Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

George Miller i Anya Taylor-Joy w filmie „Furiosa”

George Miller i Anya Taylor-Joy w filmie „Furiosa”

Pierwotnie Miller to planował Do kręcenia filmu Fury Road w Broken Hill w Australii, gdzie nakręcił drugą część Mad Maxa, Wojownik drogi. Kiedy gwałtowna burza zamieniła tamtejszą płaską czerwoną ziemię w ogród kwiatowy, zespół produkcyjny przeniósł się do Namibii, ale po latach filmowcy Furiosa postanowili kręcić zdjęcia w Australii, niezależnie od pogody.

Zdjęcia do „Furiosa” rozpoczęły się wiosną 2022 roku i po raz kolejny w zwykle suchy region nawiedziły rekordowe burze i powodzie. „Gdybyśmy musieli przestać kręcić filmy, moglibyśmy zostać wróżbitami wody” – powiedział Jay Norris, scenograf filmu.

Nowa rzeczywistość wymagała planów awaryjnych, dodatkowej grafiki komputerowej i mnóstwa improwizacji, np. przeniesienia ogromnej sceny akcji z przydzielonego jej wilgotnego skrawka pustyni na nieco bardziej suchy pas startowy lotniska. „Trzeba sobie poradzić z chaosem, jaki towarzyszy kręceniu filmów, a pod nim kryje się kontrola, ale na pewno nie ma ona zbyt dużej kontroli” – powiedział Mitchell.

Koronawirus dotknął także kluczowych członków produkcji, w tym Millera, który w pewnym momencie, będąc zakażonym, musiał zdalnie reżyserować film. „O drugiej w nocy zaczyna dzwonić twój telefon: «Nie mogę przyjść do pracy, bo mam Covid-19»” – powiedziała Leslie Vanderwalt, która nadzorowała powiększony zespół ds. fryzur i makijażu. „Ciągle manipulowałeś sprawami”.

Chociaż „Furiosa” ma mniej scen akcji niż „Na drodze gniewu”, to co tam jest jest ogromne: główna scena akcji, którą produkcja zatytułowała „Stowaway to Nowhere”, trwała 78 dni, rozłożona na ponad dziewięć miesięcy. „To jedna z najbardziej niesamowitych rzeczy, w jakich kiedykolwiek brałem udział, i najtrudniejsza, w jakiej kiedykolwiek brałem udział” – powiedziała Taylor-Joy.

Na potrzeby filmu zbudowano około 145 pojazdów, w tym przyciągający wzrok motocykl dla Dementusa i platformę bojową większą niż ta, którą Furiosa pilotowała w poprzednim filmie. „Byłem wielkim fanem uczynienia z Drogi gniewu tak realistycznego, jak to tylko możliwe” – powiedział scenograf Gibson, który wyjaśnił, że zwiększone poczucie skali Millera w Furiosie wymagało dodatkowych upiększeń komputerowych. W miarę jak tłum motocyklistów dowodzonych przez Dementusa powiększa się do tysięcy, rosną także efekty specjalne potrzebne do jego realizacji.

READ  Twój przewodnik po Bitcoin, Ethereum i Web 3.0