Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

FSA przedstawia zestaw szosowy K-Force WE 12-biegowy

FSA przedstawia zestaw szosowy K-Force WE 12-biegowy

Włoski producent podzespołów FSA ogłosił nową aktualizację 12-biegowej, półprzewodowej grupy szosowej K-Force WE. Chociaż można by pomyśleć, że grupa WE, która została po raz pierwszy uruchomiona cztery lata temu, całkowicie się wyczerpała, wydaje się, że FSA od kilku lat zajmuje się aktualizacją grup drogowych hydraulicznych hamulców tarczowych.

Grupa otrzymała aktualizację po raz pierwszy od dwóch lat z przejściem na hydrauliczne hamulce tarczowe i rzekomą poprawą niezawodności. Firma FSA zaprezentowała dziś kolejną aktualizację, dodając dodatkową zębatkę, wprowadzając nową opcję kasety i dalej ulepszając protokoły komunikacyjne w celu zwiększenia niezawodności.

wiarygodność

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowa seria jest częściowo bezprzewodowa, z dwoma adapterami komunikującymi się bezprzewodowo i dwoma adapterami podłączonymi bezpośrednio do wewnętrznego akumulatora. Wcześniej manetki komunikowały się z przednią przerzutką, która z kolei wysyłała polecenia zmiany tylnego pasa za pośrednictwem akumulatora do tylnej przerzutki. FSA zaktualizował protokół komunikacyjny w nowym klastrze, dzięki czemu każde z ramion transmisyjnych może komunikować się bezpośrednio z obydwoma koncentratorami, poprawiając czas odpowiedzi i niezawodność.

Co więcej, FSA zachowało „przełączniki przednich torów i ustawienie sygnału podłączonego do tylnej przerzutki” jako bezpieczne w razie awarii, gdyby nowy sygnał bezprzewodowy napotkał problem na drodze.

Oprócz sygnału ANT+ używanego w poprzedniej generacji K-Force WE, FSA dodała technologię Bluetooth 4.0 w nowych 12-biegowych elementach zmiany biegów i zmiany pasa ruchu, aby poprawić niezawodność i zmniejszyć zakłócenia sygnału. Falowniki są zasilane z każdej strony pojedynczą baterią pastylkową CR2032.

Nowa 12-biegowa tylna skrzynia biegów jest teraz w stanie zrozumieć i zapamiętać swoje dokładne położenie na kasecie, dzięki dodatkowym czujnikom wbudowanym w podwozie przerzutki.

Dzięki grupie WE 11-rzędowej przerzutka tylna może obliczyć swoje położenie tylko na górnej i dolnej zębatce, ale dzięki dodatkowym czujnikom w nowej przerzutce, 12-rzędowy system jest w stanie obliczyć i zapamiętać swoje położenie na każdej zębatce. Ta aktualizacja jest swego rodzaju kopią zapasową, zapewniającą, że tylny sterownik rozumie, gdzie znajduje się w stosunku do kasety, na wypadek gdyby system nadal cierpiał z powodu zaniku sygnału, unikając konieczności pełnego resetowania.

READ  Sezon na głębokość i nie tylko

12 prędkości

Chociaż FSA słusznie dopracowało ulepszenia niezawodności dzięki nowej gamie K-Force WE, ograniczyło aktualizacje wizualne do minimum. Najważniejszym ulepszeniem 12-biegowej skrzyni biegów jest dodanie dodatkowej zębatki. FSA opracowała nową tarczę, kasetę i tarcze, aby pomieścić dodatkową wkładkę zębatki. Chociaż FSA przeszło już na 12-biegową z komponentami do rowerów górskich, opracowali zupełnie nową, lżejszą 12-biegową tarczę szosową.

Oprócz tej nowej serii, FSA oferuje trzy nowe 12-rzędowe opcje kaset w postaci 12-rzędowych 11-25, 11-28 i 11-32. Ostateczna wersja produkcyjna będzie miała jednoczęściowy odlewany ciśnieniowo i poddany obróbce cieplnej pręt z zębatkami Ti i karbonową klatką. Na przykład nowa kaseta jest o 13% lżejsza niż wariant 11-biegowy, a nowy 11-32 waży 195 gramów.

FSA będzie oferować przednie tylne widełki łańcuchowe 54/40T, 50/34T i 46/30T montowane bezpośrednio na zespole wału K-Force Team Edition z wrzecionem BB386Evo. Z wydrążonymi ramionami korby 3K z włókna węglowego i tarczami AL7075 100% CNC, wał korbowy waży zaledwie 544 gramy z kombinacją łańcuchów 54/40.

Deklarowana waga FSA dla pełnego zestawu wynosi 2390 gramów, co w zależności od dokładnych specyfikacji plasuje go z grubsza w gamie Shimano Ultegra Di2.

wygląda znajomo

Nowa grupa wygląda prawie identycznie jak obecna 11-biegowa oferta, przy czym FSA zachowuje niemal identyczną estetykę i punkty styku w całej nowej grupie. Kształt dźwigni, osłon i przełączników kołyskowych pozostaje bez zmian, tak naprawdę usunięcie srebrnego pręta z dźwigni hamulca to jedyna zmiana w estetyce sita.

Jest to „tak jak Ty” również w przypadku wagonów kolejowych, a zaciski hamulcowe są jedynym elementem aktualizacji projektu, która poprawia aerodynamikę i integrację z nowoczesnymi oponami.

Dostępność

Można by pomyśleć, że 11-biegowa grupa K-Force WE była jakimś mirażem na pustyni oszczędzającej komponenty. W ciągu czterech lat od powstania nie widziałem grupy biegającej na wolności. Tak więc naturalnie jedno z moich pierwszych pytań do FSA dotyczyło dostępności. Chociaż włoska marka nie była w stanie podać konkretnej daty, byli pewni, że nowa gama będzie dostępna od wiosny 2023 roku. Niestety, podobnie nie określono ceny FSA, wskazując jedynie, że będzie „kompatybilna z Shimano”. Ultegra Di2″.

READ  RIPPL oferuje druk na żądanie z szybkością już od 480

Ponadto FSA sugeruje, że będzie nadal oferować 11-biegową grupę K-Force WE i komponenty do co najmniej końca 2023 roku.

Posunięcie FSA polegające na włączeniu zębatki nr 12 nie jest zaskakujące, a ponieważ duża trójka producentów przestawia się teraz na 12 prędkości w swojej gamie metod wydajności, było to konieczne, gdy FSA zdecydowała się zaktualizować swoją ofertę grupową. Koncentracja marki na niezawodności i komunikacji, a nie na przebudowie projektu, wskazuje, że skupiła się na właściwym obszarze.

FSA powiedział nam, że nie zamierza konkurować z dużymi producentami bloków, a zamiast tego koncentruje się na zapewnieniu konsumentom „innej opcji” i kompletnego pakietu dla swoich partnerów OEM. To skupienie się na partnerstwie OEM jest prawdopodobnie najciekawszą, a może nawet najlepszą szansą na zauważenie naszego młodszego 12-biegowego rodzeństwa na wolności.

FSA zawsze toczyła pod górę walkę o wejście na rynek zestawów grupowych, a jej pierwsza 11-biegowa iteracja z ograniczoną dostępnością i pewnymi problemami z wydajnością nie była inspiracją rynkową. Ale niezawodna 12-biegowa, pół-bezprzewodowa, w zakresie wagi i ceny grupy osprzętu Ultegra Di2 może być atrakcyjna dla i tak już ogromnej listy partnerów OEM FSA. Zwłaszcza jeśli wspomniany zestaw jest dostarczany przez tego samego partnera, który już dostarcza drążki, wsporniki, podstawy siedzeń, koła, słuchawki i wiele innych.

Kliknij link, aby zobaczyć nasze bieżące relacje z Eurorower 2022Największe na świecie targi rowerowe.