Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Australijskie badanie szczepionki przeciw Covid pokazuje, że ograniczenia społeczne i finansowe zmniejszą częstotliwość | Wiadomości z Australii

Kompleksowe badanie dotyczące przezwyciężania wahań dotyczących szczepień w Australii wykazało, że na dużą część niezdecydowanych może mieć wpływ stosowanie zachęt finansowych, przy czym jest prawie 12 razy bardziej prawdopodobne, że otrzymają zapłatę, jeśli zostanie wypłacona płatność w wysokości 500 USD.

Ale odkrycia, przedstawione w nowym artykule z Society and Patient Preference Research (Capre), pokazują również, że stosowanie ograniczeń społecznych dla osób nieszczepiących się – takich jak niezdolność do podróżowania lub uczestniczenia w ważnych wydarzeniach – wystarczyłoby, aby wiele osób zmieniło swoje umysły. mózgi bez potrzeby zachęt finansowych.

Badanie toczy się w trakcie intensywnej debaty na temat tego, jakie polityki rządowe mogą być wymagane, aby osiągnąć 70% i 80% wskaźników zasięgu określonych w krajowym planie w celu przejścia z zamknięcia i ponownego otwarcia kraju.

Akcja Federalna Obiecał zapłacić 300 dolarów gotówką każdemu, kto dostanie zastrzyk Aby szybciej osiągnąć cel i chociaż rząd wykluczył przyjęcie tej polityki, powiedział, że w razie potrzeby może rozważyć inne zachęty. Gen. porucznik John Frewin, który kieruje programem szczepień Operation Covid Shield, powiedział również, że pozostaje otwarty na możliwość wykorzystania płatności gotówkowych w celu zwiększenia wskaźnika szczepień.

Pytając ponad 1000 osób, które wahały się co do szczepionki, jak zareagują na 16 hipotetycznych ustaleń politycznych, w badaniu przeprowadzonym przez niezależną grupę doradczą zidentyfikowano trzy kategorie osób, które nie podjęły decyzji o otrzymaniu szczepionki.

Pierwsza, zaklasyfikowana jako „odporna” na szczepionkę, prawdopodobnie nie będzie dotknięta żadną reakcją polityki rządu, ponieważ raport wykazał, że „ograniczenia społeczne i zachęty pieniężne nie wpłynęły na tę grupę”.

Około 41% z 1018 przebadanych osób zostało zaklasyfikowanych do tej grupy.

Około jedna trzecia respondentów została uznana za grupę „obserwuj i czekaj” – osoby, które mogły w pewnym momencie rozważać szczepionkę i które „były zbyt motywowane zachętami finansowymi i ograniczeniami społecznymi”.

READ  Ofiary pod-Tytana są świadome swojego losu przez 48 sekund, zanim statek eksploduje

Raport wykazał, że bez uwzględnienia jakichkolwiek ograniczeń lub zachęt finansowych około połowa tej grupy otrzyma szczepionkę do końca roku.

Bez żadnej zachęty pieniężnej dla tej grupy, ograniczenia społeczne prawdopodobnie zwiększą szczepienia w tej grupie, a dowód szczepienia na obecność w restauracjach, kawiarniach, kinach, teatrach, pubach, barach i klubach nocnych zwiększył oczekiwaną absorpcję szczepionek pięciokrotnie.

Raport wykazał, że „ta grupa może czekać na swoją preferowaną szczepionkę lub na wzrost liczby szczepionek”.

Raport stwierdza, że ​​ilość zachęt finansowych dla tej grupy „nie wpłynęła znacząco na przyjmowanie się szczepionek”, a wszystkie zachęty pieniężne zwiększyły ich akceptację od czterech do pięciu razy.

Trzecia grupa – „niezdecydowani, ale motywowani pieniędzmi” – stanowiła około 23% uczestników, z ograniczeniami społecznymi nie zwiększającymi znacząco prawdopodobieństwa otrzymania szczepionki, ale „wyższymi zachętami finansowymi zwiększającymi prawdopodobieństwo szczepienia”.

„Zachęty pieniężne wydają się być głównym czynnikiem wpływającym na wybór w kierunku szczepień” – czytamy w raporcie o tej grupie.

Respondenci z tej grupy byli 12 razy bardziej narażeni na otrzymanie szczepionki przeciw Covid-19, jeśli otrzymali zachętę pieniężną w wysokości 500 USD i ponad pięć razy bardziej narażeni na jej otrzymanie, jeśli płatność wynosiła 300 USD.

We wszystkich trzech grupach zachęta pieniężna w wysokości 300 USD spowoduje, że 40% zmieni zdanie i otrzyma szczepienie.

Gdyby ten wzrost został połączony z ograniczeniami dotyczącymi osób nieszczepiących się, takich jak podróże i ważne wydarzenia, ogólny wskaźnik szczepień wzrósłby do 56%.

Jeśli bez zachęty finansowej istnieją tylko ograniczenia społeczne dotyczące podróży i ważnych wydarzeń, zmiana wynosi około 41% i wzrasta do 52%, jeśli dowód szczepienia jest wymagany w miejscach hotelarskich, transporcie publicznym i wspólnych miejscach pracy.

Raport konkluduje, że wśród osób motywowanych zachętami pieniężnymi i ograniczeniami społecznymi może „znacznie zwiększyć” przyjmowanie szczepionek, ale nierealistyczne było oczekiwanie scenariusza, w którym wszystkie działania społeczne będą wymagały dowodu szczepienia oprócz zachęt pieniężnych w wysokości 500 USD.

READ  Rozpuściłam nieuchwytny wypełniacz do ust typu „wąsy” ale to była kompletna porażka

Mówi, że bardziej realistyczny scenariusz może obejmować bodziec gotówkowy w wysokości 300 USD zaproponowany przez Partię Pracy oraz dowód szczepienia na podróże i ważne wydarzenia.

„W tym hipotetycznym scenariuszu oczekuje się, że wskaźnik przyjmowania szczepionki wyniesie 53,48% wśród osób, które niechętnie przyjmują szczepionkę” – mówi raport.

Dyrektor ds. badań i innowacji w Capri, Simon Pfeffer, powiedział, że badania wykazały, że potrzebna jest zachęta finansowa, aby skierować wystarczająco niechętnych szczepionkom do zaszczepienia.

„Myślę, że to pokazuje, że jest to konieczne, ponieważ teraz patrzymy na to, że jeśli rząd ma osiągnąć cele, które ma, a Scott Morrison mówi o szczepieniach w 70% i 80%, będą musieli zmiany, a wysoki odsetek tych osób niechętnie się zaszczepia” – powiedział.

Powiedział, że jeśli uchylanie się od szczepień stanowi około 30% populacji, około połowa musiałaby zostać przekonana, aby otrzymać szczepionkę, która przekracza 80% docelowego pokrycia.

Raport wykazał, że chociaż „ogromna większość Australijczyków jest gotowa zakasać rękawy”, nadal istnieje część populacji, która jest niechętna lub niezdecydowana.

Jak dotąd największym powodem nie otrzymania szczepionki przeciwko Covid-19 były obawy dotyczące bezpieczeństwa szczepionki, a następnie obawy dotyczące skuteczności, a także osoby zgłaszające stan zdrowia jako powód, dla którego nie należy się szczepić.

Kiedy ludzie mieli możliwość wyboru rodzaju szczepionki, przyjmowanie szczepionki wzrosło o około 20%, a raport stwierdza, że ​​jest to wynikiem „efektu marki” między AstraZeneca i Pfizer.