Zawsze zwracamy się do ćwiczeń, które chronią starzejący się mózg przed szybkim cofaniem się. Idź na spacer, trochę się rozciągnij i podnieś ciężary.
To przesłanie dla osób w każdym wieku, ale szczególnie dla osób starszych, którym zależy na utracie zdolności myślenia i pamięci.
Jednak częstą przeszkodą jest to, że powtarzalne ćwiczenia są nudne dla wielu osób. Nie wymaga dużej siły myślenia.
Co powiesz na połączenie tego, co fizyczne i psychiczne, i dodanie odrobiny zabawy?
Taki był sposób myślenia Nowe badanie Mieszkańcy domu starców grali w interaktywne sporty wideo – boks, 10-pinowe kręgle, piłka nożna, lekkoatletyka, tenis stołowy i siatkówka plażowa – przez 12 tygodni.
Czy jest jakaś różnica?
Pierwszy krok: dzieci nie mają wstępu
Badanie zostało zaprojektowane przez współpracownika Tracy Colby Alexander ze Szkoły Zdrowia i Opieki Społecznej Uniwersytetu Southern Queensland.
„Pytanie, na które chcieliśmy odpowiedzieć, brzmiało: Jeśli włączymy obciążenie poznawcze do aktywności fizycznej, czy jest to bardziej korzystne niż tylko wykonywanie samej aktywności fizycznej?” Powiedział dr Colby Alexander Nowy Daily.
Badanie – przeprowadzone przez doktoranta Udhira Ramnatha z University of Cape Town – mierzyło wydajność poznawczą, sprawność fizyczną i sprawność 45 osób dorosłych, średni wiek 72 lata, poprzez serię testów przed i po 12-tygodniowej próbie.
Wszyscy uczestnicy zgłaszali dolegliwości związane z pamięcią – takie, które zwykle pojawiają się u osób starszych. Nie byli szaleni ani nie zdiagnozowano u nich łagodnych zaburzeń poznawczych.
23 uczestników uczestniczyło w dwóch jednogodzinnych sesjach interaktywnych gier wideo tygodniowo, podczas gdy 22 uczestników uczestniczyło w ćwiczeniach stojących i siedzących o niskiej intensywności, w tym ćwiczeniach siłowych i równoważnych.
Gry, w które grano na konsoli X-Box 360, działały na różnych częściach ciała. Na przykład piłka nożna stawia wymagania dotyczące siły dolnej części ciała i zwinności. Boks był dobry dla elastyczności ramion, wytrzymałości i równowagi.
W tym samym czasie wymagania gier stanowiły wyzwanie dla umiejętności myślenia i zapamiętywania uczestników.
Wynik?
Naukowcy odkryli, że uczestnicy, którzy grali w gry wideo, „osiągnęli znaczący wzrost w testach poznawczych od poziomu wyjściowego do trzech miesięcy w porównaniu z grupą kontrolną, co wskazuje na poprawę wydajności poznawczej”.
Jednocześnie „poprawili swoją sprawność fizyczną, wykazując znaczny wzrost we wszystkich czterech testach sprawności fizycznej”.
To był sześciominutowy spacer, dynamiczna równowaga, synchronizacja i odejście (wstawanie z krzesła, chodzenie z powrotem na krzesło) oraz zasięg funkcjonalny, który jest miarą elastyczności górnej części ciała.
W teście 6-minutowego marszu obie grupy „poprawiły się znacząco” – ale grupa uczestnicząca w grze wypadła lepiej niż grupa kontrolna we wszystkich testach fizycznych.
Wydajność poznawczą uczestników mierzono na dwóch różnych skalach – Mission Stroop I Drobne badanie stanu psychicznego.
Wyniki tych testów „poprawiły się znacząco” w grupie, w której grała, „podczas gdy nie było zmian w grupie porównawczej”.
W jakim stopniu czynnik przyjemności odegrał rolę w tych wynikach?
„Nie zmierzyliśmy tego” – powiedział dr Colby Alexander. „Ale przeprowadziliśmy poprzednie badanie z XBox i uczestnikom bardzo się to spodobało”.
Teraz wiesz, co kupić babci na Boże Narodzenie.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka