Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Gwiazdy ściągają tłumy, ale historia prowadzi show”

Dla reżysera Baahubali, SS Rajamouliego, kluczem do stworzenia prawdziwego pan-indyjskiego filmu nie jest łączenie ze sobą wielkich gwiazd z różnych branż, ponieważ według reżysera ważne jest, aby mieć globalnie połączoną historię, czasami bez dialogu.

Reżyser, który po pięciu latach od premiery kontynuacji „Baahubali” powraca z innym wielogwiazdowym producentem budżetowym w „RRR”, mówi, że jest kimś, kto uważa, że ​​to jest historia, a nie gwiazdy, którym w końcu udaje się pojawić Indyjski film.

„Film All India nie oznacza, że ​​aktorzy z różnych języków spotykają się. Film All India to opowieść, która łączy się ze wszystkimi, niezależnie od języka. Tworząc historię, myślę, że jeśli wyłączę tę część dialogową, publiczność nadal połączyć się z moim filmem?” Czasami odpowiedź brzmi „tak” – powiedział Rajamouli PTI w wywiadzie „Zoom” z Hyderabadu.

48-letni reżyser powiedział, że łatwo jest być „regionalnym”, gdy w filmie występują wielkie gwiazdy, ponieważ można łatwo „zagrać przedstawienie”, ale nie należy wpadać w tę pułapkę.

„Jeśli twoja główna opowieść dotyczy uniwersalnych uczuć, musisz budować sceny w ten sposób, a nie w pozycji gwiazd. Aktor w gwieździe musi być w stanie wesprzeć twój film. Zawsze uważam, że gwiazdy są po to, by przynosić publiczność do teatrów, ale kiedy już tam są, historia toczy się. Spektakl, a nie gwiazdy”.

Fikcyjna opowieść sprzed uzyskania niepodległości, utkana wokół dwóch prawdziwych indyjskich rewolucjonistów z lat 20. XX wieku – Allori Sitarama Raju (Ram Charan) i Kumaram Bhim (NT Rama Rao Jr). W filmie występują również Ajay Devgn, Alia Bhatt i Olivia Morris.

Rajamouli powiedział, że nie zwracał się do Bhatta ani Devgn, ponieważ była to „ekonomicznie opłacalna” opcja, ale dlatego, że ich obecność była niezbędna w jego filmie.

Reżyser powiedział, że zawsze chciał stworzyć fikcyjną historię o prawdziwym bohaterze, a ramy czasowe rewolucji Raju i Bhima były tak podobne, że pomyślał, że będzie to idealna opowieść dla jego filmowej scenerii.

READ  Nagłówki Polish Buzz na Festiwalu Filmowym w Berlinie

„Chociaż film inspirowany jest bojownikami o wolność i walką o niepodległość, nie chodzi o patriotyzm, ale o przyjaźń między tymi dwoma bohaterami i o to, jak inspirują się nawzajem do rozwoju. Ponieważ jest to fikcyjna historia, nie poszedłem za dużo w oryginalność pod względem ubrań i sposobu, w jaki mówią.”

Rajamouli powiedział, że to, co łączy świat „Baahubali” i „RRR”, to temat walki z niesprawiedliwością.

„Nie analizuję zbytnio moich filmów”, powiedział, „ale jeśli spojrzysz wstecz, tak, ucisk i walka z nim to bardzo potężna ludzka emocja. Uwielbiam snuć opowieści o ucisku i powstaniu”.

Reżyser powiedział, że rozumie, że ci, którzy obejrzeli „Baahubali” oczekiwaliby czegoś podobnego do „RRR”, mimo że te dwie historie są różne.

„Zdaję sobie sprawę, że ludzie, którzy odwiedzili „Baahubali” oczekują czegoś podobnego w moim następnym filmie, „RRRR”, w tym przypadku. Ale nie rozumiem tego. Kiedy ludzie mówią „Potrzebujemy kolejnego Baahubali”, naprawdę oznacza to, że chcą podobnego doświadczenia z tym, przez co przeszli z Baahubali” – dodał.

Zapytany o instrukcje, jakie daje swoim aktorom, zwłaszcza dotyczące ich fizycznego wyglądu w filmie, reżyser powiedział, że opowiada swoją historię w taki sposób, aby aktorzy rozumieli, czego się od nich wymaga.

„Nie mówię aktorom, że musisz budować swoje ciało, ale kiedy opowiadam sceny, rozumieją, że muszą być fizycznie i psychicznie sprawni, aby je uzyskać. Jeśli powiesz NTR Jr, że twoja pierwsza sekwencja akcji to tygrys , rozumie, co musi zrobić. Jeśli powiesz NTR Jr Charan, swoją scenę wstępną z tak wieloma wojownikami, zrozumie, co musi zrobić.

Reżyser powiedział, że pracując w przeszłości z aktorami, byli na tej samej stronie, jeśli chodzi o ich występy.

Nie może się jednak doczekać dubbingu, który zrobili do filmu w czterech językach: hindi, tamilskim, kannada i telugu.

READ  Od małżeństwa od pierwszego wejrzenia do małżeństwa w prawdziwym życiu

Przy „RRR” Rajamouli ponownie współpracował ze swoim ojcem, pisarzem KV Vijayendrą Prasadem, który jest najbardziej znany z Bajrangi Bhaijaan, Baahubali i Manikarnika: The Queen of Jhansi.

Reżyser chwalił ojca i jego zamiłowanie do robienia dramatycznych scen z wielkim rozmachem.

„Od najmłodszych lat miałem tę żywą wyobraźnię. Kiedy mój ojciec zaczął pracować, opowiadał nam o scenach, które opracował, a ja rozwijałem je na swój własny sposób. Zdał sobie sprawę, że mam coś w sobie i poprosił, abym do niego dołączył jako asystent”.

Rajamouli powiedział, że pomagając jego ojcu przez pięć lat, opracowali akronim określający, jak działają ich indywidualne umysły.

„To najlepszy autor opowiadań, jakiego znam. Napisał prawie wszystkie moje filmy, z wyjątkiem jednego lub dwóch. Bardzo dobrze się rozumiemy. Ale jako scenarzysta i reżyser to ja dyktuję sceny. udział sprzeczek i sprzeczek”.

Pandemia COVID opóźniła pokaz filmu o rok, ale reżyser przyjął to spokojnie, mówiąc, że dała mu tylko więcej czasu na dopracowanie filmu.