Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ceny artykułów spożywczych Aldi spadają w „taktycznym” ruchu w walce z Colesem, Woolworths

Dyskontowy supermarket Aldi podwaja swoją strategię „Dobry inny”, zobowiązując się do trwałego obniżenia cen do 10 procent produktów sprzedawanych w codziennym asortymencie spożywczym.

Obniżki cen tych produktów mogą sięgać nawet 30 procent i następować po wewnętrznych badaniach, które wykazały, że jeden na pięciu Australijczyków uważa, że ​​nie stać go na kupowanie cotygodniowych artykułów spożywczych.

Kupujący patrzy na półki w sklepie Aldi w Sydney. (Jackie Ghosse/AFR)

To ostry ruch taktyczny, mówi założyciel i dyrektor generalny grupy detalicznej Brian Walker, który uważa, że ​​wiele strat Aldi na niektórych produktach zostanie poniesionych przez dostawców.

„Myślę, że podwaja to ich„ dobrą i inną ”strategię”, mówi Walker 9News.com.au.

„To część pozycjonowania Aldi jako konkurencyjnej marki w Australii”.

Jak wyjaśnia pan Walker, udział w rynku supermarketów w Australii zwykle nie wzrasta. Zamiast tego konkurenci zmniejszają swój udział w rynku, przyciągając klientów, którzy wcześniej robili zakupy gdzie indziej.

(Facebook)

„Aldi w tej chwili taktycznie wykorzystuje swoje mocne strony. Przyszłość supermarketów jest ciekawa. Jeśli spojrzysz na przykład na inwestycje kapitałowe Woolworths, zobaczysz wzrost danych, automatyzacji i realizacji aż do ciemnych sklepów, a nawet dostaw bez kierowcy, ” powiedział pan Walker.

„Aldi uderza tutaj, przynajmniej na krótką metę, z tą klasyczną kampanią w stylu supermarketu. Podczas gdy działalność Woolworths jest w tym sensie strukturalna, Aldi jest taktyczna”.

Według Walkera spadki cen w supermarketach zwykle następują po dokładnej analizie danych kupujących i modelowaniu typowego „koszyka” kupowanego w cotygodniowym sklepie.

Prywatna firma Aldi kupuje zrobotyzowany odkurzacz
Prywatna firma Aldi kupuje zrobotyzowany odkurzacz (Obrazy Getty’ego)

Mniejsze marże na niektórych produktach zwykle skutkują wyższymi marżami na innych.

„To, czego szukają supermarkety, to dodatkowa sprzedaż. Pytają, co to za produkt uzupełniający z wyższą marżą, który do tego pasuje?” mówi pan Walker.

Obniżając ceny produktów codziennego użytku w sklepach, Aldi pozycjonuje się jako główna propozycja zakupów w sklepach w czasie, gdy główni konkurenci z Coles i Woolworths inwestują duże środki w zakupy zbliżeniowe i dostawę do domu.

„Rynek supermarketów w Australii jest wart około 92 miliardy dolarów rocznie. Czterech głównych graczy to w tej kolejności Wally’s, Coles, Aldi i EGA” – powiedział Walker.

„Aldi przekształciło się w bardzo dochodową firmę i odnieśli wielki sukces w wyznaczaniu trendu w średniej klasy Australii”.

Eksperci twierdzą, że Aldi bardzo sprytnie podchodzi do swojej strategii na rynku australijskim. (Jackie Ghosn/SMH)

Dyrektor zarządzający Aldi Australia, Oliver Bongaardt, powiedział, że supermarket dotrzymał obietnicy złożonej Australijczykom, że nie zostanie pokonany pod względem ceny.

„Zaczęliśmy obniżać nasze i tak już wiodące cenowo produkty na początku pandemii, a te stałe cięcia potwierdzają nasze ciągłe zobowiązanie, że Aldi nigdy nie pobije waszych tygodniowych cen w sklepie spożywczym” – powiedział pan Bongardt.

„Aldi w ciągu ostatnich 20 lat wywiązało się ze swojej obietnicy cenowej, oferując kupującym produkty wysokiej jakości po niskich cenach. Wiemy, że oszczędzamy australijskim klientom ponad 2,4 miliarda dolarów rocznie, w porównaniu z zakupami w innych supermarketach, i zamierzamy budować Na tym.”