Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Podczas BlizzConu 2023 programiści wprowadzają w życie swoje Marvel Cinematic Universe

Podczas BlizzConu 2023 programiści wprowadzają w życie swoje Marvel Cinematic Universe

Siedząc w sali prasowej i oglądając ceremonię otwarcia tegorocznego BlizzConu 2023, podczas którego dyrektor kreatywny Warcraft, Chris Metzen, wszedł na scenę, aby ujawnić trzy kolejne rozszerzenia do World of Warcraft, przypomniało mi się, że Kevin Feige ze studia Marvel ogłosił, że nadejdą zupełnie nowe filmy do wszechświata Marvel Cinematic Universe na Comic-Conie.

Taki poziom przejrzystości jest rzadkością w świecie gier wideo i zespół Metzena zajmujący się Warcraftem nie jest jedynym, który go akceptuje.

W przypadku Overwatch 2 reżyser Aaron Keller ogłosił nie tylko jednego nowego bohatera, Maguę, ale także kolejnego bohatera, Venture, a nawet koncepcję bohatera o kryptonimie „Space Ranger”. W zwiastunie Diablo 4 zespół zapowiedział pierwsze rozszerzenie, Ship of Hate, zaledwie sześć miesięcy po wydaniu podstawowej wersji gry. Hearthstone testuje w salonie tryb współpracy w duecie — na kilka miesięcy przed właściwą premierą w 2024 r., a World of Warcraft ogłosił kolejne trzy rozszerzenia w ramach nowo nazwanej „Sagi Worldsoul”.

We wszystkich obecnych głównych nieruchomościach Blizzarda programiści najwyraźniej stosowali strategię przejrzystości. Nie tylko ogłaszają kolejną wielką rzecz, ale dzielą się szczegółami na temat naciąganych rzeczy, nawet jeśli znajdują się w niewiarygodnie wczesnych stanach, takich jak ogłoszony trzeci bohater Overwatch 2, który nie ma jeszcze oficjalnego imienia. To radykalne odejście od zasłony tajemnicy, która zwykle otacza branżę gier.

„Tak, w stu procentach” – odpowiada producentka wykonawcza World of Warcraft Holly Longdale zapytana, czy ta przejrzystość jest nową inicjatywą firmy. Podczas wywiadu dla IGN na BlizzConie Longdale powiedział nam: „Ostatecznie istniejemy dzięki społeczności, które mamy, a nasi fani są bardzo lojalni, co prawdopodobnie widzieliście tutaj na BlizzConie. Chcą tylko informacji. chcą po prostu wiedzieć, co robimy i co nadchodzi”.

„Szczerze mówiąc, chcemy odbudować zaufanie do naszych graczy”. – Overwatch 2 w reżyserii Aarona Kellera

W ostatnich latach nazwa Blizzard straciła część swojego blasku. Od malejących ocen dwóch ostatnich rozszerzeń do World of Warcraft po ostry sprzeciw społeczności Overwatch 2 w związku z głośnym publicznym anulowaniem wcześniej ogłoszonego trybu PvE, pojawiły się pytania, czy Blizzard nadal jest zaangażowany w „The Droga Blizzarda. „- standard kontroli jakości, który może konkurować jedynie z Nintendo.

READ  MiHoYo ogłasza prezenty Genshin Impact Primogems

„Przez pewien czas miałem to wyjątkowe wyróżnienie, że byłem przez jakiś czas najgorzej ocenianym menedżerem gier na Steamie” – Aaron Keller, dyrektor gry Overwatch 2, powiedział IGN o ogłoszeniu anulowania PvE, mimo że doskonale zdawał sobie sprawę z negatywnych konsekwencji. To będzie wiadomość dla graczy. „Zamierzam wrócić i podjąć decyzję, aby być szczerym wobec naszych graczy. Chcę, żeby wiedzieli, co robimy i myślę, że tak właśnie będzie… Był naszym światłem przewodnim w zeszłym roku i będzie naszym światło przewodnie dla przyszłości Overwatch.

Podczas naszego wywiadu na BlizzConie Keller szczerze wspomniał o wadach anulowania planowanego trybu PvE w Overwatch 2, który może mieć wpływ na morale graczy. Ale ten moment oraz kolejny moment, w którym Overwatch 2 ogłosił, że bohaterowie zostaną objęci Przepustką Bitewną, pomogliby w wytyczeniu nowej ścieżki dla zespołu Overwatch 2.

„Wtedy pomyśleliśmy, że lepiej będzie milczeć w radiu, bo cokolwiek powiemy, gracze coś włączą. I w pewnym sensie zmieniliśmy zdanie o 180 stopni.” [degrees] Na tej podstawie wyjaśnia Keller. Keller twierdzi, że od tego czasu zespół dołożył wszelkich starań, aby zachować przejrzystość w kwestii Overwatch 2, pokazując nawet wstępne materiały z rozgrywki Venture na BlizzConie i co dwa tygodnie publikując blogi dyrektorów wydawniczych dotyczące gry.

„Naprawdę chcemy im to wszystko pokazać, a powodem, dla którego chcemy to zrobić, jest chęć odbudowania zaufania do naszych graczy”, mówi Keller. „Nawet jeśli może to zostać odebrane negatywnie, lubimy stawić temu czoła i być szczerzy z tymi graczami”.

Zastępca dyrektora gry Diablo 4, Joseph Pepiora, powtórzył tę opinię w rozmowie z IGN, mówiąc nam: „Chcemy zaskoczyć graczy, ale chcemy, aby zrozumieli, że nadal jesteśmy zaangażowani w to doświadczenie i że regularnie publikujemy partie zawartości”.

„Chcą tylko informacji, chcą po prostu wiedzieć, co robimy i co się wydarzy”. – Producentka wykonawcza Warcrafta, Holly Longdale

Gry wideo to branża zbudowana na tajemnicach i szumie. Zajrzyj na stronę znaną wcześniej jako Twitter, a znajdziesz w Internecie anonimowe konta, które zyskują ogromną liczbę obserwujących, ponieważ twierdzą, że znają jakąś niewypowiedzianą tajemnicę, na przykład zwiastun Grand Theft Auto 6, który nigdy się nie pojawia, żerując na głodnych fanach desperacko poszukujących jakichkolwiek wieści od swoich ulubione studia gier. .

READ  Snapchat poprawia jakość muzyki na żywo dzięki AR

Jednak tajemnica może być mieczem obosiecznym, a reakcja na niekontrolowany hałas może być zaciekła. Spójrzcie na pierwotną premierę Cyberpunka 2077, która obiecywała wiele, a dostarczyła tylko ułamek tego, co według CD Projekt Red miało znajdować się w grze. Po tym bałaganie CDPR również zmieniło się o 180 stopni, przyjmując jasne podejście do marketingu, będąc bardziej otwartym na temat tego, czego można oczekiwać od studia, w tym ogłaszając kilka nowych projektów, takich jak kontynuacje i spin-offy Wiedźmina, i obiecując być bardziej szczerym. O tym, czego gracze powinni się spodziewać po każdej nowej grze.

Blizzard jest prawdopodobnie bardziej narażony na konsekwencje awarii komunikacji ze względu na wszystkie gry prowadzone przez studio na żywo, a cisza może zasygnalizować fanom, którzy dorastali grając w jego gry, że twórcy nie dbają o zdrowie swojej społeczności, tylko zyski, jakie osiągają.

Jednocześnie trzymanie kart blisko pudełka może być pomocne dla programistów, ponieważ tworzenie gier jest często chaotyczne i niedoskonałe. Ten nowy poziom przejrzystości może mieć konsekwencje. „Możemy obniżyć stożek niepewności co do tego, jak będzie wyglądał nasz plan działania” – mówi Tiffany Watt, dyrektor produkcji Diablo 4. „Myślę, że najgorszy scenariusz jest taki, że przedstawiliśmy kilka naprawdę niesamowitych planów, których nie mogliśmy zrealizować faktycznie je wykonać, ponieważ z jakiegoś powodu musieliśmy się skupić.” „Powody, aby pracować nad innymi rzeczami.” Celowo nawiązując do standardowego trybu PvE w Overwatch 2, ale zdecydowanie przyszło to do głowy podczas naszego wywiadu.

Powinna istnieć zdrowa granica pomiędzy tym, czego chcą gracze, a tym, co deweloperzy przewidują dla swojej gry, ale jednocześnie ta relacja niekoniecznie musi być kontradyktoryjna.

„Myślę, że naprawdę nam się to podoba” – mówi Keller zapytany, jak nowa przejrzystość wpłynie na jego zespół. „Zespółowi trudno jest się czegoś trzymać i trudno jest mieć poczucie, że nie jest się autentycznym w stosunku do zawodników”.

Przyznaje, że szczerość wobec graczy na temat tak wczesnych planów może być przerażająca, ale dodaje: „Myślę, że to świetne rozwiązanie dla gry i fajnie jest nie mieć poczucia, że ​​nie można rozmawiać o takich rzeczach”.

READ  Po szokujących testach zderzeniowych iPhone’a 14, które nie zawsze uruchamiają tę funkcję, Apple reaguje

Jasne jest, że ten ruch w kierunku przejrzystości najwyraźniej poprzedził wiadomość, że Xbox pomyślnie przejął Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów. Zamiast tego Blizzard poradził sobie z tym nowym stylem przesyłania wiadomości w sposób naturalny po latach błędów, takich jak pytanie widzów, czy mają telefony, aby grać w gry takie jak Diablo Immortal.

Jednak na razie wydaje się, że przejrzystość jest czymś, co doceniają wszystkie zespoły w firmie, od Overwatch 2 po Warcraft.

„To było chwilę temu, ale tak naprawdę filozoficzna zmiana w nas rozpoczęła się w erze Shadowlands” – ujawnia współdyrektor WoW, Morgan Day, który twierdzi, że zespół zrobił „ogromny krok w tył” po premierze Shadowlands, aby ponownie ocenić, w jaki sposób komunikowali się ze swoimi graczami.

Po części wydaje się, że to nowy rozdział dla Blizzarda po latach zagubienia się w dziczy. John Hyde, dyrektor generalny Warcrafta, powiedział mi, że można to postrzegać jako ponowne uruchomienie deweloperów, mówiąc: „Myślę, że poszliśmy dalej, przynajmniej na jakiś czas… [Warcraft]Myślę, że przeszliśmy od skupiania się bardzo na produkcie, gdy myślimy o tej grze, do skupiania się na graczu.

Chociaż rozumiem wyjątkowe okoliczności stojące za ujawnianiem sekretnych gier – od starannie zaplanowanych planów marketingowych po nieprzewidywalny charakter tworzenia gier – często zastanawiałem się, co by się stało, gdyby ujawnienia gier potraktowano jak filmy, gdzie mapy mogą przypominać… Droga jest film. Cały etap MCU, kiedy zostanie ogłoszony. Teraz w końcu widzimy wersję tego od Blizzarda.

Czas pokaże, czy to podejście sprawdzi się w przypadku gier wideo w taki sam sposób, jak w przypadku filmów, ale Blizzard z pewnością obiera dla siebie nowy kierunek, ponieważ wkrótce rozpocznie się jedna z największych zmian, z jakimi borykała się firma od czasu fuzji z Activision w 2008 roku.

Matt TM Kim jest starszym redaktorem ds. funkcji w IGN. Możesz uzyskać do niego dostęp @lawoftd.