Ogromne zakłócenia, które miały miejsce w sobotę, wywołały łzy u niektórych podróżnych, gdy dotarli na stację St Pancras w Londynie i odkryli, że dwa zalane tunele w południowej Anglii zablokowały linię szybkiej kolei prowadzącej na kontynent.
Inni podróżnicy utknęli na kontynencie europejskim.
Wcześniej spółka High Speed 1 (HS1), obsługująca tę kolej, ostrzegała, że ilość wody w tunelach jest „bezprecedensowa” i jej oczyszczenie będzie wymagało czasu.
Jednak później w sobotę Eurostar ogłosił, że w niedzielę usługi będą kursować zgodnie z planem, ponieważ „można teraz korzystać z co najmniej jednego tunelu”.
„Jesteśmy w stanie potwierdzić, że jutro będziemy działać zgodnie z zaplanowanym harmonogramem” – poinformowała wcześniej firma na Twitterze. „Nasze stacje będą bardzo zajęte z powodu dzisiejszych zakłóceń”.
– Plany wakacyjne „zrujnowane” –
Przerażeni pasażerowie Eurostar opisali już wcześniej swoje rozczarowanie, gdy ich plany noworoczne zostały pokrzyżowane przez odwołanie lotów, co dotknęło około 30 000 osób.
Świeżo poślubiona Nicole Carrera (29 l.) i jej mąż Christopher (31 l.), pochodzący z Nowego Jorku, stwierdzili, że ich plany spędzenia sylwestra w Disneylandzie w Paryżu zostały „zniszczone”.
Po wcześniejszym odwołaniu wszystkich pociągów do godziny 16:00 czasu brytyjskiego (16:00 GMT) Eurostar stwierdził, że powódź w obu tunelach „nie uległa poprawie”.
To zmusiło ją do „podjęcia niefortunnej decyzji o odwołaniu wszystkich usług na pozostałą część dnia”.
Australijki Christina David (25 l.) i Georgina Benjamin (26 l.) z Sydney planowały uczynić Paryż ostatnim przystankiem w Europie przed powrotem do ojczyzny.
David powiedział, że czuła się „sfrustrowana, zła i smutna”, dodając, że „wiele osób płakało” i że teraz nie mają gdzie się zatrzymać.
Eurostar obsługuje połączenia z Londynu do Paryża, Brukseli i Amsterdamu.
Usługi zostały odwołane po zalaniu w pobliżu międzynarodowej stacji Ebbsfleet w hrabstwie Kent.
– Rok chaosu podróżniczego –
Simon Shaw (36 l.) i jego żona Heather (37 l.) mieli podróżować ze środkowej Anglii do francuskich Alp na wakacje na nartach z przyjaciółmi i rodziną.
„Właśnie przyjechaliśmy i zobaczyliśmy, że dziś rano wszystko zostało odwołane… to był chaos” – powiedział Simon Shaw.
Chaos wywołany przez Eurostar zakończył rok zakłóceń w podróżach dla podróżujących do Wielkiej Brytanii z powodu strajków, burz i innych problemów.
Podróżujący do Francji w kwietniu musieli czekać w Dover nawet 16 godzin ze względu na wyższą niż oczekiwano liczbę pasażerów i warunki pogodowe.
W sierpniu podczas lotów do i z Wielkiej Brytanii wystąpiła awaria techniczna wpływająca na systemy kontroli ruchu lotniczego, natomiast w listopadzie w wyniku burzy Ciaran odwołano usługi promowe i loty.
Podróżujących dotyka także trwający od ponad roku strajk pracowników kolei w związku z kryzysem kosztów życia i płacami.
Chociaż związek kolejowy RMT oświadczył w zeszłym miesiącu, że jego członkowie głosowali za porozumieniem w sprawie wynagrodzeń, związek zawodowy Aslef, który reprezentuje kierowców, nie osiągnął jeszcze porozumienia.
Eurostar jest w 55,75% własnością francuskiego przedsiębiorstwa państwowego SNCF Voyageurs.
Firma była na skraju bankructwa podczas pandemii Covid-19, ale została uratowana dzięki dofinansowaniu w wysokości 290 mln euro od akcjonariuszy, w tym rządu francuskiego.
ctx-har/jj
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych