PEUGEOT 406 Super Tourer, który wcześniej ścigał się jako fabryczny model Bathurst 1000, powraca do akcji po 18 latach uśpienia.
Właściciel Chris Smerdon sprowadził samochód z powrotem na tor podczas niedawnego festiwalu Adelaide Motorsport, gdzie okazał się bardzo atrakcyjny dzięki oszałamiającym zielono-złotym kolorom.
Ten samochód był jednym z dwóch, które Motor Sport Developments promowało dla Peugeot Sport UK w 1997 roku w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.
Obaj zostali wysłani do Australii na tegoroczny wielki wyścig i uważa się, że tą maszyną jechali Neil Crompton i Patrick Watts.
Następnie Tony Newman kupił go do użytku w australijskich mistrzostwach Super Touring i Bathurst 1000, a następnie udostępnił go Markowi Williamsonowi podczas zawodów w 1998 roku.
Newman ostatecznie sprzedał ten samochód Bryce’owi Peterowi-Budge’owi, który ścigał się nim w Australian Touring Car Challenge w latach 2005 i 2006.
Wśród rywalizujących z nią zawodników był Smerdon, który w zawodach selektywnych jeździł byłym supersamochodem Stone Brothers Racing AU Falcon V8.
Chociaż Australijczyk z Australii Południowej ma długą historię kampanii V8, w tym na trzech poziomach zawodów Supersamochodów i V8 Utes, był pod wrażeniem francuskiej maszyny.
„Widziałem, jak Bryce Peter Badge rzucał tym samochodem” – wspomina Smerdon w rozmowie z V8 Sleuth.
„Na niektórych torach był bardzo szybki, a na torach wymagających koni mechanicznych szybko go wyprzedzaliśmy, ale świetnie się go oglądało.
„Pojechałem i obejrzałem go w boksach, był pełen węgla, pięknej inżynierii i bardzo podobała mi się zastosowana w nim technologia. Był na sprzedaż, rozmawialiśmy i ostatecznie go kupiłem.
„Był pomalowany na czerwono i chciałem przywrócić go do pierwotnego stanu, więc skontaktowałem się z Patrickiem Wattsem, który miał kilka samochodów, które odnawiał.
„Był bardzo pomocny i dostarczył wszystkie rysunki samochodu z Wielkiej Brytanii. Poprosiłem miejscowego faceta, aby pomalował samochód w oparciu o to, co udało nam się wychwycić z oryginalnych zdjęć.
To było w 2006 roku i samochód nie był pokazywany publicznie aż do niedawnego festiwalu w Adelajdzie. więc co się stało?
„Po odrestaurowaniu zawieźliśmy go do Malali” – mówi Smerdon.
„Mój syn prowadził samochód i spisał się świetnie, a potem wskoczyłem do akcji. Na początku pomyślałem: «Cholera, trochę dziwnie jest prowadzić taki samochód», po prostu czując to z napędem na przednie koła.
„Jechałem tyłem na wprost i pomyliłem (sekwencyjne) biegi. To przeciwieństwo supersamochodu – w tym samochodzie przesuwasz go od siebie, aby zmienić bieg na wyższy.
„Zmieniłem biegi w złą stronę, zwiększyłem obroty samochodu i zaczął dymić. Spuściłem zawór.
Chociaż Smerdon kupił samochód z kompleksowym zestawem części, brak drugiego silnika zepchnął go w kąt.
Od tego czasu Smerdon ścigał się w kolejnych silnikach V8 – po nich były SBR BA i FG AU, a następnie krótki epizod w byłym GRM VF Commodore – podczas gdy Pug był zaparkowany.
Silnik ten został niedawno przebudowany przez Petera Wallace'a, który opiekuje się silnikami Smerdon Supercars, umożliwiając wyjazd na festiwal w Adelajdzie.
Smerdon zauważa, że teraz prawdopodobnie sprzeda odrestaurowane urządzenie.
„Powinien trafić do kogoś, kto chce się tym ścigać, żyć i oddychać” – powiedział. „To piękny samochód, wszystko jest w jednym kawałku. Należy się nim cieszyć”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort