Jeśli czujesz, że różowa Barbie jest teraz wszędzie, to dlatego, że tak jest.
Zainspirowany Gretą Gerwig lalka Barbie Film, który trafi do kanadyjskich kin 21 lipca, Barbicourt, ultrakobieca i przytłaczająco różowa estetyka, przejął największy trend 2023 roku. Wyszukiwania różu są na najwyższym poziomie w historii i osiągnęły szczyt w lipcu tego roku, zgodnie z Google TrendsA internetowa obsesja przeniknęła do realnego świata: bez względu na to, kto jest za to odpowiedzialny lalka Barbie Współpraca filmowa (tam Crocsy Barbiejasny OPI inspirowane Barbie linia lakieru do paznokci, a Barbie w wersji Unoby wymienić tylko kilka), sklepy zostały zalane różowymi produktami – od ubrań po buty, a nawet… żywność.
Główny czynnik napędzający atak na Barbicor? Fabrycznie nowa Barbie. od Po pierwsze lalka Barbie Wypuszczona na rynek w 1959 roku lalka od dawna kojarzona jest z jej rozwianymi blond włosami i nieosiągalnie delikatnym ciałem. Dopiero w 2016 roku pojawił się Mattel Moda na Barbie– lalki, które pojawiły się w czterech typach ciała i siedmiu kolorach skóry – wiele się zmieniło. Nowy film Gerwiga podąża śladami Fashionistek z obsadą, która odzwierciedla Barbie w XXI wieku. Zawiera wiele głównych postaci, w tym Issa Rae, Simu Liu i America Ferrera, a także Hari Nef, Pierwszy transseksualista Kobieta podpisała kontrakt z IMG Models. W Barbie nie chodzi już o chude, białe kobiety; Dziś każdy może zobaczyć siebie we wszechogarniającym Barbielandzie. Ten masowy apel sprawił, że marki wskoczyły na modę Barbiecore, aby dotrzeć do szerszej publiczności i przyciągnąć młodsze demo, które koncentruje się na ich wartościach w decyzjach zakupowych.
Zupełnie nowa siła dla Barbie
Mattel, firma macierzysta Barbie, która produkuje również popularne zabawki, takie jak Hot Wheels i American Girl Dolls, wie, że różnorodność jest kluczem do sprzedaży: 2011 i 2015, Sprzedaż Barbie spadła o jedną trzecią. Mattel przeprowadził badanie konsumenckie, które wykazało, że Barbie była postrzegana jako niechlujna, płytka i super biała, a jej nierealistyczne ciało odrzucało młode dziewczyny, których sprzedaż desperacko potrzebowała sądu. Więc odnowili starą lalkę i stworzyli lalki Barbie o różnych typach ciała, lalkę Barbie na wózku inwalidzkim i zróżnicowaną etnicznie lalkę Barbie pod linia mody. widziałem Mattela A Skok 16 proc W sprzedaży w 2016 roku po wprowadzeniu nowej kolekcji lalek.
Nawet przy pierwszej fali promocji filmu – pamiętaj o tym tygodniu, kiedy wszyscy użyto „To jest Barbie…” filtr?-lalka Barbie Pokazuje, że każdy może postawić się na miejscu Barbie. Zupełnie nowa społecznie świadoma Barbie (i film nabiera kształtu Burzliwa historia lalki z feminizmem i różnorodność) sprawia, że partnerstwo z blond bombą jest dla firm atrakcyjne.
„Marki przywiązują się do innej marki, gdy spodziewają się ogromnego zainteresowania i wielu dyskusji na jej temat” — mówi Joan McNish, profesor marketingu na Toronto Metropolitan University. W tym przypadku marki mają nadzieję przywiązać się do wizerunku nowej Barbie, aby zwiększyć sprzedaż (i reputację). I oczywiście „mają nadzieję, że film wypadnie naprawdę dobrze, co oznacza, że towarzyszący mu wzrost sprzedaży utrzyma się dłużej”.
Przejrzyj swoje ulubione witryny zakupów online, a zobaczysz nieskończoną liczbę produktów inspirowanych Barbie. Tam Dom marzeń Malibu Notowane na AirBnb (we współpracy z Mattel), Zainspirowany Barbie Pontony do pływania Funboy, kompletny zestaw Barbicure Ubrania w Zarze (inne marki szybkiej mody, np Luka I 21 na zawsze Tego lata też masz kolekcje Barbie), w zestawie jasnoróżowa torba Barbie Marka herbaty Beis Mitchelljasny Linia Barbie Od cieni do powiek i błyszczyków do ust w NYX Cosmetics lalka Barbie Kolekcja do pielęgnacji jamy ustnej.
Marki wiedzą, że różnorodność jest dobra dla biznesu, zwłaszcza jeśli chcą przyciągnąć młodszych konsumentów. Sześćdziesiąt dwa procent pokolenia Z i 61 procent milenialsów mówi o różnorodności rasowej i etnicznej użyteczna dla społeczeństwa– i ten punkt widzenia przekłada się na ich decyzje zakupowe. Według Mintel, agencji wywiadu rynkowego, Konsumenci pokolenia Z Angażują się w różnorodność i integrację (nawet jeśli nie dotyczy to ich bezpośrednio), a dwie trzecie zgadza się, że tradycyjne role płciowe są przestarzałe. To pokolenie aktywnie poszukuje marek, które reprezentujesz w swoich działaniach marketingowych. według rekonesans Dysponując portfelem Deloitte obejmującym ponad 1000 dyrektorów generalnych na całym świecie, marki o największym wzroście dążą do osiągania uczciwych wyników w zakresie siły roboczej, rynku i społeczności w sposób, w jaki nie osiągają tego ich słabiej rozwijające się firmy. Nie ma sensu, aby marki prezentowały różnorodny wizerunek – a kolekcja Barbiecore jest na to łatwym sposobem.
Przyszłość grilla
Tylko dlatego, że Barbie ma chwilę, nie oznacza, że marki mogą wskoczyć do różowego pociągu bez ryzyka. „Jeśli to nie pasuje do tego, kim jesteś, konsumenci zobaczą, że robisz to tylko po to, by być częścią tej mody” – mówi McNish. Uczestnictwo w modzie może krótkoterminowo zwiększyć sprzedaż, ale w ostatecznym rozrachunku może być stratą zarówno pieniędzy, jak i czasu — zwłaszcza jeśli prowadzi do wyobcowania podstawowej bazy klientów. „Konsumenci są wystarczająco inteligentni, aby wiedzieć, kiedy nie jesteś szczery” – mówi McNish. Na przykład korporacyjne kampanie dumy zostały wezwane do „prania tęczy”, ponieważ umieszczanie tęczowej flagi na produktach w czerwcu jest tymczasowym pokazem sojuszu, jeśli nie jest poparty działaniem. Na przykład, Kanadyjskie Linie Lotnicze Podobnie jak WestJet, spotkał się z krytyką za publiczne celebrowanie Pride, ale oferowanie rezerwacji wyłącznie dla kobiet i mężczyzn.
Poza tym, czy Barbiecore ma długi pas startowy, czy też ma zalegać na wysypiskach śmieci, dopiero się okaże. Zwłaszcza, że krytycy zwracają uwagę, że Barbie jest symbol szalejącej nadkonsumpcji A najgorszym z ekscesów kapitalizmu jest to, że marki mogą chcieć dwa razy pomyśleć o przesłaniu, które wysyłasz za pomocą czcionki inspirowanej Barbie, zanim wskoczą w ten trend.
Jednak podczas gdy przesadna, kobieca i ekstremalna estetyka Barbiecore może pojawiać się i znikać, jedno jest pewne: nacisk, jaki marka kładzie na różnorodność, po prostu nie będzie. Ponieważ normy konsumenckie coraz częściej mówią o wspieraniu różnorodności, marki, które chcą zwiększyć sprzedaż, będą musiały informować, że ich firmy również są na tej samej stronie. W rzeczywistości, 59 procent kanadyjskich konsumentów Wolą być kojarzeni z markami, które są zgodne z ich wartościami – różnorodność jest jedną z nich. A dzięki nowemu naciskowi Barbie na integrację, który zapewnił firmie Mattel skok w sprzedaży i wizerunku, inne marki, które chcą przyciągnąć młodszych klientów, chętnie wyjmą stronę z podręcznika zabawkowej firmy.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024