Oczywiste jest również, że system jako taki nie przyczyni się do zmniejszenia globalnych emisji, ponieważ Chiny, które w tym stuleciu już czterokrotnie zwiększyły swoje moce produkcyjne oparte na węglu, mają więcej nowych mocy w budowie lub planowanych niż cała moc wytwórcza. ze Stanów Zjednoczonych.
Dopiero wtedy, gdy pojawi się jakaś forma ograniczenia emisji i bardziej rygorystycznych przydziałów pozwoleń, system zacznie mieć istotny wpływ na emisje w Chinach.
Ale żeby być uczciwym, ETS w Europie początkowo cierpiał z powodu podobnej nadpodaży zezwoleń, a duże sektory gospodarek UE albo zostały wyłączone z ich systemu, albo otrzymały bezpłatne zezwolenia, dopóki UE nie usunęła garści zezwoleń znajdujących się w obiegu pięć lat temu. Niedawne ogłoszenie przez Unię Europejską nowego planu obniżenia emisji o co najmniej 55 procent poniżej poziomu z 1990 r. do 2030 r. oznacza kolejny bardzo agresywny etap w jej wysiłkach na rzecz reakcji na zmiany klimatu.
Dlatego organizatorzy i współtwórcy ETS mają naturalną krzywą uczenia się i lata bogatego doświadczenia oraz ogromną i złożoną bazę danych potrzebną do efektywnego funkcjonowania.
To, czy rynek chiński jest czymś więcej niż oznaką globalnej wrażliwości, będzie zależeć od tego, co robi w przyszłości.
Prezydent Xi Jinping zobowiązał Chiny do osiągnięcia szczytowych emisji do 2030 r. i neutralności węglowej do 2060 r., pozostawiając poziom tego szczytu nieokreślony, ale prawdopodobnie znacznie wyższy niż obecne emisje, biorąc pod uwagę, że węgiel przez długi czas zapewni ponad połowę rosnącego zapotrzebowania Chin na energię elektryczną Chodź.
Chiny wciąż budują wiele nowych generatorów opalanych węglem, choć znacznie bardziej wydajnych, podczas gdy znaczna część rozwiniętego świata odchodzi od wytwarzania energii z paliw kopalnych.
Oczywiste jest również, że system jako taki nie przyczyni się do zmniejszenia globalnych emisji, ponieważ Chiny, które w tym stuleciu już czterokrotnie zwiększyły swoje moce produkcyjne oparte na węglu, mają więcej nowych mocy w budowie lub planowanych niż cała moc wytwórcza. ze Stanów Zjednoczonych.
W miarę zbliżania się Chin do momentu, w którym zostaną sklasyfikowane jako gospodarka zaawansowana (próg jest ustawiony zbyt nisko), widać wyraźnie, że starają się zrównoważyć swoje ambicje wzrostu gospodarczego i stabilności społecznej (czytaj: ciągłą dominację Partii Komunistycznej) z uznanie, że handel i inne stosunki z resztą świata zależą od podjęcia pewnych środków w celu zmniejszenia ich emisji, ponieważ obecnie wytwarzają one więcej gazów cieplarnianych niż gospodarki krajów rozwiniętych łącznie.
Nowy system handlu uprawnieniami do emisji powinien przynajmniej zapewnić podstawę i ramy dla bardziej skutecznych planów w przyszłości, ponieważ obejmuje on więcej sektorów, a władze ostatecznie nakładają na swoje przedsiębiorstwa albo całkowity limit emisji, albo indywidualne limity emisji, albo jedno i drugie.
Obroty pierwszego dnia na nowym rynku przyniosły niewielkie obroty – około 4,1 miliona ton, przy obrotach około 6,7 miliona dolarów – ale Citigroup przewidział, że do końca dekada z Rozszerzającym się zasięgiem i rosnącymi kosztami emisji.
Interesującą kwestią, niezmiernie ważną dla chińskich przywódców, jest to, jak ustalenie rozsądnej ceny za emisje może wpłynąć na chińską gospodarkę i jej konkurencyjność.
Chociaż posiadanie ETS mogłoby uniknąć nieprzyjemnych działań, które zostałyby podjęte przez kraje wyceniające węgiel – przykładem jest proponowany podatek od limitów emisji dwutlenku węgla w UE – podniosłoby to koszty sektorów emisyjnych i uczyniłoby je mniej konkurencyjnymi w stosunku do gospodarek rozwijających się. Najmniej restrykcyjne.
Uświadomienie sobie, że wraz z poprawą poziomu życia i wielkości chińskiej gospodarki ustępstwa, jakie świat rozwinięty czyni na rzecz rozwijających się gospodarek, będą zagrożone, być może oznacza, że istnieje poczucie nieuchronności redukcji emisji w perspektywie długoterminowej, co implikuje poważne przeformułowanie bazy przemysłowej i strategii gospodarczych.
W swoim narodowym planie strategicznym „Made in China 2025” (stale aktualizowanym planie, którego tytuł został po cichu porzucony z powodu sprzeciwu wobec chińskich ambicji, który wywołał gdzie indziej) Chiny przedstawiły wizję zaawansowanej technologicznie przyszłości, masowego finansowania rządowego , i więcej. pomóc go osiągnąć.
Ładowanie
Lotnictwo, biotechnologia, inteligentna produkcja, robotyka, sztuczna inteligencja, pojazdy elektryczne i inne branże, które chcesz kontrolować w przyszłości, nie powodują intensywnych emisji.
Jeśli mamy osiągnąć tę zaawansowaną technologicznie przyszłość, znaczenie najbardziej zanieczyszczających gałęzi przemysłu zmniejszy się, a nowy rynek krajowego handlu emisjami, mimo niskiego poziomu jego wprowadzenia, będzie musiał odgrywać coraz większą rolę.
Biuletyn podsumowujący rynek jest podsumowaniem dzisiejszego handlu. Zdobądź to każdego popołudnia w tygodniu.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu