Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Bathurst Peugeot odchodzi po 18 latach przerwy

Bathurst Peugeot odchodzi po 18 latach przerwy

PEUGEOT 406 Super Tourer, który wcześniej ścigał się jako fabryczny model Bathurst 1000, powraca do akcji po 18 latach uśpienia.

Właściciel Chris Smerdon sprowadził samochód z powrotem na tor podczas niedawnego festiwalu Adelaide Motorsport, gdzie okazał się bardzo atrakcyjny dzięki oszałamiającym zielono-złotym kolorom.

Ten samochód był jednym z dwóch, które Motor Sport Developments promowało dla Peugeot Sport UK w 1997 roku w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych.

Wpis Watts/Crompton w AMP Bathurst 1000 z 1997 r. Zdjęcie: an1images.com / Dirk Kleinsmith

Obaj zostali wysłani do Australii na tegoroczny wielki wyścig i uważa się, że tą maszyną jechali Neil Crompton i Patrick Watts.

Następnie Tony Newman kupił go do użytku w australijskich mistrzostwach Super Touring i Bathurst 1000, a następnie udostępnił go Markowi Williamsonowi podczas zawodów w 1998 roku.

Newman ostatecznie sprzedał ten samochód Bryce’owi Peterowi-Budge’owi, który ścigał się nim w Australian Touring Car Challenge w latach 2005 i 2006.

Wśród rywalizujących z nią zawodników był Smerdon, który w zawodach selektywnych jeździł byłym supersamochodem Stone Brothers Racing AU Falcon V8.

Chociaż Australijczyk z Australii Południowej ma długą historię kampanii V8, w tym na trzech poziomach zawodów Supersamochodów i V8 Utes, był pod wrażeniem francuskiej maszyny.

„Widziałem, jak Bryce Peter Badge rzucał tym samochodem” – wspomina Smerdon w rozmowie z V8 Sleuth.

„Na niektórych torach był bardzo szybki, a na torach wymagających koni mechanicznych szybko go wyprzedzaliśmy, ale świetnie się go oglądało.

Peter Badge grający w Oran Park w 2006 roku. Fot. an1images.com / Dirk Kleinsmith

„Pojechałem i obejrzałem go w boksach, był pełen węgla, pięknej inżynierii i bardzo podobała mi się zastosowana w nim technologia. Był na sprzedaż, rozmawialiśmy i ostatecznie go kupiłem.

„Był pomalowany na czerwono i chciałem przywrócić go do pierwotnego stanu, więc skontaktowałem się z Patrickiem Wattsem, który miał kilka samochodów, które odnawiał.

„Był bardzo pomocny i dostarczył wszystkie rysunki samochodu z Wielkiej Brytanii. Poprosiłem miejscowego faceta, aby pomalował samochód w oparciu o to, co udało nam się wychwycić z oryginalnych zdjęć.

READ  Jak najlepiej wykorzystać aplikację kalendarza na iOS
Maszyna Smerdona w Adelajdzie. Zdjęcie: an1images.com

To było w 2006 roku i samochód nie był pokazywany publicznie aż do niedawnego festiwalu w Adelajdzie. więc co się stało?

„Po odrestaurowaniu zawieźliśmy go do Malali” – mówi Smerdon.

„Mój syn prowadził samochód i spisał się świetnie, a potem wskoczyłem do akcji. Na początku pomyślałem: «Cholera, trochę dziwnie jest prowadzić taki samochód», po prostu czując to z napędem na przednie koła.

„Jechałem tyłem na wprost i pomyliłem (sekwencyjne) biegi. To przeciwieństwo supersamochodu – w tym samochodzie przesuwasz go od siebie, aby zmienić bieg na wyższy.

„Zmieniłem biegi w złą stronę, zwiększyłem obroty samochodu i zaczął dymić. Spuściłem zawór.

Chociaż Smerdon kupił samochód z kompleksowym zestawem części, brak drugiego silnika zepchnął go w kąt.

Od tego czasu Smerdon ścigał się w kolejnych silnikach V8 – po nich były SBR BA i FG AU, a następnie krótki epizod w byłym GRM VF Commodore – podczas gdy Pug był zaparkowany.

Przyjrzyj się bliżej pod maską. Zdjęcie: an1images.com

Silnik ten został niedawno przebudowany przez Petera Wallace'a, który opiekuje się silnikami Smerdon Supercars, umożliwiając wyjazd na festiwal w Adelajdzie.

Smerdon zauważa, że ​​teraz prawdopodobnie sprzeda odrestaurowane urządzenie.

„Powinien trafić do kogoś, kto chce się tym ścigać, żyć i oddychać” – powiedział. „To piękny samochód, wszystko jest w jednym kawałku. Należy się nim cieszyć”.