Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Indie, Niemcy, Polska: Wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Indie, Niemcy, Polska: Wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Wraz z „solaryzacją” kolei w Indiach, kraje europejskie również zdają sobie sprawę z potencjału pociągów zasilanych energią słoneczną.

Indian Railway Network instaluje energię słoneczną o wartości 1000 hektarów.

Kolej Centralna, jedna z 18 stref kolejowych w kraju, zobowiązała się do zainstalowania jednostek słonecznych o mocy 1 megawata (MW) w 81 lokalizacjach w całej swojej sieci.

Jest to część rosnącego trendu, w którym koleje wykorzystują swoje duże portfele gruntów, aby pomóc im przejść na ekologię i osiągnąć krajowe cele w zakresie energii odnawialnej.

„Zidentyfikowaliśmy około 2700 akrów, aby ułatwić instalację elektrowni słonecznych [1,093 hectares] Puste lub nieużywane tereny kolejowe”, wyjaśnia Shivraj Manaspure, dyrektor ds. Public Relations, Railways.

„Te miejsca mają ogromny potencjał wzrostu energia słoneczna infrastruktury i pomoże w dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla przez koleje indyjskie.

Kolej Centralna ma pionierskie osiągnięcia; Obsługiwała pierwszą pasażerską linię kolejową Indie 170 lat temu. Teraz wygrał przetarg na elektrownię słoneczną o mocy 1 MW w Ajni w Nagpur, nowej szopie z silnikami elektrycznymi, donosi Times of India.

Przybiera to formę Umowy Zakupu Energii (PPA) – umowy zawieranej między producentem energii elektrycznej a użytkownikiem. Według Solar Power Europe coraz więcej firm kolejowych zawiera umowy PPA w całej Europie.

Jakie są plany indyjskiego pociągu słonecznego?

Najnowszym ogłoszeniem Kolei Centralnych jest zainstalowanie elektrowni słonecznych na pustym terenie w ramach „mega projektu” Kolei Indyjskich. W 2020 r. agencja rządowa zapowiedziała, że ​​do 2030 r. zamierza osiągnąć 20 gigawatów (GW, co odpowiada jednemu miliardowi watów) energii słonecznej.

Pomogą w tym „słoneczne” dworce kolejowe Indie Jako „atma-nirbar” – czyli poleganie na sobie, krok Informacja prasowa Z Ministerstwa Kolei. Do grudnia 2023 r. wyznaczono cel osiągnięcia 100-procentowej elektryfikacji.

Kolej z siedzibą w Bombaju odgrywa swoją rolę, instalując panele słoneczne na dachach kilku stacji. Również kolejna elektrownia słoneczna o mocy 1 MW ma powstać w Pune za pośrednictwem PPA.

READ  Polska zastępuje program Biennale w Wenecji przedstawiony za poprzedniego rządu nacjonalistycznego

„Ten projekt oznacza zaangażowanie Railways w zwiększanie zużycia energii słonecznej i wspieranie bardziej ekologicznej przyszłości” – dodał Manaspure.

Gdzie w Europie jest lider kolei solarnych?

Staje się niemal standardową praktyką posiadanie jakiegoś systemu PPA dla energii odnawialnej na kolejach w całej Europie, mówi Bethany Mebane, rzeczniczka Solar Power Europe.

Korzysta z niej francusko-belgijski operator kolei dużych prędkości Thales 100 procent Zielona energia dla wszystkich pociągów kursujących przez Francję, Belgię i Niemcy od 2020 roku.

Deutsche-Bahn twierdzi, że jest obecnie największym konsumentem energii odnawialnej w Niemczech dzięki własnym elektrowniom słonecznym. PKP Polskie Koleje mają największy kolejowy „powerbank” w Europie – m.in oszczędności Obiekt wykorzystuje nadwyżki mocy trakcyjnej do obsługi około 1500 regionalnych i dalekobieżnych pociągów pasażerskich i towarowych każdego miesiąca.

Podnosi poprzeczkę dzięki SNCB, belgijskiemu państwowemu przedsiębiorstwu kolejowemu Dach jest słoneczny, montując 20 000 paneli na swoich stacjach i budynkach. A francuski SNCF poszedł o krok dalej, tworząc dedykowaną spółkę zależną Projekty solarne.

„To bardzo mile widziane, być może nie zaskakujące” – mówi Mebane. „Sieci kolejowe mają zazwyczaj duży obszar do pracy, zarządzają dużymi dachami i zaspokajają wysokie zapotrzebowanie na energię.

„Wraz z rosnącą atrakcyjnością podróży koleją ze względu na ekologiczny ślad kolejowy i lotniczy, odnawialne źródło energii naprawdę wspiera punkty sprzedaży przyjazne dla planety”.

Oprócz uświadomienia sobie „nisko wiszących owoców” gruntów przytorowych, niektórzy myśliciele przyszłości eksperymentują z włączeniem energii słonecznej do linii. Szwajcarski start-up Sun-Ways wprowadza panele przypominające dywan Na drodze W pobliżu stacji w zachodniej Szwajcarii.

Deutsche-Bahn przetestował podobny schemat z brytyjską firmą Bankset, mocując panele do podkładów między torami.