Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Globalny Fundusz: Odnawianie i sprawdzanie przyszłości

Od 19 do 22 września Światowy Fundusz na rzecz Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią będzie gromadzić międzynarodowych darczyńców w celu odnowienia finansowania swojej kluczowej misji w kierunku Celu Zrównoważonego Rozwoju 3: Wyeliminować AIDS, Gruźlicę i Malarię oraz budować odporne i zrównoważone zdrowie. systemy. Ale globalny kontekst tej odnowy jest inny niż wszystkie. Pandemia COVID-19 spowodowała, że ​​wrażliwe systemy opieki zdrowotnej stały się bardziej kruche i wykoleiły krytyczne programy w całym portfelu chorób Global Fund. Globalny kryzys kosztów życia prowadzi do ogromnego wzrostu wydatków krajowych i kurczenia się budżetów darczyńców. Te wstrząsy nie będą ostatnie. Najnowsze strategiczne ramy globalnego funduszu na lata 2023–2028 uwzględniają potrzebę wzmocnienia jego zdolności do reagowania na kryzysy. Czy organizacja może osiągnąć swój główny cel, jednocześnie wzmacniając podstawy gotowości i reakcji na pandemię?

Od momentu powstania Global Fund Partnership uratowało około 44 miliony istnień ludzkich i zmniejszyło liczbę zgonów z powodu AIDS, gruźlicy i malarii o 40%. W tej rundzie uzupełnień Globalny Fundusz żąda co najmniej 18 miliardów dolarów na uratowanie 20 milionów istnień ludzkich, zmniejszenie liczby zgonów we wszystkich trzech chorobach o 64% i uniknięcie 450 milionów infekcji. 6 miliardów dolarów zostanie przeznaczonych na wzmocnienie systemów opieki zdrowotnej i przygotowanie na wypadek pandemii. Wielostronna Sieć Oceny Wydajności Organizacji (MOPAN) wyraża uznanie dla Globalnego Funduszu za jego osiągnięcia w osiąganiu celów związanych z konkretnymi chorobami; Jednak Światowy Fundusz nie radzi sobie dobrze w budowaniu odpornych i zrównoważonych systemów opieki zdrowotnej. Te słabe wyniki są problemem dla gotowości na wypadek pandemii i wysiłków w zakresie reagowania, które w przypadku Funduszu Globalnego odnoszą się do wzmacniania systemów opieki zdrowotnej na większą skalę, ale także do dalszego izolowania reakcji zdrowotnych związanych z chorobą na poziomie krajowym. Ale czy placówki stworzone do nadzoru HIV mogą sprostać nagłemu zapotrzebowaniu na nadzór nad wirusem Ebola w nagłych wypadkach? To byłby prawdziwy przygotowania do pandemii. Zamiast tego, następna pięcioletnia strategia Globalnego Funduszu pozostaje mocno nastawiona na osiągnięcie pierwotnego celu zrównoważonego rozwoju nr 3, zamiast polegać wyłącznie na celu reagowania kryzysowego. Takie podejście może być wynikiem presji ze strony darczyńców – ich rządy prawdopodobnie uzyskają aprobatę podatników, aby osiągnąć wymierne rezultaty. Ale sytuacje kryzysowe wcale nie są namacalne.

READ  Naukowcy znajdują sposoby na skrócenie czasu przechowywania informacji kwantowych w materiale bogatym w spin

Pod koniec 2021 r. w Global Fund odbyły się krytyczne dyskusje na temat tego, jak przekierować środki z mechanizmów reagowania kryzysowego na COVID-19, takich jak Access to COVID-19 Tools Accelerator. Pomimo modelu partnerstwa integracyjnego na poziomie operacyjnym, w którym głos zabierają rządy, społeczeństwo obywatelskie, partnerzy techniczni i rozwojowi, sektor prywatny i społeczności dotknięte kryzysem, pojawiły się obawy dotyczące braku demokratycznej struktury zarządzania na szczeblu wykonawczym. Rzeczywiście, z 20 członków Rady uprawnionych do głosowania, tylko dwóch reprezentuje całą Afrykę, region, w którym dokonuje się największych inwestycji proporcjonalnie do ciężaru choroby. Większość miejsc w zarządach obsadzana jest przez kraje-darczyńców. W erze dekolonizacji globalnego zdrowia Rada Zarządzająca musi ponownie rozważyć tę neokolonialną nierównowagę w reprezentacji narodów. Demokratyzacja struktur zarządzania i zapewnienie krajom-odbiorcom równego głosu w podejmowaniu decyzji to nie tylko podstawowe żądanie, ale niezbędny priorytet w przygotowaniu na wypadek pandemii.

Ostatecznie solidne podstawy gotowości i reagowania na pandemię wymagają spójnej współpracy między wszystkimi globalnymi podmiotami ochrony zdrowia. Ale światowy krajobraz zdrowia jest bardziej złożony niż kiedykolwiek. W tym miesiącu Bank Światowy uruchomił Fundusz Pośrednictwa Finansowego (FIF) mający na celu zapobieganie, gotowość i reagowanie na pandemię. We współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia i działając w ramach Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych, Międzynarodowy Fundusz Kryzysowy będzie finansował globalne zdolności do przygotowania się i reagowania na pandemie i inne globalne zagrożenia bezpieczeństwa zdrowotnego. Dla niektórych system FIF wypełnia rażącą lukę; Innym sieje zamieszanie. Czas pokaże, czy Globalny Fundusz będzie realizatorem FIF. Pewne jest to, że nieskoordynowana konkurencja między coraz większą liczbą organizacji w celu ograniczenia funduszy od darczyńców może osłabić i opóźnić ich pracę.

Być może nie ma idealnego planu dla globalnej architektury zdrowia, ale wszystkie zaangażowane strony muszą uznać złożoność i omówić koordynację. Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych jest prawdopodobnie jedynym oficjalnym organem, który może zjednoczyć wszystkich. Ban Ki-moon ustanowił precedens, stawiając na pierwszym miejscu zdrowie kobiet i dzieci podczas swojej drugiej kadencji. Teraz nadszedł czas, aby Antonio Guterres nadał priorytet globalnemu zdrowiu w świecie (po) COVID-19, aby inwestycje w systemy opieki zdrowotnej zapewniały maksymalne korzyści ratujące życie.

mini figurka fx1