Z opublikowanego niedawno raportu odpowiedzialności „Adekwatnie i odpowiedzialnie” wynika, że łączna wartość dodana wytworzona przez Grupę i współpracujących z nią franczyzobiorców sięgnęła w 2023 roku 9,1 miliarda złotych, czyli o 30% więcej niż w 2022 roku. Raport publikowany jest po raz pierwszy czas Szósty podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG) w roku 2023.
„Dzięki dynamicznemu rozwojowi i innowacyjności Grupy Żabka możemy mieć pozytywny wpływ na polską gospodarkę. Przekłada się to między innymi na tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości, zwiększając liczbę zapewnianych przez nas miejsc pracy, co liczy obecnie ponad 63 000 i zmienia doświadczenia zakupowe dla ponad 3 milionów klientów odwiedzających naszą stronę Codziennie ponad 10 000 sklepów w całej Polsce Działania, które podjęliśmy w 2023 roku, zostały docenione drugi rok z rzędu w prestiżowym konkursie rankingu EcoVadis i dziś znajdujemy się w gronie 1% firm na całym świecie, które lepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i działaniach.
mówi Tomasz Blecharski, Wiceprezes Zarządu oraz Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Grupy Żabka.
Raport odpowiedzialności 2023
Raport „Z łatwością i Odpowiedzialnością” to szósty raport odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Shabaka. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego Global Reporting Initiative (standardy GRI) oraz Radą ds. Standardów Rachunkowości Zrównoważonej (SASB).
„Zgodnie z naszym strategicznym podejściem do odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, uwzględniamy aspekty środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego (ESG) we wszystkich odpowiednich planach i działaniach Grupy. Osiągnięcie celów określonych w tym obszarze wymaga rozsądnego zarządzania, zaangażowania, czasu, zasobów i, przede wszystkim praca zespołowa.
– mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. środowiska, spraw społecznych i zarządzania w Grupie Żabka.
Coroczne atrakcje
W 2023 roku uruchomiła „Borkja Dobrejo!„Kampania mająca na celu pomoc klientom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych, skutkująca 85% wzrostem sprzedaży produktów NutriScore A i B marek własnych.
Firma wdrożyła środki mające na celu poprawę dobrostanu zwierząt i promowanie zrównoważonego pozyskiwania produktów marek własnych, w tym wyeliminowanie jaj klatkowych ze składników produktów marek własnych.
Tymczasem markowe produkty dostępne w sklepach Shabaka oferują wyłącznie certyfikowany olej palmowy.
Żabka otworzyła w ciągu roku ponad 1000 sklepów i wprowadziła dwa nowe formaty: Żabka Drive i Żabka Non Stop.
Sprzedawca oferuje franczyzobiorcom w pełni wyposażony sklep i szkolenia, a także rozwiązania takie jak oprogramowanie OptiPlan i aplikacja Cyberstore wspierające zarządzanie sklepem.
Wyniki zadowolenia franczyzobiorców z NPS sieci wzrosły w ciągu roku aż o 10 punktów, przy czym w badaniu satysfakcji przeprowadzonym w grudniu 2023 r. 44% franczyzobiorców oceniło swoją współpracę z siecią na 9 lub 10 w skali 10. ESM: Europejski magazyn supermarketów Raporty.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu