Truck Industry Council (TIC) i National Heavy Vehicle Regulator (NHVR) z przyjemnością ogłaszają wyniki swojego najnowszego projektu badawczego dotyczącego implikacji kolejnego rozwoju w rozwoju opon – szerokich opon, zwanych również „super singlami”. .
Opony o pojedynczej szerokości i superszerokości są dostępne od dziesięcioleci na całym świecie, ale do tej pory nie przeprowadzono żadnych istotnych badań poświęconych australijskiej budowie dróg, w szczególności niełatanych nawierzchni ziarnistych, na które natryskiwano.
Ta wiedza zawsze stanowiła barierę dla szerszego zastosowania opon nowej generacji w Australii.
Aby wypełnić lukę w wiedzy, przeprowadzono szeroko zakrojony program testów z wykorzystaniem narzędzia szybkiego załadunku National Transportation Research Organization (NTRO).
Zbudowano dziewięć symetrycznie zaprojektowanych filarów, z których każdy był obciążany iteracyjnie, aby określić względny stopień zużycia nawierzchni dla każdej ramy.
Wyniki pokazały, że prędkości odkształceń nawierzchni zarówno dla opon podwójnych, jak i pojedynczych kształtowały się w podobnym przedziale, a opony podwójne 255/70R22,5 powodowały największą szybkość odkształcania.
Porównawcze zużycie nawierzchni superpojedynczych opon nie było wrażliwe na niewielkie zmiany ciśnienia w oponach w porównaniu z oponami bliźniaczymi.
Paul Cuse, specjalista techniczny w TIC, wyjaśnił: „Z rzeczywistej perspektywy stwierdzonych stosunkowo niewielkich różnic w zużyciu nawierzchni, uszkodzenia nawierzchni wykazywane przez powszechnie stosowaną konfigurację bliźniaczych opon 11R22.5 były znacząco zależne od ciśnienia w oponach. najwyższe, gdy te opony są nadmiernie napompowane – co jest częstym zjawiskiem w praktyce.
Oprócz tego odkrycia, codzienne użytkowanie pojedynczych opon ułatwia kierowcom sprawdzanie stanu opon, monitorowanie ciśnienia w oponach i sprawdzanie elementów układu hamulcowego, zmniejszając ryzyko przegrzania hamulców i pożaru końcówek kół.
Można się spodziewać, że w rzeczywistych warunkach szersze zastosowanie szerokich opon nie doprowadzi do znacznego wzrostu zużycia nawierzchni drogowej.
„Zdaniem TIC nie ma uzasadnienia dla zmniejszania masy osi przy stosowaniu odpowiednich szerokich opon pojedynczych ze względu na lepszą stabilność i wydajność pojazdu. Powinny one mieć taką samą masę jak osie z równoważnymi oponami bliźniaczymi”.
Dyrektor ds. bezpieczeństwa i produktywności NHVR, David Hourigan, z zadowoleniem przyjął wyniki raportu.
„Wyniki tego raportu będą miały ogromne znaczenie dla zapewnienia zarządcom dróg i NHVR niezbędnej wiedzy, jeśli chodzi o ograniczenia obciążenia pojazdu i korzyści zapewniane przez superpojedynczą oponę” — powiedział Hourrigan.
Projekt został sfinansowany przez NHVR’s Heavy Vehicle Safety Initiative, wspierany przez rząd Australii i kierowany przez TIC, czołową organizację branżową reprezentującą producentów i importerów samochodów ciężarowych w Australii.
TIC pragnie podziękować partnerom projektu NTRO (wcześniej ARRB) oraz dostawcom opon Goodyear i Michelin za ich wiedzę i wysiłki w dostarczaniu tych ważnych badań.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort