Ta historia jest częścią raportu Forbesa dotyczącego najlepszych w Azji poniżej 1 miliarda dolarów w 2022 r., w którym wyróżnia się 200 spółek publicznych w regionie Azji i Pacyfiku ze sprzedażą poniżej 1 miliarda dolarów i stałym wzrostem zysków od góry do dołu. Zobacz pełną listę ułożoną alfabetycznie, tutaj.
Ponieważ ograniczenia Covid-19 łagodzą się w regionie Azji i Pacyfiku, a ludzie dostosowują się do nowej normy, tegoroczna lista Best Under A Billion podkreśla przejście do wydatków uznaniowych. Podczas gdy firmy związane z opieką zdrowotną i farmaceutykami były jednymi z najważniejszych wydarzeń w ubiegłym roku, powrót do codziennego życia po pandemii przyniósł korzyści między innymi producentom odzieży, operatorom centrów handlowych, restauracjom, firmom elektroniki użytkowej i rozrywkowym. Tegoroczna lista obejmuje 75 osób powracających z poprzedniego roku, co odzwierciedla ich odporność w szybko zmieniającym się środowisku, takim jak Aspide z Tajwanu, który osiągnął najlepszy wynik poniżej 1 miliarda przez dziewięć kolejnych znaczących lat.
Podkreśliliśmy osiem firm, które uchwyciły dynamikę wznowień gospodarczych w następstwie pandemii.
Bafang elektryczny
Popularność e-rowerów wzrosła podczas pandemii, ponieważ ludzie zaczęli jeździć na rowerze dla rozrywki i alternatywnego transportu. Podążając za trendem, sprzedaż Bafang Electric, producenta silników i akumulatorów z siedzibą w Suzhou, wzrosła w ubiegłym roku o 90%, podczas gdy zysk netto wzrósł o 50%. Niedawno otworzył nowy zakład produkcyjny w Polsce, aby obsługiwać rynek europejski.
przemysł dolarowy
Po odbiciu się po zakłóceniach w handlu i dostawach spowodowanych przez Covid 19 indyjski producent odzieży Dollar Industries odnotował 30% wzrost sprzedaży w roku podatkowym kończącym się w marcu, z zyskiem netto o 72%. Oprócz poszerzenia asortymentu odzieży damskiej, firma dodała ostatnio przędzalnię i magazyn.
Kolekcje prezentowe
Firma restauracyjna ramen odnotowała wzrost sprzedaży o 22% do 124 milionów dolarów, ponieważ zniesienie ograniczeń pandemicznych w Japonii zmusiło klientów do powrotu do swoich stolików. W ubiegłym roku w całej Japonii działał 602 restauracje, w tym 147 placówek należących do firmy, w porównaniu z 519 w 2020 roku.
Świat międzynarodowy
Ten australijski producent odzieży, obuwia i deskorolek odnotował wzrost sprzedaży o 75% do 199 milionów USD, a jego trzy główne rynki, Australię, Amerykę Północną i Europę, generują największe przychody w historii firmy. Sprzedaje do ponad 100 krajów na całym świecie.
JYP Rozrywka
Złagodzenie ograniczeń Covid-19 pomogło zwiększyć sprzedaż koncertów i wydarzeń offline przez południowokoreańską firmę rozrywkową. W rezultacie sprzedaż wzrosła o 34%, a zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie w 2021 roku. Wśród głównych artystów firmy są K-popowy zespół 2PM i dziewczęcy zespół Twice.
saba
Tajska firma produkująca napoje Sappe zwiększyła w zeszłym roku sprzedaż o 12% do 108 milionów dolarów, ponieważ jej rynki eksportowe odbiły się od pandemii. Sappe jest eksportowany do 98 krajów na całym świecie. Firma zaczęła również badać konopie i produkty z konopi, aby poszerzyć swoje portfolio.
Seydou Minkul
W ubiegłym roku indonezyjski producent leków i suplementów ziołowych odnotował wzrost sprzedaży o 21% do 281 mln USD. Firma twierdzi, że trend w kierunku zdrowia i dobrego samopoczucia podczas pandemii pomógł zwiększyć popyt na jej produkty spożywcze i napoje.
szklany zegar
Sprzedaż w sklepach z luksusowymi zegarkami w Singapurze wzrosła w zeszłym roku o prawie 40%, a zysk netto o 86%, ponieważ kupujący tkwiący w domach z powodu pandemii szukali sposobów na wydanie swoich pieniędzy. The Hour Glass, który sprzedaje takie marki jak Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet, ma 50 sklepów w regionie Azji i Pacyfiku.
Sprawozdania Jonathana Burgosa, Ralpha Jenningsa, Johna Kanga, Ramakrishnana Narayana, Visano Fromchanii, Yasara Rosendara, Jamesa Simsa, Yue Wang i Jennifer Wells.
metodologia
Ta lista ma na celu zidentyfikowanie firm o zrównoważonych, długoterminowych wynikach w zakresie różnych wskaźników. Spośród 20 000 spółek notowanych na giełdzie w regionie Azji i Pacyfiku o rocznej sprzedaży przekraczającej 10 mln USD i mniej niż 1 mld USD wybrano te 200 firm. Firmy z tej listy, które nie zostały sklasyfikowane, zostały wybrane na podstawie łącznej oceny, która obejmowała ich ogólne osiągnięcia w zakresie wskaźników, takich jak zadłużenie, sprzedaż i wzrost zysku na akcję w ostatnim rocznym i trzyletnim okresie podatkowym. , oraz najsilniejszy roczny i pięcioletni średni zwrot z kapitału. Oprócz kryteriów ilościowych zastosowano również ekrany jakościowe, takie jak wykluczenie spółek z poważnymi problemami związanymi z zarządzaniem, wątpliwą księgowością, problemami środowiskowymi, kwestiami zarządzania czy kwestiami prawnymi. Wykluczono również duże spółki państwowe i ich spółki zależne. Standardy zapewniły również zróżnicowanie geograficzne firm z całego regionu. Lista wykorzystuje roczne wyniki za cały rok, oparte na najnowszych publicznie dostępnych danych z 11 lipca 2022 r.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024