Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Badania oceniają wpływ ograniczeń w podróżowaniu podczas blokady na jakość powietrza w miastach

Dwa badania prowadzone przez Marię Morales Suárez Varela, liderkę grupy CIBERESP na Uniwersytecie w Walencji i profesora Wydziału Medycyny Prewencyjnej i Zdrowia Publicznego w tej instytucji akademickiej, oceniły wpływ ograniczeń mobilności na jakość powietrza i emisje zanieczyszczeń w w Walencji oraz w trzech włoskich miastach. „Blokada poprawiła jakość powietrza w miastach, ale nie w stopniu oczekiwanym, biorąc pod uwagę rzekomy wkład ruchu drogowego w zanieczyszczenie powietrza” – wyjaśnia badacz.

Środki ograniczające mobilność w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19 zapewniły wyjątkową okazję do lepszego zrozumienia wpływu dojazdów do pracy na zanieczyszczenie powietrza w miastach”.

Maria Morales Suarez Varela, badacz

W pierwszym badaniu opublikowanym w International Journal of Environmental Research and Public Health, zespół badawczy zbadał, czy między tymi okresami wystąpiły znaczące różnice w poziomach stężenia zawieszonych cząstek (PM10, PM2,5, NOx, NO2, NO i O3). ograniczeń w 2020 r. i okresie Tak samo jest od 2019 r. Wyniki pokazały, że środkom zamykającym towarzyszył znaczny spadek stężeń cząstek stałych, nawet jeśli występowały zróżnicowanie w różnych obszarach miasta.

Według Marii Morales „Największe redukcje poziomów PM10 i PM2,5 zaobserwowano w centrum Walencji, walenckiej Avenida de Francia i walenckiej Besta de Silla (wszystkie rodzaje ruchu miejskiego)”. Te stałe lub płynne cząstki kurzu, popiołu, sadzy, cząstek mineralnych, cementu lub pyłków rozproszonych w atmosferze (o średnicy od 10 do 2,5 mikrometrów (mikrometrów), jednej tysięcznej milimetra) są najważniejsze w zanieczyszczenia miejskie, ponieważ mogą Wnikają głęboko w płuca, a tym samym stwarzają znaczne potencjalne zagrożenie dla zdrowia.

Co więcej, dodaje: „Wystąpił statystycznie istotny spadek stężenia NOx, NOx i NOx na siedmiu stacjach monitorowania powietrza, a także poziomu O3 w okresie zakazu”. W tym przypadku jest to grupa gazów składająca się z tlenku azotu (NO), dwutlenku azotu (NO2) i jego składu (NOx) oraz ozonu (O3), które powodują korozję skóry i dróg oddechowych. Długotrwałe narażenie prowadzi do znacznego pogorszenia czynności płuc, zapalenia oskrzeli i może powodować nieodwracalne zmiany w tkance płucnej. Ponadto może wpływać na układ odpornościowy i prowadzić do mniejszej odporności na infekcje dróg oddechowych.

READ  Głębokie uczenie się może zmienić umiejętność dokładnej interpretacji wyników testu na HIV

W drugim badaniu oceniano wpływ emisji obniżonych w okresie COVID-19 na jakość powietrza w trzech włoskich miastach, Florencji, Pizie i Lukce, porównując stężenia PM10, PM2,5, NO2 i O3. „W tym przypadku nie stwierdziliśmy znaczącego spadku poziomów zawieszonego pyłu zawieszonego w okresie zakazu, z wyjątkiem stacji monitorującej w obszarze o dużym natężeniu ruchu, która jest uważana za hotspot ze względu na stale wysokie poziomy, które były rejestrowane w całej Toskanii” – wyjaśniają autorzy.

Z drugiej strony praca wskazuje, że spadek poziomu zanieczyszczenia NO2, zgodny z innymi badaniami, był statystycznie istotny we wszystkich miejskich stacjach monitoringu powietrza wykorzystanych w tym badaniu, co wskazuje na ścisły związek z natężeniem ruchu. Wreszcie w przypadku poziomów zanieczyszczeń O3 naukowcy nie zaobserwowali znaczącego spadku w okresie blokowania.

„Zamknięcie poprawiło jakość powietrza w miastach, ale nie w stopniu oczekiwanym, biorąc pod uwagę rzekomy wkład ruchu drogowego w zanieczyszczenie powietrza. Władze powinny wziąć pod uwagę, że reakcja środowiskowa różni się w zależności od dominującego źródła emisji i określonych warunków meteorologicznych, więc będzie być konieczne do podjęcia działań Kompleksowa kontrola w celu poprawy jakości powietrza w środowiskach miejskich – dodaje naukowiec CIBERESP.

Lider grupy podsumowuje: „Uważamy, że nasze odkrycia powinny zostać wzięte pod uwagę przez decydentów politycznych w celu wdrożenia skutecznych polityk dotyczących zanieczyszczenia powietrza i umieszczenia zdrowia ludzkiego w centrum planowania urbanistycznego”.

Zagrożenia dla zdrowia

Narażenie na zanieczyszczenie otaczającego powietrza jest jednym z największych zagrożeń dla zdrowia na całym świecie. Szacuje się, że jest odpowiedzialny za około 4,2 miliona zgonów na całym świecie każdego roku z powodu wielu chorób, takich jak choroby serca, udar, ostra i przewlekła choroba układu oddechowego oraz rak płuc.

Oprócz Uniwersytetu w Walencji oba badania przeprowadzono we współpracy z badaczami z Uniwersytetu we Florencji, Scuola Normale Superiore w Pizie oraz Wydziału Zdrowia i Higieny Publicznej AUSL w Bolonii.