Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jak Schibsted i Mediacorp wdrażają sztuczną inteligencję w newsroomie

Jak Schibsted i Mediacorp wdrażają sztuczną inteligencję w newsroomie

Napisane przez Gwyneth Teo i Nehę Guptę

„Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników redakcji? Czy myślisz o tym jako o sposobie na ulepszenie istniejącej firmy, czy może jest to sposób na jedno i drugie? „To podstawowe pytanie etyczne, które muszą sobie zadać wszystkie redakcje”. Fergusa Bellazałożyciela i dyrektora generalnego Fatm, podczas niedawnej konferencji WAN-IFRA Azja w mediach cyfrowych konferencja.

Główną troską Bella jest to, aby projekt produktu AI był zgodny ze strategią biznesową firmy. Zalecił firmie rozpoczęcie od zidentyfikowania jej słabych punktów i zbadania narzędzi sztucznej inteligencji w celu znalezienia potencjalnych rozwiązań.

Usprawnianie przepływu pracy w Mediacorp przy użyciu sztucznej inteligencji

Wang Yin Jest zastępcą lidera zespołu ds. strategii i rozwiązań AI w Mediacorp News w Singapurze. Jego zespół miał nadzieję, że dzięki sztucznej inteligencji skróci czas poświęcany na przyziemne zadania.

„Chcieliśmy, aby sztuczna inteligencja poprawiła wydajność i skuteczność, a także zbudowała nowe możliwości, dzięki czemu stanie się uzupełnieniem, a nie zamiennikiem” – powiedział Yin.

W rezultacie Mediacorp wdrożył sztuczną inteligencję pogodową – oprogramowanie, które może analizować dane i tworzyć klipy prognostyczne.

Wcześniej nad każdym klipem pracowały trzy zespoły produkcyjne, produkując dziennie 11 wyświetlanych klipów w wielu językach. Teraz, dzięki wdrożeniu botów AI, przepływ pracy został znacznie uproszczony.

Roboty te skutecznie zarządzają zadaniami, w tym analizą danych, edycją audio i wideo oraz kontrolą jakości. Ta zmiana umożliwiła dziennikarzom Mediacorp przejście na role, w których mogą skupić się na tworzeniu bardziej kreatywnych treści.

„W krótkiej perspektywie zastąpienie dużej ilości treści treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję będzie łatwe, jednak w dłuższej perspektywie mogą one nie zapewniać takiej samej wartości, jak treści tworzone przez ludzi.

W Newsroomie Mediacorp sztuczna inteligencja została zastosowana w trzech kategoriach – automatyzacja przepływu pracy, tworzenie treści i weryfikacja.

READ  Nawiasem mówiąc, CEO Take-Two zarabia na wszystkich internetowych mikrotransakcjach GTA i NBA 2K

Yin omówił trzy krytyczne etapy zarządzania cyklem życia sztucznej inteligencji:

  • projekt: Gdzie tworzone są rozwiązania mające na celu rozwiązanie rzeczywistych problemów w zgodzie ze strategiami biznesowymi. Warto już na tym etapie ocenić gotowość infrastruktury AI.
  • Rozwijać: Przekształcanie planów w prototypy.
  • opublikować: Gdzie rozwiązania zamieniają się w produkcję.

„Newsroomy muszą w dalszym ciągu udoskonalać produkty AI nawet po ich wdrożeniu” – stwierdził Bell.

Tworzenie frameworku AI w Schibsted

Kolejnym newsroomem, który poważnie podchodzi do sztucznej inteligencji, jest Schibsted, największa grupa medialna w krajach nordyckich.

W 2019 roku pracownicy Schibsted współpracowali w różnych dziedzinach, aby opracować strategię firmy w zakresie sztucznej inteligencji. Uznając znaczenie podnoszenia kwalifikacji oraz zrozumienia potencjału i pułapek sztucznej inteligencji, założyli Akademię AI Schibsted, do której od tego czasu zapisało się ponad 600 pracowników.

Ramy FAST (uczciwość, odpowiedzialność, zrównoważony rozwój i przejrzystość) firmy Schibsted zostały stworzone, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom związanym ze sztuczną inteligencją. Ramy te wyznaczyły kierunek rozwoju sztucznej inteligencji i uczyniły pracowników odpowiedzialnymi za jej reprezentowanie.

Przeczytaj także: Pięć czynników napędzających cyfrową transformację Schibsted

Starając się strategicznie planować przyszłość, firma rozszerzyła swoją działalność poza redakcje, aktywnie angażując odbiorców – obecnych i potencjalnych – w dyskusje na temat integracji sztucznej inteligencji z wiadomościami, od których zależą.

Chociaż było to trudne, „pomocne było wysłuchanie różnych punktów widzenia mediów informacyjnych i oparcie się na istniejących pomysłach w celu stworzenia nowych, odświeżających pomysłów” – powiedział. Agnieszka SteinbaumKierownik Działu IN/LAB w Schibsted w Szwecji.

„Wykorzystywanie sztucznej inteligencji będzie lepsze, jeśli będziemy również doskonale radzić sobie z wadami technologii. Dlatego dbamy o to, aby ocena ryzyka i etyka związane ze sztuczną inteligencją były czymś ściśle powiązanym z rozwojem produktu i sukcesem.

Steinbaum zalecił, aby pracownicy byli zaangażowani we wszystkie etapy procesu AI, a nie tylko w momencie wypuszczenia produktu AI. Projekty AI muszą mieć również charakter interdyscyplinarny, aby łączyć różne perspektywy.

READ  Phil Spencer ujawnia „wiążącą umowę” na utrzymanie Call of Duty na PlayStation

„Aby zbudować poczucie własności kulturowej i społeczności AI w firmie, w tworzenie pomysłów angażuje się szereg interesariuszy. Organizowane są hackathony i wewnętrzne wydarzenia związane z AI, aby budować entuzjazm i wiedzę, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w zakresie AI” – powiedziała. „Te wydarzenia stały się źródłem pomysłów”. Udane produkty AI.

Obecnie Schibsted wykorzystuje sztuczną inteligencję do podsumowań winiet, odtwarzania sztucznego głosu (przetwarzanie tekstu na mowę) i transkrypcji (technologia zamiany mowy na mowę).

Przeczytaj także: Wiadomości jako muzyka: Schibsted bada innowacje oparte na sztucznej inteligencji, aby przyciągnąć pokolenie Z

Język i etyka sztucznej inteligencji

Bell podkreślił znaczenie stworzenia wspólnego słownictwa dotyczącego sztucznej inteligencji, zrozumiałego w całej branży. Niezastosowanie się do tego może spowodować zamieszanie i zagrozić relacjom między newsroomem a odbiorcami.

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby sztuczna inteligencja była nowym sposobem utraty zaufania… Jeśli nie wiesz, jak działa model językowy, jak możesz go poprawnie używać? I jak możesz wyjaśnić swoim odbiorcom, jak go używać „Szkolenie pracowników może być narzędziem” – powiedział. Kluczowe jest tutaj – powiedział, dodając: „Newsroomy nie powinny służyć jako sztuczna inteligencja strzegąca bramek; przejrzystość jest najważniejsza”.

Jak wyjaśnił Bell, integrowanie sztucznej inteligencji w redakcjach rodzi również pytania etyczne:

  • Kiedy dziennikarze wprowadzają podpowiedzi do programów sztucznej inteligencji, komu należy przypisać uznanie za ich wynalezienie?
  • Jak można podważyć wiarygodność oprogramowania AI?
  • Jeśli sztuczna inteligencja popełni błąd, na przykład wygłosi rasistowską uwagę, kto jest za to odpowiedzialny?
  • Czy redakcje powinny brać pod uwagę wpływ sztucznej inteligencji na środowisko?

Bell podkreślił trzy kluczowe kwestie, które firmy powinny wziąć pod uwagę:

  • Redakcje informacyjne potrzebują wsparcia przy opracowywaniu wytycznych etycznych i zasad korzystania ze sztucznej inteligencji.
  • Należy stworzyć wspólny język dla AI wśród dziennikarzy. Choć jest to czasochłonne i pracochłonne, zapewni wszystkim dostęp i równość.
  • Należy stworzyć strukturę, aby wszyscy – od twórców AI po użytkowników AI – mogli usiąść przy stole.
READ  2022 Oferty na mini telewizory LED w Czarny piątek

O autorze: Gwyneth Teo Jest studentem komunikacji w szkole informacji i komunikacji Wee Kim Wee na NTU.