YouTube informuje Cię teraz, że nie lubi programów blokujących reklamy. Zdjęcie: Shutterstock
YouTube utrudnia blokowanie reklam, a podmiot należący do Alphabet ostrzega, że „podjął globalne wysiłki”, aby odzwyczaić użytkowników od programów blokujących reklamy i przejść do pozbawionej reklam usługi subskrypcji YouTube Premium, która również staje się droższa.
Na początku tego roku YouTube zaczął prosić użytkowników o wyłączenie programów blokujących reklamy lub umieszczenie witryny do udostępniania plików wideo na liście dozwolonych w obawie, że mogą… Dostęp będzie ograniczony.
W zeszłym tygodniu firma potwierdziła kilku amerykańskim serwisom, że rozpoczęła „globalne wysiłki” mające na celu utrudnienie blokowania reklam.
„Korzystanie z programów blokujących reklamy narusza warunki korzystania z YouTube” – stwierdziła firma. „Reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom dostęp do ich ulubionych treści w YouTube”.
Co ważne dla Alphabet, który 80 procent swoich dochodów czerpie z reklam, reklamy w YouTube stanowią ogromny czynnik generujący przychody, przynosząc 7,7 miliarda dolarów w drugim kwartale Tylko w tym roku kalendarzowym.
Teraz daje ludziom trzy możliwości: przestać oglądać YouTube, tolerować reklamy lub porzucić subskrypcję premium.
Rozszerzając wdrażanie blokowania reklam, YouTube podniósł koszt Premium o 2 dolary miesięcznie za dostęp indywidualny (z 14,99 dolarów do 16,99 dolarów). Ceny planów rodzinnych również wzrosły do 32,99 dolarów miesięcznie dla pięciu osób w tym samym gospodarstwie domowym.
Blokowanie reklam było przedmiotem zainteresowania przede wszystkim monitorów YouTube w przeglądarkach na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych, które instalują rozszerzenia innych firm mające na celu blokowanie inwazyjnych modułów śledzących i oprogramowania monitorującego głęboko osadzonego w technologii reklamowej.
Wiek informacji Nadal z powodzeniem korzystam z rozszerzenia uBlock Origin o otwartym kodzie źródłowym w przeglądarkach Chrome, Edge i Firefox, chociaż przebieg może się różnić.
YouTube agresywnie próbuje powstrzymać programy blokujące reklamy. Obraz: YouTube
Choć wymaga to ostrożności ze względu na niezliczoną ilość fałszywych produktów i złośliwego oprogramowania udającego oprogramowanie blokujące reklamy, świat blokowania reklam nawiązuje do ducha otwartego oprogramowania i obejmuje społeczność ochotników, którzy tworzą i odkrywają sposoby na obejście wielkich technologii.
Często robi się to na forach publicznych, takich jak subreddity i repozytoria GitHub, gdzie ludzie przechowują kod i aktualizują listy filtrów open source, aby poinformować rozszerzenia przeglądarki, które domeny mają blokować, a wszystko po to, aby uczynić Internet bezpieczniejszym, mniej zaśmieconym reklamami i bardziej prywatnym, a jednocześnie pomaganie innym w wyborze tego, co chcą komunikować. Ich urządzenia są przy nim.
Raymond Hill, założyciel uBlock Origin, opisuje reklamy w programie Plik Readme Jako „tylko widoczna część środków naruszających prywatność, które przedostają się do przeglądarki podczas odwiedzania większości witryn”.
Ponieważ jednak reklamy to duży biznes, ich blokowanie stało się grą w kotka i myszkę, jak widać Dzieje się to w czasie rzeczywistym Ponieważ produkty freemium, takie jak AdGuard, ścigają się, aby pokonać najnowszą próbę YouTube wyłudzenia pieniędzy od użytkowników.
W miarę nasilania się działań związanych z blokowaniem reklam w YouTube użytkownicy rozglądają się za usługą, która uniemożliwi im płacenie miesięcznych opłat subskrypcyjnych lub wyświetlanie trwałych reklam.
Przewodowy Niedawno zgłosiłem gwałtowny wzrost liczby instalacji i odinstalowań modułu blokującego reklamy w zeszłym miesiącu, z czego większość była spowodowana przez sfrustrowanych YouTuberów, którzy otrzymali ostrzeżenie, że ich moduł blokujący reklamy blokuje ich treści.
Czy YouTube wyłączył blokadę reklam? Daj nam znać w komentarzach.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort