Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Google zachowa narzędzie do śledzenia reklam na Androida do 2024 r. – Finanse – Mobilność

Google powiedział w środę, że będzie kontynuować śledzenie technologii na swoich telefonach z Androidem, na której reklamodawcy polegają przez co najmniej dwa lata, łagodząc spekulacje na temat swoich planów po tym, jak Apple pokrzyżował branżę reklamową, ograniczając podobne narzędzie.

Google powiedział, że dostarczy „istotne powiadomienie” przed anulowaniem tego, co jest znane jako AdId. Ale natychmiast zacznie otrzymywać informacje zwrotne na temat proponowanych alternatyw, które według Google mają na celu lepszą ochronę prywatności użytkowników i ograniczenie ukrytego nadzoru.

Reklamodawcy, twórcy aplikacji i setki małych firm zajmujących się technologiami reklamowymi spodziewali się zmian w AdId po tym, jak Apple w kwietniu ubiegłego roku zmusiło producentów oprogramowania do zażądania od użytkowników pozwolenia na śledzenie zachowań w wielu aplikacjach za pomocą porównywalnego narzędzia o nazwie IDFA.

Właściciel Facebooka, Meta Platforms, powiedział w tym miesiącu, że spodziewa się w tym roku stracić 10 miliardów dolarów ze sprzedaży reklam z powodu zmiany Apple i jest jedną z wielu firm zgłaszających wyniki tej zmiany. IDFA i AdId pomagają zidentyfikować trafne reklamy i zidentyfikować kolejne zakupy. Ale ponieważ użytkownicy odmawiają śledzenia, reklamodawcy ograniczają wydatki.

Google i Apple, które tworzą pojedynki systemów operacyjnych używanych w większości smartfonów i tabletów na świecie, w ciągu ostatnich kilku lat napotkały presję ze strony organów regulacyjnych i nowych przepisów, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad gromadzonymi przez nich aplikacjami do obsługi danych.

Google powiedział, że będzie współpracować z twórcami aplikacji, takimi jak Snap i Activision Blizzard, w celu zaprojektowania narzędzi obsługujących kierowanie reklam i rejestrowanie kliknięć, jednocześnie ograniczając dostęp do danych osobowych.

Wcześniejszy ruch Google, aby pozbyć się technologii śledzenia w przeglądarce Chrome do końca 2023 r., skłonił niektórych konkurentów firmy w zakresie technologii reklamowych do złożenia skargi do organów ochrony konkurencji.

READ  Jak zdobyć Błyszczącego Panchama i Błyszczącego Pangoro w Pokemon GO?

W zeszłym tygodniu Google sfinalizował umowę, aby brytyjski regulator antymonopolowy monitorował projekt Chrome. Google powiedział, że zastosuje zasady umowy, w tym traktowanie siebie jak każdego konkurenta, w biznesie Androida.