Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

DCT Gdańsk zamienił się w „Baltic Hub”

DCT Gdańsk zamienił się w „Baltic Hub”

DCT Gdańsk, największy i najszybciej rozwijający się kompleks kontenerowy w regionie Morza Bałtyckiego, ma nową nazwę: „Baltic Hub”. Operator terminalu ogłosił zmianę nazwy, która lepiej odzwierciedla jego ambicje bycia centrum regionu, drogą lądową i morską, dla pracowników zaledwie dwa tygodnie po obchodach 15-lecia. Wraz z ukończeniem do 2025 roku trzeciego terminalu Deep Sea, Baltic Hub stanie się jednym z największych hubów terminali kontenerowych w Europie.

Od momentu uruchomienia 15 lat temu operator terminalu odnotował gwałtowny wzrost, od posiadania jednego głębokowodnego nabrzeża o pojemności 500 000 TEU (jednego dwudziestostopowego kontenera), po przekształcenie się w prawdziwy „Baltic Hub” z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które przeładował ponad 2,09 mln TEU w 2021 r. W tym czasie Baltic Hub posiada 1300 metrów nabrzeża, 14 dźwigów typu ship-to-shore (STS) i roczną wydajność 2,7 mln TEU.

Ponadto Baltic Hub stał się bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej, z celami śródlądowymi, takimi jak Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy. To efekt nieustannych przez lata inwestycji, które podniosą przepustowość kolei z obecnych 750 000 TEU do ponad miliona TEU w niedalekiej przyszłości.

3. stacja głębinowa

Oś terminala wciąż się rozszerza. Baltic Hub wkrótce rozpocznie budowę trzeciego terminalu dalekomorskiego, znanego jako T3, dzięki czemu hub kontenerowy stanie się jednym z największych w Europie, zdolnym do obsługi nowej generacji kontenerowców przybywających na Bałtyk. Dzięki nowemu terminalowi Baltic Hub będzie gotowy do dalszej obsługi i wspierania polskiej gospodarki, krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów bałtyckich, a także ich międzynarodowych rynków handlowych. Inwestycja oznacza również znaczne wzbogacenie wachlarza usług dostępnych dla klientów Baltic Hub oraz impuls do pozyskania nowych usług i aliansów przewozowych.

Budowa T3, która ma zostać ukończona do 2025 r., obejmować będzie nabrzeże o głębokości 717 metrów, głębokości 17,5 metra i placu o powierzchni 36,5 ha. Ponadto inwestycja obejmie zakup siedmiu nowych suwnic zdolnych do obsługi największych statków świata oraz 20 suwnic bramowych na szynach (RMG) dla stoczni kontenerowej.

Oś Bałtycka

Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub, podzielił się sekretem sukcesu swojej organizacji. „To efekt naszej doskonałej lokalizacji, dobrego dostępu do morza i braku ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji infrastrukturalnych polskiego rządu”.

READ  Polska / Firmy ogłaszają wspólne przedsięwzięcie w celu nadzorowania nowej budowy Kopalni Węgla Pątnów :: NucNet

15. rocznica

Baltic Hub ogłosił swoją nową nazwę pracownikom w październiku 2022 roku, zaledwie dwa tygodnie po zorganizowaniu przyjęcia z okazji 15-lecia firmy. Od momentu powstania terminal osiągnął kilka niezwykłych osiągnięć: obsłużył ponad 15 milionów TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6000 pociągów i 600 000 ciężarówek rocznie.

Baltic Hub ma również szereg imponujących rekordów: w 2019 roku był pierwszym terminalem na Bałtyku, który przeładował ponad dwa miliony TEU w ciągu jednego roku, a w lipcu 2021 roku pobił rekord w przeładunku TEU na jednym statku, wzywając 20,207 TEU. W listopadzie tego roku stacja pobiła również swój własny rekord, obsługując siedemdziesiąt statków miesięcznie.

„Dziś jesteśmy bardzo dumni ze stacji, ale z łatwością zdajemy sobie sprawę, że dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary i lojalności naszych akcjonariuszy, klientów, pożyczkodawców, dostawców i społeczności ponad 15 lat” – powiedział Charles Baker.
Źródło: DCT Gdańsk