Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Intel obiecuje poprawić wydajność gier DX11 i starsze interfejsy API na procesorach graficznych Arc

Intel obiecuje poprawić wydajność gier DX11 i starsze interfejsy API na procesorach graficznych Arc

Firma Intel potwierdziła, że ​​zapewni lepszą wydajność w grach DX11 i starsze interfejsy API w procesorach graficznych Arc W ostatnim filmie. Firma przyznaje, że zdaje sobie sprawę z niezadowalającej wydajności gier w tytułach korzystających z DirectX 11 i pracuje nad poprawą doświadczenia w przyszłości.

Firma Intel dostrzega opóźnienia w starszych interfejsach API, ale obiecuje z czasem poprawić wydajność gier DX11

Początkowo wspomniana w recenzji wcześniej Wskazówki techniczne dla LinusaPodczas pomiaru Shadow of the Tomb Raider w systemie wykorzystującym kartę graficzną Arc A770 port technologiczny odnotował 50% różnicę w wydajności GPU między wersjami DirectX 11 i 12. W poprzedniej wersji DirectX gra osiągnęła prawie 38 klatek na sekundę, podczas gdy w drugiej odnotowano wzrost o około 80 klatek na sekundę.

Starsze interfejsy API DirectX działają inaczej niż DirectX 12, Vulkan i inne obecne interfejsy API. Starsza technologia API wymaga najwięcej przetwarzania ze strony sterownika graficznego, od optymalizacji po dostosowania do kart o niższej wydajności. Potrzeba procesora graficznego do obsługi większej ilości pracy w grze miała zmniejszyć obciążenie twórców gier, którzy chcą poprawić wygląd swoich gier.

Z Vulkanem i obecnym API DX12, przyspieszenie nie jest już zależne od sterownika graficznego, ale od silnika graficznego gry. Teraz twórcy gier muszą wziąć odpowiedzialność za ulepszenia grafiki, zwłaszcza na słabszych systemach, i umieścić zadania w kodzie gry, aby wziąć na siebie ten ciężar. Przykładem jest alokacja pamięci wideo.

Intel nie musiał zawracać sobie głowy graficznymi interfejsami API, ponieważ od wielu lat nie rozwijał procesorów graficznych. Teraz, dzięki grafikom z serii Arc firmy, muszą dogonić firmy, które od lat skupiają się na tego typu technologii, konkurentów firmy AMD i NVIDIA.

Ten wgląd w nieznajomość DirectX 11 i starszych interfejsów API sprawił, że Intel przyznał, że zrozumienie i znalezienie rozwiązań problemów nękających istniejące układy iGPU i dGPU zajmie trochę czasu. Jego kolega z Intela, Tom Petersen, został niedawno cytowany o ścieżce do ulepszenia interfejsu API Intela, mówiąc, że problem będzie „dziełem miłości na zawsze”.

READ  Jak zmienić szybkość hashowania w Minecrafcie 1.18.1

Większość z tych problemów trzon Opiera się na zintegrowanym stosie graficznym, który ma zupełnie inną architekturę w porównaniu z GPU Arc. Spowodowało to niewystarczający poziom wydajności, kompatybilność gier/API itp.

„Oczywiście nasza wersja oprogramowania na naszych oddzielnych kartach graficznych wypadła słabo” — powiedział Gelsinger. „Myśleliśmy, że będziemy w stanie skorzystać ze zintegrowanego oprogramowania graficznego, a to było całkowicie nieodpowiednie dla potrzebnych nam poziomów wydajności, kompatybilności gier itp. Więc nie osiągamy naszego czteromilionowego celu w dyskretnym przestrzeń graficzna, nawet gdy nadrabiamy zaległości. Teraz z lepszymi wersjami oprogramowania i otrzymujemy je.”

„Chociaż nie osiągniemy naszego celu dotyczącego GPU, wciąż jesteśmy na dobrej drodze, aby w tym roku wygenerować ponad 1 miliard dolarów przychodu”

„W drugim kwartale zaczęliśmy zwiększać opłaty za karty graficzne Intel Arc dla laptopów producentów OEM, w tym Samsunga, Lenovo, Acer, HP i Asusa. Problemy z łańcuchem dostaw związane z COVID i nasze wyzwania związane z gotowością oprogramowania opóźniona dostępność Nadal pracujemy nad tym Karty Intel Arc A5 i A7 do komputerów stacjonarnych zaczną być dostarczane w trzecim kwartale”.

Dyrektor generalny firmy Intel, Pat Gelsinger

Teraz Intel będzie musiał podjąć próby pracy nad DX11 i starszymi interfejsami API lub zaryzykować czekanie, aż branża będzie potrzebować niczego innego niż następna generacja dostępnych interfejsów API.

źródła wiadomości: TomekA urządzenia sPorady techniczne Linus