Fotograf i YouTuber Kevin Raposo Wykorzystuje trendy historyczne i badania naukowe, aby wyjaśnić, dlaczego wierzył Canon EOS R3 Może to zmienić fotografię w nadchodzących latach, gdy zbiegną się możliwości wideo i fotografii.
Raposo twierdzi, że nie musi spekulować na prawie wszystkim w tym filmie, ponieważ wszystko, czego potrzebuje, aby oprzeć swoją argumentację, to także on. W potwierdzonych specyfikacjach dostarczonych przez firmę Canon Lub widoczne w poprzednich trendach rynkowych.
Mówi, że będzie to pierwszy przypadek, kiedy Canon wypuści na rynek profesjonalny aparat cyfrowy, który będzie przechwytywał zdjęcia z szybkością większą niż liczba klatek na sekundę w filmach kinowych.
„Żeby było jasne, rozumiem, że Canon nie jest pierwszym producentem aparatów, który osiągnął lepsze wyniki” – mówi Raposo. „Sony A1 i Fujifilm X-T30 to tylko dwa aparaty, które mogą robić zdjęcia z szybkością 30 kl./s. Różnica polega na tym, że Canon jest liderem w branży pod względem udziału w rynku. Kiedy więc decydują się na wprowadzenie nowej funkcji, wskaźniki rozpowszechnienia są zwykle bardzo duże. wyższy.”
W istocie Rapsoso potwierdza, że Canon to w zasadzie Apple w świecie aparatów. Chociaż nie jest pierwszą, która coś robi, kiedy już pracuje nad nowymi technologiami, technologia ta ma tendencję do zwiększania dostępności i akceptacji użytkowników.
Kinowe wideo jest kręcone z prędkością 24 klatek na sekundę i do niedawna żadna kamera stałoklatkowa nie była w stanie dorównać tej szybkości z szybkością serii.
„Ale jeśli spojrzymy na rozdzielczość i szybkość zdjęć seryjnych wiodących aparatów cyfrowych Canon i Nikon w latach 2000-2012, możemy wyraźnie zauważyć ogromną poprawę – i to, co niektórzy określają jako wykładniczą – w czasie” – mówi. „W okresie między 2000 a 2012 rokiem wydarzyła się kolejna bardzo ważna rzecz: Canon 5D Mark II został wprowadzony na rynek w 2008 roku i zawierał wbudowaną funkcję wideo”.
Włączenie wideo do aparatu Canona miało tak ogromny wpływ na branżę, że można by argumentować, że zmieniło to na zawsze.
„Całkowicie zmieniło to rynek, ponieważ umożliwiło twórcom nagrywanie filmów w rozdzielczości 1080p z niewielką głębią ostrości” – mówi. „Oznacza to, że każdy konsument może stworzyć bardzo kinowy wygląd, którego wyprodukowanie kosztowałoby dużo pieniędzy”.
Chociaż Nikon i Panasonic już wcześniej pokazywały wideo w postaci lustrzanki, to nie było to ważne. Raposo potwierdza, że skoro Canon był liderem na rynku, to zdarzyło się, gdy zdecydował się na integrację tej funkcji, gdy załamała się cała branża i wkrótce każdy nowy aparat fotograficzny był wyposażony w funkcje wideo.
Raposo twierdzi, że właśnie tego spodziewa się w przypadku R3. Pomimo tego, że Sony i Fujifilm mają już aparaty, które robią to, co Canon w końcu obiecał, że osiągnie R3, fakt, że Canon to podniesie, ma taką samą zdolność do całkowitego przekształcenia branży fotograficznej, jak renderowanie wideo w 5D Mark I zrobiłem .
Uważa, że Canon R3 może ponownie przekształcić branżę medialną i to, czego oczekuje się od profesjonalistów. Raposo mówi, że do tego momentu swojej kariery zawsze musiał decydować się na zrobienie sceny na zdjęciu lub wideo.
„Zdjęcia i filmy były oddzielne i nadal są oddzielne” – mówi. „Nigdy nie ustaliłem, czy obraz lub film jest najlepszą opcją: zawsze istniał jakiś kompromis, czy chodziło o jakość, rozdzielczość czy liczbę klatek na sekundę”.
Ale co, jeśli zdjęcie i film przestaną się rozdzielać? Chociaż Canon nie wspomniał, czy R3 będzie nagrywać wideo RAW, Raposo zakłada, że tak, co trochę zmienia sytuację.
„Jeśli tak, to uczyniłoby to R3 pierwszym aparatem opracowanym przez firmę Canon, który potrafiłby rejestrować pozornie identyczne zdjęcia i filmy z taką samą szybkością” – mówi.
Mając to na uwadze, pyta, czy masz możliwość zrobienia 30 zdjęć na sekundę lub 30 klatek na sekundę wideo z tą samą jakością i rozdzielczością, czy naprawdę jest różnica?
„Dlaczego nie wziąć kilku filmów i nie wyodrębnić potrzebnych ramek?” Zapytał.
Raposo przedstawia interesującą uwagę. Różnice między przechwytywaniem zdjęć i wideo bardzo szybko zbiegają się i powodują, że scena z kamery może sprawić, że obie funkcje będą prawie takie same. Jest to sytuacja, o której fotografowie nie lubią myśleć, ponieważ usuwa wiele z tego, co sprawia, że fotografia jest umiejętnością: przygotowania i umiejętności uchwycenia decydującego momentu. Pomysł na aparat, który może tylko nagrywać i nie potrzebuje fotografa, który dokładnie mówi, kiedy nacisnąć spust migawki, stwarza dla wielu fotografów niewygodną sytuację: Czego potrzebujemy?
Obejrzyj powyższy film Raposo, aby uzyskać pełny przegląd tego, co ma się stać w branży, i upewnić się, że Zasubskrybuj jego kanał na YouTube.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort