Pierwotnie Miller to planował Do kręcenia filmu Fury Road w Broken Hill w Australii, gdzie nakręcił drugą część Mad Maxa, Wojownik drogi. Kiedy gwałtowna burza zamieniła tamtejszą płaską czerwoną ziemię w ogród kwiatowy, zespół produkcyjny przeniósł się do Namibii, ale po latach filmowcy Furiosa postanowili kręcić zdjęcia w Australii, niezależnie od pogody.
Zdjęcia do „Furiosa” rozpoczęły się wiosną 2022 roku i po raz kolejny w zwykle suchy region nawiedziły rekordowe burze i powodzie. „Gdybyśmy musieli przestać kręcić filmy, moglibyśmy zostać wróżbitami wody” – powiedział Jay Norris, scenograf filmu.
Nowa rzeczywistość wymagała planów awaryjnych, dodatkowej grafiki komputerowej i mnóstwa improwizacji, np. przeniesienia ogromnej sceny akcji z przydzielonego jej wilgotnego skrawka pustyni na nieco bardziej suchy pas startowy lotniska. „Trzeba sobie poradzić z chaosem, jaki towarzyszy kręceniu filmów, a pod nim kryje się kontrola, ale na pewno nie ma ona zbyt dużej kontroli” – powiedział Mitchell.
Koronawirus dotknął także kluczowych członków produkcji, w tym Millera, który w pewnym momencie, będąc zakażonym, musiał zdalnie reżyserować film. „O drugiej w nocy zaczyna dzwonić twój telefon: «Nie mogę przyjść do pracy, bo mam Covid-19»” – powiedziała Leslie Vanderwalt, która nadzorowała powiększony zespół ds. fryzur i makijażu. „Ciągle manipulowałeś sprawami”.
Chociaż „Furiosa” ma mniej scen akcji niż „Na drodze gniewu”, to co tam jest jest ogromne: główna scena akcji, którą produkcja zatytułowała „Stowaway to Nowhere”, trwała 78 dni, rozłożona na ponad dziewięć miesięcy. „To jedna z najbardziej niesamowitych rzeczy, w jakich kiedykolwiek brałem udział, i najtrudniejsza, w jakiej kiedykolwiek brałem udział” – powiedziała Taylor-Joy.
Na potrzeby filmu zbudowano około 145 pojazdów, w tym przyciągający wzrok motocykl dla Dementusa i platformę bojową większą niż ta, którą Furiosa pilotowała w poprzednim filmie. „Byłem wielkim fanem uczynienia z Drogi gniewu tak realistycznego, jak to tylko możliwe” – powiedział scenograf Gibson, który wyjaśnił, że zwiększone poczucie skali Millera w Furiosie wymagało dodatkowych upiększeń komputerowych. W miarę jak tłum motocyklistów dowodzonych przez Dementusa powiększa się do tysięcy, rosną także efekty specjalne potrzebne do jego realizacji.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024