushem wiadomości tekstowe, które pokazały, że dyrektor generalny ignoruje obawy Blooma.

61-letni Rush posunął się nawet do tego, że powiedział Bloom, że lot na Tytanie jest „bezpieczniejszy niż latanie helikopterem czy nawet nurkowanie”.

Jego błędne przekonanie doprowadziło do jego śmierci, wraz z czterema pasażerami – brytyjskim miliarderem Hamishem Hardingiem (58 lat), wybitnym pakistańskim biznesmenem Shahzadą Daoudem (48 lat), jego synem Suleimanem Daoudem (19 lat) i francuskim ekspertem Titanica Paulem Henri Nargoletem (77 lat).

READ  Brazylia odnotowuje 400 tysięcy zgonów z powodu pojawiającego się koronawirusa, wraz z wybuchem pandemii koronawirusa

Hiszpański inżynier i ekspert podwodny Jose Luis Martín powiedział we wtorek hiszpańskiemu serwisowi informacyjnemu NIUS, że pięć ofiar implozji prawdopodobnie znało swój los 48 i 71 sekund przed katastrofą.

W tym czasie są świadomi wszystkiego. Co więcej, w zupełnej ciemności” – powiedział pan Martin. „Trudno wyobrazić sobie, co przeżywali w tych chwilach”.

– z Poczta Nowego Jorku