Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Carrefour Polska przyłącza się do bojkotu PepsiCo

Carrefour Polska przyłącza się do bojkotu PepsiCo

Carrefour Piątym krajem, który umieścił na liście produkty PepsiCo jest Polska.

Francja rozpoczęła kampanię bojkotu 4 stycznia, a później dołączyły do ​​niej sklepy Carrefour w Hiszpanii, Włoszech i Belgii. Gigant supermarketów z siedzibą we Francji umieścił w sklepach banery z napisem: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalny wzrost cen”.

W zeszłym tygodniu PepsiCo odpowiedziała za pośrednictwem rzecznika, stwierdzając w oświadczeniu: „Prowadzimy rozmowy z Carrefour od kilku miesięcy i nadal będziemy w dobrej wierze angażować się w zapewnienie dostępności naszych produktów”.

Rzecznik prasowy Carrefour Polska powiedział w oświadczeniu: „W nawiązaniu do narastających informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour a PepsiCo, których celem było obniżenie dla klientów cen produktów tego producenta, pragniemy Państwa poinformować. Carrefour Polska ograniczy także współpracę z tym dostawcą na rynku krajowym.

Doniesienia mediów w Polsce dotyczyły także zakazu produktów PepsiCo. Owies Kwakarski.

Europa jest największym rynkiem geograficznym PepsiCo pod względem przychodów, konkurującym z takimi markami jak przekąski Lay's i Doritos, a także napoje 7Up i Pepsi.

Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny badań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.

Profil firmy – bezpłatna próbka

Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania

Wierzymy w wyjątkową jakość profili naszych firm. Chcemy jednak, abyś podjął najskuteczniejszą decyzję dla swojej firmy, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz.

Według danych globalnych

Jak wynika z rocznego raportu firmy za te 12 miesięcy, w roku finansowym 2022 amerykańskiej firmy produkującej żywność o dużej wadze region zapewnił 12,7 miliarda dolarów przychodów, co stanowi łączną kwotę 86,3 miliarda dolarów grupy. W Europie wkład został podzielony w przybliżeniu po 50–50 na napoje i „żywność wygodną”.

READ  Cais planuje kontrolę zaufania ERC w Polsce

Rok finansowy 2023 PepsiCo kończy się 30 grudnia, zatem wpływ na sprzedaż prawdopodobnie nastąpi dopiero w pierwszym kwartale nowego roku.

Inny gigant supermarketów we Francji – E. Leclerc – w zeszłym tygodniu objął wiodącą rolę w staraniach tego kraju, aby producenci żywności i napojów wywarli presję na dostawców, aby obniżyli ceny.

Prezydent Michel-Edouard Leclerc przekazał swoje uwagi LinkedIn w związku z trwającymi negocjacjami cenowymi.

„Podobnie jak Ty mamy dość inflacji. Czujesz się oszukany. Ponieważ jesteśmy w okresie negocjacji, wywieramy presję na naszego dostawcę.

„W nadchodzącym miesiącu będziemy musieli przekonać wszystkich dużych dostawców, którzy popełnili błąd, że za bardzo podnieśli ceny, a teraz je obniżą lub złagodzą”.

Tego dnia przemawia Telewizja BMF Dziś (8 stycznia) – jak wynika z raportu – powiedział Leclerc Reutera – Negocjacje cenowe ze wszystkimi detalistami zakończą się 31 stycznia, E. Leclerc potwierdza francuskiej sieci, że Pepsi nadal ma na stanie.

Zapytany, czy E. Leclerc pójdzie w ślady Carrefoura w zakresie wycofywania produktów, odważnie oświadczył: „Będę nadal sprzedawał Pepsi”.

W Polsce, podobnie jak we Francji, inflacja cen żywności w dalszym ciągu kształtowała się na wyższym poziomie niż ceny w całej gospodarce. Jednakże wstępne szacunki opublikowane 5 stycznia przez lokalną agencję statystyczną wykazały możliwą zmianę trendu.

Ceny żywności i napojów rosły w grudniu w ujęciu rocznym o 5,9%, w porównaniu z odpowiednio 6,9% i 7,6% w poprzednich dwóch miesiącach. Ogólny wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich wzrósł o 6,1% z 6,6% w listopadzie.

Natomiast w ujęciu miesięcznym ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 0,2%.

Francuska krajowa agencja statystyczna Insee podała na początku tego miesiąca, że ​​ceny żywności rosły w grudniu w ujęciu rocznym wynoszącym 7,1%, nieznacznie spadając z 7,7% w listopadzie. Przykładowo w grudniu 2022 r. było to 12,1%.

Wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich wzrósł o 3,7% w ciągu 12 miesięcy poprzedzających grudzień w porównaniu z 3,5% w listopadzie, jak podała Inseae w swoich tymczasowych danych. W grudniu 2022 r. stopa roczna wyniosła 5,9%.

READ  Francja spisała się znakomicie w europejskich kwalifikacjach, wygrywając z Polską i ożywiając kampanię

Agencja statystyczna podała, że ​​w ujęciu miesięcznym inflacja zasadnicza może odbić do dodatniego 0,1% ze spadku o 0,2% w listopadzie.