Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Argy-bargy w Brugii: operatorzy statków zmuszeni do zezwolenia obcokrajowcom na prowadzenie handlu | Belgia

Przez dziesięciolecia pięć rodzin w używany Jedź łodziami turystycznymi, płynąc spokojnie wzdłuż malowniczych kanałów flamandzkiego miasta. Przewodnicy każdego dnia opisują średniowieczną dzwonnicę, zamiatające niskie mosty i bogatą historię „Wenecji Północy”.

Użyta mapa

Ale przed żeglarzami z Brugii mogą być burzliwe wody. Mówi się o chińskich inwestorach i, co gorsza, ludziach z Gandawy, lokalnie znanych jako posiadacze bransoletek Albo nosiciele szubienicy, mogą tworzyć fale.

Aby zachować zgodność z prawem UE, w 2027 r. gmina zlikwiduje obecny system licencjonowania, po czym koncesje będą otwarte do przetargu, zachęcając do konkurencji. Ponieważ firmy produkujące łodzie są również zobowiązane do inwestowania w łodzie elektryczne – 200 tysięcy euro za statek, dwa razy więcej niż olej napędowy Silnik – przyszłość jest niepewna. Po bitwie pod Beverhoutsveld w 1382 r. dokonano ostrożnego przyjrzenia się kompaniom łodzi rywalizującego miasta Gandawy. posiadacze bransoletek Dla mieszkańców Gandawy zostało zdobyte po tym, jak cesarz Karol V zmusił szlachtę w 1540 roku do paradowania z powrozami na szyjach po nieudanym buncie.

„Pięć firm żeglugowych od lat zapewnia turystom wycieczki w obie strony, niektóre nawet od 1905 roku”, powiedział członek rady Gert van Tegem z flamandzkiej partii konserwatywnej N-VA. Gazeta. „To morskie dziedzictwo, które zdecydowanie powinniśmy pielęgnować.

Teraz, gdy rynek się otworzył, obawy są zrozumiałe. Rynek gospodarczy jest duży. Nigdy nie wiadomo, kiedy ludzie z Chin okażą zainteresowanie. Albo z Gandawy, gdzie są też łodzie. Ważne jest, aby zapewnić firmom żeglugowym w Brugii większą pewność prawa, gdy dokonują tak dużych inwestycji.

Akcja filmu rozgrywa się w Brugii, z Brendanem Gleesonem i Colinem Farrellem w rolach głównych. Zdjęcie: TCD / Prod.DB / Alamy

To może być koniec pewnej ery, powiedział Jos Michielsens z Venus Van Het Noorden Boat Company, który od lat pięćdziesiątych jest dumnym użytkownikiem molo w pobliżu starego targu rybnego w mieście, Huidenvettersplein.

READ  Uniwersytet w Hongkongu demontuje i usuwa pomnik Tiananmen z kampusu

„Poproszono nas o dokonanie tak ogromnej inwestycji, ale nie jesteśmy pewni, czy będziemy w stanie czerpać korzyści” – powiedział. „To denerwujące i sprawia, że ​​boję się o przyszłość. Nie możemy się powstrzymać od tego, żeby się z tym uporać – to z nożem w gardle. Jeśli stan wymaga od ciebie pewnej inwestycji w swój dom, też to robisz, prawda?”

Członek Miejskiej Rady Turystyki w Brugii, Philippe Berens, powiedział, że konieczne jest, aby procedura licencjonowania była „przejrzysta”, a koncesje były teraz ograniczone w czasie, a nie stałe.

„Miasto Brugia zleciło firmie prawniczej przeprowadzenie analizy prawnej istniejących przepisów miejskich dotyczących rejsów statkiem” – powiedział Berens. „Badanie to wykazało, że okres ważności licencji dla obecnych posiadaczy licencji można przedłużać w nieskończoność, a ponieważ istniejący posiadacze licencji zawsze mają pierwszeństwo w trakcie procedur składania wniosków, uzyskanie licencji przez innego zainteresowanego uczestnika rynku było praktycznie niemożliwe”.

Obowiązek wymiany diesel Łodziom wyposażonym w statki elektryczne towarzyszyły fundusze miejskie na pomoc firmom w tworzeniu punktów ładowania w ich dokach. Termin przejścia z oleju napędowego na 2024 r. został przedłużony do 2027 r. Powiedział, że cena regulowana za wycieczkę turystyczną została również podniesiona z 10 euro do 12 euro.

Nie chodzi więc o to, że „przykładają sobie nóż do gardła”, jak zdają się podkreślać. Nie mają obowiązku posiadania pełnej floty elektrycznej do końca okresu licencyjnego, ale każdą starą łódź z silnikiem diesla, którą wymieniają. od teraz powinna być łodzią elektryczną.

„Kolejnym warunkiem, do którego się zobowiązali, jest to, że każda firma spedycyjna od teraz oferuje co najmniej jedną opcję płatności cyfrowej, oprócz istniejącej opcji płatności gotówką” – powiedział.