GDAŃSK (Reuters) – Polska firma paczkomatowa InPost prognozuje poprawę marży na swoim kluczowym rynku w Polsce w tym roku, ponieważ czerpie korzyści z cięcia kosztów, podnoszenia cen i zwiększania wolumenu przesyłek.
Oczekuje wzrostu skorygowanej marży zysku podstawowego (EBITDA) w Polsce po spadku z 46,1% w 2021 r. do 43,3% w ubiegłym roku.
Pomimo wyższych kosztów związanych z wojną na Ukrainie, Inpost skorzystał na gwałtownym wzroście wykorzystania platform e-commerce w trakcie i po pandemii Covid-19, obsługując przesyłki polecone.
„Jesteśmy zobowiązani do przekształcenia krajobrazu e-commerce w Europie do 2023 roku” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Raffael Brazoska.
W Polsce, na swoim głównym rynku, InPost spodziewa się zdobywać udziały w rynku i rosnąć szybciej niż konkurenci, a we Francji, gdzie przejął Mondial Relay, spodziewa się prześcignąć rynek pod względem wolumenu paczek.
Firma odnotowała rekordowy całoroczny skorygowany zysk podstawowy w wysokości 1,96 mld zł (457,29 mln USD), nieco powyżej 1,94 mld oczekiwanych w ankiecie przeprowadzonej wśród analityków ankietowanych przez firmę.
(1 $ = 4,2861 zł)
(Raportowanie przez Oliviera Zorko; montaż przez Matta Scuffhama)
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Polskie śledztwo w sprawie „rosyjskich wpływów” złości UE
Porozumienie z Grupą PHH w sprawie rozwoju hoteli w Polsce
Zawirowania polityczne w Polsce po obietnicach Dudy podpisania ustawy Komisji Kremla – POLITICO