Cicha rezygnacja była burzliwym okresem ostatniego miesiąca w kręgach biurowych, ponieważ trend TikTok skłonił zmęczonych i niedocenianych pracowników do przemyślenia swoich wyników.
Teraz cichy proces zwalniania zajął centralne miejsce, ponieważ specjaliści HR zwracają uwagę na sposób, w jaki pracodawcy unikają swoich obowiązków w pracy.
Niektóre przykłady obejmują niektórych pracowników, którzy wstrzymują się z awansami, zaniedbują udzielanie informacji zwrotnych i spadają podwyżki przez lata.
„Jeśli tak się stanie, Twoja firma cię wykorzystuje – i musisz wystartować na głos” – powiedział Gen Z TikToker DeAndre Brown w niedawnym filmie.
Nina Huang, starszy asystent FCW Lawyers ds. relacji w miejscu pracy, powiedziała NCA NewsWire, że cicha strzelanina „nigdy nie działa”.
„Zamiast wykonywać swoją pracę i informować pracowników, co robią źle, menedżerowie zaczynają robić nieszczere rzeczy, mając nadzieję, że dostaną wiadomość i odejdą” – powiedziała.
„To leniwy wybór i prowadzi do kosztownych konsekwencji”.
Pani Huang powiedziała, że co najmniej 90 procent pracowników, którzy doświadczą tego zachowania, będzie miało bardzo skuteczne roszczenie na mocy prawa pracy, takie jak odszkodowanie dla pracowników za szkody psychiczne.
FCW Lawyers radzi swoim klientom, aby nie podejmowali działań, ale pani Hoang powiedziała, że pracownicy rzadko zdają sobie sprawę ze swoich praw w takich sytuacjach.
Powiedziała: „Jestem pewna, że wiele razy nie zostało to zgłoszone, a oni jakby przycięli go do podbródka i po prostu powiedzieli: „Wychodzę.
„Miękkie strzelanie, racja”, zgodziła się Lauren Berry, dyrektor ds. kultury i personelu w firmie rekrutacyjnej Hero.
„Radzenie sobie z problemem wymaga godności i szacunku” – powiedziała.
Pani Berry powiedziała, że najlepsze wyniki często wynikają z produktywnych rozmów między menedżerami a pracownikami.
„Jako lider ds. ludzi i kultury, kiedy menedżer zwraca się do mnie z informacją o słabych wynikach, moje pierwsze pytania zawsze brzmią: „Jakie rozmowy z nimi przeprowadziłem? „
„Czy określiłeś oczekiwania i czy dałeś jednostce szansę na poprawę i wsparcie w tym zakresie?”
Pani Huang powiedziała, że wierzy, iż wielu pracodawców „wkłada to do bardzo trudnego kosza”.
„To bardzo konfrontacyjne; to bardzo zawstydzające. Wiele razy robi się bardzo emocjonalnie i zwykle po prostu decydują:„ Słuchaj, nie chcę tego robić ”- powiedziała.
„Chociaż ta rozmowa jest bardzo frustrująca, na dłuższą metę uratuje cię”.
Taktyka cichej strzelaniny może prowadzić do kultury nieufności i braku zaangażowania nie tylko w stosunku do jednostki, ale także w szerszym zespole, w zależności od miejsca pracy.
Może to mieć wpływ na przepływ, w tym nieobecność i zmniejszoną produktywność.
Rada Hwanga dla pracowników, którzy czują się „cicho zwolnieni”, to wzbudzanie niepokoju u swojego przełożonego.
„Myślę, że musisz po prostu porozmawiać ze swoim menedżerem, ponieważ mogą nie widzieć tego w ten sam sposób” – powiedziała.
„Zawsze uważam, że najlepszym sposobem radzenia sobie z jakimkolwiek problemem w miejscu pracy jest rozmowa, ponieważ zwykle może to doprowadzić do jakiegoś rozwiązania”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu