PARIS (Reuters) – francuska grupa spożywcza Danone kupiła ProMedica, polską firmę specjalizującą się w usługach opieki domowej dla pacjentów, ponieważ rozszerza się na lukratywny rynek specjalistycznych odżywek, źródło zaznajomione z umową powiedziało Reuterowi.
Przykręcane przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało przypieczętowane 31 marca.
Źródło powiedziało, że przyniesie to Danone większy wolumen w żywieniu specjalistycznym w Polsce, kraju, w którym grupa ma już wiodącą pozycję.
Danone jest numerem jeden w żywieniu medycznym w Europie i czwartym na świecie.
Pracownicy ProMedica, rentownej firmy, której sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym, będą oferować produkty Danone pacjentom, którzy potrzebują karmienia przez sondę – poinformowało źródło.
Przejęcie ma miejsce, gdy Danone, producent marek żywienia medycznego, takich jak wysokiej klasy marki preparatów dla niemowląt Aptamyl i Nutricia, rozpoczął plan ożywienia, aby inwestować w rentowne marki i zbywać aktywa o słabych wynikach.
Opieka domowa to rosnąca kategoria, ponieważ coraz więcej osób z chorobami przewlekłymi może otrzymać opiekę w domu. Jest również postrzegana jako opłacalna alternatywa dla kosztownych pobytów w szpitalu.
Z przychodami w wysokości 8,32 miliarda euro w 2022 roku, segment żywienia specjalnego będzie odpowiadał za 30% światowych przychodów Danone.
Dynamika sprzedaży segmentu na poziomie 10% w ubiegłym roku była lepsza niż w grupie 7,8%. Jej marża zysku operacyjnego na poziomie 21,6% przewyższa marżę grupy na poziomie 12,2%.
(Raportowanie Dominica Vidalona; montaż przez Davida Holmesa)
Dominik Vidalan
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Pożar objął centrum handlowe w stolicy Polski z 1400 placówkami
PlayStation Store jest badane pod kątem praktyk antykonkurencyjnych w Polsce
Francja nie jest już zagrożona