Kierowcy Volvo i Polestar będą teraz mogli przeglądać Internet na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego, gdy samochód jest zaparkowany – podobnie jak w samochodach elektrycznych Tesli.
Niektóre pojazdy Volvo i Polestar wyposażone w najnowsze oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe tej firmy będą mogły uzyskać dostęp do przeglądarki internetowej Google Chrome, gdy samochód będzie zaparkowany.
Jest dostępna dla samochodów wyposażonych w systemy informacyjno-rozrywkowe oparte na Android Automotive należące do chińsko-szwedzkiego producenta samochodów – wszystkie wersje Volvo XC40 Recharge Pure Electric i Polestar 2, od roku modelowego 2022, Volvo
Przeglądarka internetowa jest już zintegrowana z systemami informacyjno-rozrywkowymi samochodów elektrycznych Tesli.
Google twierdzi, że planuje udostępnić Chrome w większej liczbie modeli innych marek jeszcze w tym roku.
Inni producenci samochodów posiadający oprogramowanie oparte na systemie Android Automotive – obsługującym cały system informacyjno-rozrywkowy, a nie na Androidzie Auto, będącym pojedynczą aplikacją w systemie informacyjno-rozrywkowym wymagającą podłączenia telefonu – to Renault i Maserati.
Pojazdy wyposażone w oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe oparte na systemie Android Automotive — obejmujące Mapy Google, Asystenta Google i sklep Google Play — otrzymają wsparcie dla usług strumieniowego przesyłania wideo PBS Kids i Crunchyroll w USA oraz Weather Channel.
Właściciele zyskają także możliwość wysyłania wskazówek z Map Google ze swojego telefonu do samochodu, włączając w to użytkowników iPhone'a i Androida.
Tymczasem samochody elektryczne wyposażone w zwykły Android Auto będą mogły wysyłać szczegółowe informacje o poziomie naładowania akumulatora do Map Google, co umożliwi samochodowi oszacowanie poziomu naładowania akumulatora przed dotarciem do celu.
Aktualizacja ma także możliwość sugerowania postojów na ładowanie po drodze oraz szacowania czasu ładowania na podstawie aktualnego stanu pojazdu.
Ford Mustang Mach-E i F-150 Lightning będą pierwszymi pojazdami, które skorzystają z tych nowych funkcji „w nadchodzących miesiącach”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort