Nie ma planów pójścia w ślady Porsche w sprzedaży samochodów niezależnym zespołom w którejkolwiek serii, powiedziała Laura Weintraub Klauser, szefowa programu wyścigów samochodów sportowych w macierzystym Cadillac General Motors.
„W tym momencie nie ma sensu podążać tą ścieżką” – stwierdziła.
„Samochody dla klientów jeszcze się nie zdarzają, ale w tym sporcie nigdy nie używa się tego słowa”.
Skup się na prowadzeniu Ganassiego Wyścigi Cadillaca Zespoły fabryczne Action Express Racing w WEC i IMSA stanowią odejście od poprzedniej strategii Cadillaca obejmującej DPi-VR Daytona Prototype International na lata 2017–2022.
Samochodami klientów ścigały się w IMSA zespoły Spirit of Daytona/Flis Motorsports, JDC-Miller i Juncos, a także coś, co można określić jako półprodukty Wayne Taylor Racing i Action Express.
Dopiero po odejściu WTR do Acury na rok 2021 Cadillac podjął w pełni finansowaną kampanię fabryczną z Ganassi.
Na pytanie o przyczyny zmiany filozofii Clauser odpowiedział: „Inny samochód, inny program”.
Według Clausera nie podjęto jeszcze decyzji, czy zespół Ganassi powiększy się z jednego samochodu do dwóch samochodów w przyszłorocznych Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
„Dowiemy się, kiedy będzie to miało sens w 2025 r., ale jeszcze tego nie osiągnęliśmy” – powiedziała.
Nr 31 Action Express Racing Cadillac V-Series.R: Pipo Derani, Laura Klauser z Cadillaca
Zdjęcia: Michael L. lewit / Zdjęcia sportów motorowych
Clauser nie omówił, czy zmniejszenie udziału Cadillaca w Formule 1 wraz z zespołem Andrettiego w sezonie 2026 mogłoby uwolnić zasoby finansowe na rozszerzenie programu LMDh.
Cadillac jako powód, dla którego Ganassi trzymał się w tym sezonie jednego samochodu w WEC, jako powód podał ograniczone zasoby.
Reprezentacja Cadillaca w tej serii ponownie powiększy się o trzy samochody podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w czerwcu, kiedy to zarówno Ganassi, jak i Action Express zgłoszą swoje zgłoszenia IMSA do rundy podwójnych punktów WEC rozgrywanej w dniach 15 i 16 czerwca.
Tymczasem BMW potwierdziło, że nie podjęło jeszcze decyzji w sprawie klienckich wersji swojego M Hybrid LMDh.
„Mamy kilka próśb od zespołów, które mogą być zainteresowane” – powiedział Motorsport.com dyrektor zespołu BMW M Motorsport, Andreas Ross.
Dodał: „Nie chcę mówić, że tak się nie stanie, ale nie chcę też mówić, że tak, pojedziemy”.
„Pytanie dotyczy wsparcia od strony inżynieryjnej i części zamiennych, aby zespół mógł działać na wysokim poziomie.”
Nie jest jasne, czy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w 2025 roku będzie miejsce na dodatkowe samochody klientów.
#15 Zespół BMW M WRT BMW M Hybrid V8: Dries Vanthoor, Rafael Marcelo, Marco Wittmann
Zdjęcie: Jeep/ Zdjęcia sportów motorowych
Liczba Hypercarów prawdopodobnie wzrośnie o trzy do 22 samochodów, jeśli sieć będzie mogła kontynuować plan rozbudowy sieci z obecnych 37 samochodów do 40 samochodów.
Dwa z tych dodatkowych stanowisk zostaną obsadzone przez Heart of Racing Aston Martin Valkyrie Le Mans Hypercar i drugie fabryczne Lamborghini SC63 LMDh ścigane przez Ryś żelazny.
Klasa GTP IMSA ma obecnie tylko 10 zgłoszeń na cały sezon, a kolejne Lamborghini bierze udział w rundach długodystansowych rozpoczynających się w tym miesiącu podczas 12-godzinnego wyścigu Sebring.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Arrowhead mówi graczom „Helldivers 2”, aby zmienili recenzje na negatywne na temat tetheringu PSN
„Zaspałem”: usterka iPhone'a powoduje chaos, gdy użytkownicy dzielą się frustracją związaną z błędem Apple
Fale sejsmiczne śledzą proces ładowania wód gruntowych w Los Angeles po zimie