Dyskontowy supermarket Aldi podwaja swoją strategię „Dobry inny”, zobowiązując się do trwałego obniżenia cen do 10 procent produktów sprzedawanych w codziennym asortymencie spożywczym.
Obniżki cen tych produktów mogą sięgać nawet 30 procent i następować po wewnętrznych badaniach, które wykazały, że jeden na pięciu Australijczyków uważa, że nie stać go na kupowanie cotygodniowych artykułów spożywczych.
To ostry ruch taktyczny, mówi założyciel i dyrektor generalny grupy detalicznej Brian Walker, który uważa, że wiele strat Aldi na niektórych produktach zostanie poniesionych przez dostawców.
„Myślę, że podwaja to ich„ dobrą i inną ”strategię”, mówi Walker 9News.com.au.
„To część pozycjonowania Aldi jako konkurencyjnej marki w Australii”.
Jak wyjaśnia pan Walker, udział w rynku supermarketów w Australii zwykle nie wzrasta. Zamiast tego konkurenci zmniejszają swój udział w rynku, przyciągając klientów, którzy wcześniej robili zakupy gdzie indziej.
„Aldi w tej chwili taktycznie wykorzystuje swoje mocne strony. Przyszłość supermarketów jest ciekawa. Jeśli spojrzysz na przykład na inwestycje kapitałowe Woolworths, zobaczysz wzrost danych, automatyzacji i realizacji aż do ciemnych sklepów, a nawet dostaw bez kierowcy, ” powiedział pan Walker.
„Aldi uderza tutaj, przynajmniej na krótką metę, z tą klasyczną kampanią w stylu supermarketu. Podczas gdy działalność Woolworths jest w tym sensie strukturalna, Aldi jest taktyczna”.
Według Walkera spadki cen w supermarketach zwykle następują po dokładnej analizie danych kupujących i modelowaniu typowego „koszyka” kupowanego w cotygodniowym sklepie.
Mniejsze marże na niektórych produktach zwykle skutkują wyższymi marżami na innych.
„To, czego szukają supermarkety, to dodatkowa sprzedaż. Pytają, co to za produkt uzupełniający z wyższą marżą, który do tego pasuje?” mówi pan Walker.
„Po zapoznaniu się z modelowaniem będą mogli dokonać świadomego zgadywania, na które produkty może to wpłynąć – gdzie dostawca ponosi główny ciężar kosztów – i jakie produkty uzupełniające mogą być w stanie zwiększyć. Na przykład wielu kupujących kup bekon przy zakupie jajek ”.
Obniżając ceny produktów codziennego użytku w sklepach, Aldi pozycjonuje się jako główna propozycja zakupów w sklepach w czasie, gdy główni konkurenci z Coles i Woolworths inwestują duże środki w zakupy zbliżeniowe i dostawę do domu.
„Rynek supermarketów w Australii jest wart około 92 miliardy dolarów rocznie. Czterech głównych graczy to w tej kolejności Wally’s, Coles, Aldi i EGA” – powiedział Walker.
„Aldi przekształciło się w bardzo dochodową firmę i odnieśli wielki sukces w wyznaczaniu trendu w średniej klasy Australii”.
Dyrektor zarządzający Aldi Australia, Oliver Bongaardt, powiedział, że supermarket dotrzymał obietnicy złożonej Australijczykom, że nie zostanie pokonany pod względem ceny.
„Zaczęliśmy obniżać nasze i tak już wiodące cenowo produkty na początku pandemii, a te stałe cięcia potwierdzają nasze ciągłe zobowiązanie, że Aldi nigdy nie pobije waszych tygodniowych cen w sklepie spożywczym” – powiedział pan Bongardt.
„Aldi w ciągu ostatnich 20 lat wywiązało się ze swojej obietnicy cenowej, oferując kupującym produkty wysokiej jakości po niskich cenach. Wiemy, że oszczędzamy australijskim klientom ponad 2,4 miliarda dolarów rocznie, w porównaniu z zakupami w innych supermarketach, i zamierzamy budować Na tym.”
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu