Firma rozpoczęła działalność w zeszłym miesiącu, co doprowadziło do niedoboru pracowników w wysokości 1 miliona dolarów i dotknęło setki ludzi w całej Australii.
Likwidatorzy ujawnili, że dług australijskiej firmy inwestycyjnej, która upadła pod koniec ubiegłego miesiąca, wzrósł z 70 milionów do 124 milionów dolarów.
Firma została nazwana REMI Capital Umieszczony w dobrowolnej administracji 25 maja Chris Baskerville z Specjalistycznej Firmy Upadłościowej Gersh Sutherland został wyznaczony na zarządcę.
Na pierwszym spotkaniu wierzycieli, które odbyło się w poniedziałek, raport likwidatora wykazał, że z 124 milionów dolarów niespłaconego zadłużenia, 1 milion był należny pracownikom, a 62 miliony niezabezpieczonym wierzycielom.
Tymczasem w całej Australii zidentyfikowano 433 inwestorów, których to dotyczy.
Obejmowało to 259 inwestorów w Victorii, 110 w Queensland, 43 w Nowej Południowej Walii, ośmiu w Australii Zachodniej i na Tasmanii oraz garstkę w Australii Południowej i Terytorium Północnym.
Wstępne dochodzenie urzędnika wykazało również, że 6 milionów dolarów było należne Australijskiemu Urzędowi Podatkowemu i innym organom prawnym, a 30 milionów dolarów było zadłużonych w pożyczkach powiązanych podmiotów.
Jej strona internetowa pokazała, że niezależna firma inwestycyjna obiecała dostęp do „inwestycji zarządzanych w sposób odpowiedzialny i etyczny” i zawierała szereg butikowych projektów deweloperskich, zanim została zamknięta po upadku.
Jednym z 433 inwestorów, których to dotyczyło, był ojciec dwójki dzieci z Melbourne, który był „zszokowany” i „załamany” po upadku REMI Capital 300 000 $ dla jego rodziny.
„To bolesne. Idę do domu pod koniec dnia, a moja żona i ja płaczemy osobno, wracając z pracy do domu” * Richard powiedział wtedy news.com.au.
„To takie emocjonalne, że wpływa na moje relacje z żoną.
„To tortura. Nie wiemy, jak długo to potrwa.”
Do news.com.au wyciekł łamiący serce e-mail, który ujawnia zakres problemów firmy na długo przed jej likwidacją.
Peter Krall, dyrektor finansowy w REMI Capital, wysłał 25 marca e-mail, w którym stwierdził, że firma „doświadczyła kilku opóźnień w płatnościach” w ostatnich miesiącach.
Powiedział, że firma „proponuje ci plan spłaty należnych kwot” i obwinia szereg czynników za opóźnienia, w tym „przepadek spłaty pożyczek / pieniędzy przez osoby trzecie na rzecz Remi w łącznej wysokości około 4 milionów dolarów (australijski), który był Spodziewam się, że spłaci Remy’emu pod koniec zeszłego/na początku tego roku.
Wiadomość e-mail ujawniła również, że sprzedaż nieruchomości była „stratą czasu i podlegała znacznym opóźnieniom” oraz „nie udało się zapewnić obiecanego finansowania, aby doprowadzić do ugody i odblokowania istniejącego kapitału w istniejących projektach”.
Nic nie wskazuje na jakiekolwiek wykroczenia pana Kralla.
Po spotkaniu z wierzycielami Richard powiedział, że „rozczarowujące” jest słyszeć o poziomie zadłużenia i nadal nie wiedział, czy którekolwiek z 300.000 dolarów zostanie zwrócone. Dodał, że jego żona była bardzo zdenerwowana.
„To u nas efekt na całe życie, odcina nasz związek, nie jestem pewien, jak układają się relacje z moją żoną” – powiedział.
Przeszliśmy od wolności finansowej do więzienia finansowego. Moja żona jest zła, ponieważ nie widziałem, że to (problem), ale było to wspierane przez nieruchomości i wszystko wyglądało na legalne, ale teraz jest bardzo zepsute… i nie ma ochrony dla inwestorów.”
Po katastrofie Mark Prestige, który od prawie czterech lat jest partnerem zarządzającym w REMI Capital, przyznał, że w ostatnich tygodniach firma miała „brak komunikacji”.
„Zewnętrzny doradca prawny poradził Remy, aby nie komunikował się w ostatnich tygodniach, dopóki modelowanie nie zostanie zakończone, co pozwoli na podjęcie tej trudnej decyzji”, napisał w e-mailu do inwestorów, akcjonariuszy i byłych pracowników.
„REMI przeprasza za brak komunikacji w ostatnich tygodniach. Prosimy o poleganie na wszelkich raportach wierzycieli i nie poleganie na żadnych spekulacjach, które możesz usłyszeć.”
Raport urzędnika wykazał, że Prestige „zapisał” 45 milionów dolarów, pracując jako partner zarządzający, a Peter Terrell, który wcześniej był dyrektorem firmy, również wtedy, gdy była znana jako C2 Capital, miał 83 miliony dolarów.
Podczas mianowania na administratora, Baskerville powiedział, że jednym z rozwiązań jest instrument aranżacji korporacyjnej (DoCA) zaproponowany przez dyrektorów.
Według Australijskiej Komisji Papierów Wartościowych i Inwestycji DoCA stara się zmaksymalizować szanse firmy na kontynuowanie działalności i ma na celu zapewnienie lepszego zwrotu wierzycielom, a następnie natychmiastowej likwidacji firmy.
Urzędnicy stwierdzili, że REMI jest właścicielem dwóch nieruchomości i ma możliwość zakupu innej nieruchomości.
Baskerville powiedział, że obecnie rozważane opcje obejmują przeprowadzenie kampanii marketingowej w celu sprzedaży nieruchomości na miejscu lub poszukiwanie pakietu refinansowego.
*Zmieniono imię
Czy wiesz więcej, czy masz podobną historię? Chcemy usłyszeć od ciebie [email protected]
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu