Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

DCT Gdańsk zamienił się w „Baltic Hub”

DCT Gdańsk zamienił się w „Baltic Hub”

DCT Gdańsk, największy i najszybciej rozwijający się kompleks kontenerowy w regionie Morza Bałtyckiego, ma nową nazwę: „Baltic Hub”. Operator terminalu ogłosił zmianę nazwy, która lepiej odzwierciedla jego ambicje bycia centrum regionu, drogą lądową i morską, dla pracowników zaledwie dwa tygodnie po obchodach 15-lecia. Wraz z ukończeniem do 2025 roku trzeciego terminalu Deep Sea, Baltic Hub stanie się jednym z największych hubów terminali kontenerowych w Europie.

Od momentu uruchomienia 15 lat temu operator terminalu odnotował gwałtowny wzrost, od posiadania jednego głębokowodnego nabrzeża o pojemności 500 000 TEU (jednego dwudziestostopowego kontenera), po przekształcenie się w prawdziwy „Baltic Hub” z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które przeładował ponad 2,09 mln TEU w 2021 r. W tym czasie Baltic Hub posiada 1300 metrów nabrzeża, 14 dźwigów typu ship-to-shore (STS) i roczną wydajność 2,7 mln TEU.

Ponadto Baltic Hub stał się bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej, z celami śródlądowymi, takimi jak Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy. To efekt nieustannych przez lata inwestycji, które podniosą przepustowość kolei z obecnych 750 000 TEU do ponad miliona TEU w niedalekiej przyszłości.

3. stacja głębinowa

Oś terminala wciąż się rozszerza. Baltic Hub wkrótce rozpocznie budowę trzeciego terminalu dalekomorskiego, znanego jako T3, dzięki czemu hub kontenerowy stanie się jednym z największych w Europie, zdolnym do obsługi nowej generacji kontenerowców przybywających na Bałtyk. Dzięki nowemu terminalowi Baltic Hub będzie gotowy do dalszej obsługi i wspierania polskiej gospodarki, krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów bałtyckich, a także ich międzynarodowych rynków handlowych. Inwestycja oznacza również znaczne wzbogacenie wachlarza usług dostępnych dla klientów Baltic Hub oraz impuls do pozyskania nowych usług i aliansów przewozowych.

Budowa T3, która ma zostać ukończona do 2025 r., obejmować będzie nabrzeże o głębokości 717 metrów, głębokości 17,5 metra i placu o powierzchni 36,5 ha. Ponadto inwestycja obejmie zakup siedmiu nowych suwnic zdolnych do obsługi największych statków świata oraz 20 suwnic bramowych na szynach (RMG) dla stoczni kontenerowej.

DCT Gdańsk zamienił się w „Baltic Hub”

Oś Bałtycka

Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, podzielił się sekretem sukcesu swojej organizacji. „To efekt naszej doskonałej lokalizacji, dobrego dostępu do morza i braku ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji infrastrukturalnych polskiego rządu”.

READ  Rosja ma do 190 000 personelu wojskowego na Ukrainie lub w jej pobliżu, według USA - aktualizacje na żywo | wiadomości ze świata

15. rocznica

Baltic Hub ogłosił swoją nową nazwę pracownikom w październiku 2022 roku, zaledwie dwa tygodnie po zorganizowaniu przyjęcia z okazji 15-lecia firmy. Od momentu powstania terminal osiągnął kilka niezwykłych osiągnięć: obsłużył ponad 15 milionów TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6000 pociągów i 600 000 ciężarówek rocznie.

Baltic Hub ma również szereg imponujących rekordów: w 2019 roku był pierwszym terminalem na Bałtyku, który przeładował ponad dwa miliony TEU w ciągu jednego roku, a w lipcu 2021 roku pobił rekord w przeładunku TEU na jednym statku, wzywając 20,207 TEU. W listopadzie tego roku stacja pobiła również swój własny rekord, obsługując siedemdziesiąt statków miesięcznie.

„Dziś jesteśmy bardzo dumni ze stacji, ale z łatwością zdajemy sobie sprawę, że dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary i lojalności naszych akcjonariuszy, klientów, pożyczkodawców, dostawców i społeczności ponad 15 lat” – powiedział Charles Baker.
Źródło: DCT Gdańsk