Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Cadillac nie planuje zakupu Hypercarów dla swoich klientów z WEC lub IMSA

Cadillac nie planuje zakupu Hypercarów dla swoich klientów z WEC lub IMSA

Nie ma planów pójścia w ślady Porsche w sprzedaży samochodów niezależnym zespołom w którejkolwiek serii, powiedziała Laura Weintraub Klauser, szefowa programu wyścigów samochodów sportowych w macierzystym Cadillac General Motors.

„W tym momencie nie ma sensu podążać tą ścieżką” – stwierdziła.

„Samochody dla klientów jeszcze się nie zdarzają, ale w tym sporcie nigdy nie używa się tego słowa”.

Skup się na prowadzeniu Ganassiego Wyścigi Cadillaca Zespoły fabryczne Action Express Racing w WEC i IMSA stanowią odejście od poprzedniej strategii Cadillaca obejmującej DPi-VR Daytona Prototype International na lata 2017–2022.

Samochodami klientów ścigały się w IMSA zespoły Spirit of Daytona/Flis Motorsports, JDC-Miller i Juncos, a także coś, co można określić jako półprodukty Wayne Taylor Racing i Action Express.

Dopiero po odejściu WTR do Acury na rok 2021 Cadillac podjął w pełni finansowaną kampanię fabryczną z Ganassi.

Na pytanie o przyczyny zmiany filozofii Clauser odpowiedział: „Inny samochód, inny program”.

Według Clausera nie podjęto jeszcze decyzji, czy zespół Ganassi powiększy się z jednego samochodu do dwóch samochodów w przyszłorocznych Mistrzostwach Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).

„Dowiemy się, kiedy będzie to miało sens w 2025 r., ale jeszcze tego nie osiągnęliśmy” – powiedziała.

Nr 31 Action Express Racing Cadillac V-Series.R: Pipo Derani, Laura Klauser z Cadillaca

Zdjęcia: Michael L. lewit / Zdjęcia sportów motorowych

Clauser nie omówił, czy zmniejszenie udziału Cadillaca w Formule 1 wraz z zespołem Andrettiego w sezonie 2026 mogłoby uwolnić zasoby finansowe na rozszerzenie programu LMDh.

Cadillac jako powód, dla którego Ganassi trzymał się w tym sezonie jednego samochodu w WEC, jako powód podał ograniczone zasoby.

Reprezentacja Cadillaca w tej serii ponownie powiększy się o trzy samochody podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w czerwcu, kiedy to zarówno Ganassi, jak i Action Express zgłoszą swoje zgłoszenia IMSA do rundy podwójnych punktów WEC rozgrywanej w dniach 15 i 16 czerwca.

READ  Steam odnajduje ogromny nowy szczyt dla jednoczesnych użytkowników

Tymczasem BMW potwierdziło, że nie podjęło jeszcze decyzji w sprawie klienckich wersji swojego M Hybrid LMDh.

„Mamy kilka próśb od zespołów, które mogą być zainteresowane” – powiedział Motorsport.com dyrektor zespołu BMW M Motorsport, Andreas Ross.

Dodał: „Nie chcę mówić, że tak się nie stanie, ale nie chcę też mówić, że tak, pojedziemy”.

„Pytanie dotyczy wsparcia od strony inżynieryjnej i części zamiennych, aby zespół mógł działać na wysokim poziomie.”

Nie jest jasne, czy w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w 2025 roku będzie miejsce na dodatkowe samochody klientów.

#15 Zespół BMW M WRT BMW M Hybrid V8: Dries Vanthoor, Rafael Marcelo, Marco Wittmann

#15 Zespół BMW M WRT BMW M Hybrid V8: Dries Vanthoor, Rafael Marcelo, Marco Wittmann

Zdjęcie: Jeep/ Zdjęcia sportów motorowych

Liczba Hypercarów prawdopodobnie wzrośnie o trzy do 22 samochodów, jeśli sieć będzie mogła kontynuować plan rozbudowy sieci z obecnych 37 samochodów do 40 samochodów.

Dwa z tych dodatkowych stanowisk zostaną obsadzone przez Heart of Racing Aston Martin Valkyrie Le Mans Hypercar i drugie fabryczne Lamborghini SC63 LMDh ścigane przez Ryś żelazny.

Klasa GTP IMSA ma obecnie tylko 10 zgłoszeń na cały sezon, a kolejne Lamborghini bierze udział w rundach długodystansowych rozpoczynających się w tym miesiącu podczas 12-godzinnego wyścigu Sebring.

Przeczytaj także: