Nie ma planów pójścia w ślady Porsche w sprzedaży samochodów niezależnym zespołom w którejkolwiek serii, powiedziała Laura Weintraub Klauser, szefowa programu wyścigów samochodów sportowych w macierzystym Cadillac General Motors.
„W tym momencie nie ma sensu podążać tą ścieżką” – stwierdziła.
„Samochody dla klientów jeszcze się nie zdarzają, ale w tym sporcie nigdy nie używa się tego słowa”.
Skup się na prowadzeniu Ganassiego Wyścigi Cadillaca Zespoły fabryczne Action Express Racing w WEC i IMSA stanowią odejście od poprzedniej strategii Cadillaca obejmującej DPi-VR Daytona Prototype International na lata 2017–2022.
Samochodami klientów ścigały się w IMSA zespoły Spirit of Daytona/Flis Motorsports, JDC-Miller i Juncos, a także coś, co można określić jako półprodukty Wayne Taylor Racing i Action Express.
Dopiero po odejściu WTR do Acury na rok 2021 Cadillac podjął w pełni finansowaną kampanię fabryczną z Ganassi.
Na pytanie o przyczyny zmiany filozofii Clauser odpowiedział: „Inny samochód, inny program”.
Według Clausera nie podjęto jeszcze decyzji, czy zespół Ganassi powiększy się z jednego samochodu do dwóch samochodów w przyszłorocznych Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
„Dowiemy się, kiedy będzie to miało sens w 2025 r., ale jeszcze tego nie osiągnęliśmy” – powiedziała.
Nr 31 Action Express Racing Cadillac V-Series.R: Pipo Derani, Laura Klauser z Cadillaca
Zdjęcia: Michael L. lewit / Zdjęcia sportów motorowych
Clauser nie omówił, czy zmniejszenie udziału Cadillaca w Formule 1 wraz z zespołem Andrettiego w sezonie 2026 mogłoby uwolnić zasoby finansowe na rozszerzenie programu LMDh.
Cadillac jako powód, dla którego Ganassi trzymał się w tym sezonie jednego samochodu w WEC, jako powód podał ograniczone zasoby.
Reprezentacja Cadillaca w tej serii ponownie powiększy się o trzy samochody podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w czerwcu, kiedy to zarówno Ganassi, jak i Action Express zgłoszą swoje zgłoszenia IMSA do rundy podwójnych punktów WEC rozgrywanej w dniach 15 i 16 czerwca.
Tymczasem BMW potwierdziło, że nie podjęło jeszcze decyzji w sprawie klienckich wersji swojego M Hybrid LMDh.
„Mamy kilka próśb od zespołów, które mogą być zainteresowane” – powiedział Motorsport.com dyrektor zespołu BMW M Motorsport, Andreas Ross.
Dodał: „Nie chcę mówić, że tak się nie stanie, ale nie chcę też mówić, że tak, pojedziemy”.
„Pytanie dotyczy wsparcia od strony inżynieryjnej i części zamiennych, aby zespół mógł działać na wysokim poziomie.”
Nie jest jasne, czy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w 2025 roku będzie miejsce na dodatkowe samochody klientów.
#15 Zespół BMW M WRT BMW M Hybrid V8: Dries Vanthoor, Rafael Marcelo, Marco Wittmann
Zdjęcie: Jeep/ Zdjęcia sportów motorowych
Liczba Hypercarów prawdopodobnie wzrośnie o trzy do 22 samochodów, jeśli sieć będzie mogła kontynuować plan rozbudowy sieci z obecnych 37 samochodów do 40 samochodów.
Dwa z tych dodatkowych stanowisk zostaną obsadzone przez Heart of Racing Aston Martin Valkyrie Le Mans Hypercar i drugie fabryczne Lamborghini SC63 LMDh ścigane przez Ryś żelazny.
Klasa GTP IMSA ma obecnie tylko 10 zgłoszeń na cały sezon, a kolejne Lamborghini bierze udział w rundach długodystansowych rozpoczynających się w tym miesiącu podczas 12-godzinnego wyścigu Sebring.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort