Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jak Schibsted i Mediacorp wdrażają sztuczną inteligencję w newsroomie

Jak Schibsted i Mediacorp wdrażają sztuczną inteligencję w newsroomie

Napisane przez Gwyneth Teo i Nehę Guptę

„Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracowników redakcji? Czy myślisz o tym jako o sposobie na ulepszenie istniejącej firmy, czy może jest to sposób na jedno i drugie? „To podstawowe pytanie etyczne, które muszą sobie zadać wszystkie redakcje”. Fergusa Bellazałożyciela i dyrektora generalnego Fatm, podczas niedawnej konferencji WAN-IFRA Azja w mediach cyfrowych konferencja.

Główną troską Bella jest to, aby projekt produktu AI był zgodny ze strategią biznesową firmy. Zalecił firmie rozpoczęcie od zidentyfikowania jej słabych punktów i zbadania narzędzi sztucznej inteligencji w celu znalezienia potencjalnych rozwiązań.

Usprawnianie przepływu pracy w Mediacorp przy użyciu sztucznej inteligencji

Wang Yin Jest zastępcą lidera zespołu ds. strategii i rozwiązań AI w Mediacorp News w Singapurze. Jego zespół miał nadzieję, że dzięki sztucznej inteligencji skróci czas poświęcany na przyziemne zadania.

„Chcieliśmy, aby sztuczna inteligencja poprawiła wydajność i skuteczność, a także zbudowała nowe możliwości, dzięki czemu stanie się uzupełnieniem, a nie zamiennikiem” – powiedział Yin.

W rezultacie Mediacorp wdrożył sztuczną inteligencję pogodową – oprogramowanie, które może analizować dane i tworzyć klipy prognostyczne.

Wcześniej nad każdym klipem pracowały trzy zespoły produkcyjne, produkując dziennie 11 wyświetlanych klipów w wielu językach. Teraz, dzięki wdrożeniu botów AI, przepływ pracy został znacznie uproszczony.

Roboty te skutecznie zarządzają zadaniami, w tym analizą danych, edycją audio i wideo oraz kontrolą jakości. Ta zmiana umożliwiła dziennikarzom Mediacorp przejście na role, w których mogą skupić się na tworzeniu bardziej kreatywnych treści.

„W krótkiej perspektywie zastąpienie dużej ilości treści treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję będzie łatwe, jednak w dłuższej perspektywie mogą one nie zapewniać takiej samej wartości, jak treści tworzone przez ludzi.

W Newsroomie Mediacorp sztuczna inteligencja została zastosowana w trzech kategoriach – automatyzacja przepływu pracy, tworzenie treści i weryfikacja.

READ  Madden 23 to problem, który popycha fanów do granic wytrzymałości

Yin omówił trzy krytyczne etapy zarządzania cyklem życia sztucznej inteligencji:

  • projekt: Gdzie tworzone są rozwiązania mające na celu rozwiązanie rzeczywistych problemów w zgodzie ze strategiami biznesowymi. Warto już na tym etapie ocenić gotowość infrastruktury AI.
  • Rozwijać: Przekształcanie planów w prototypy.
  • opublikować: Gdzie rozwiązania zamieniają się w produkcję.

„Newsroomy muszą w dalszym ciągu udoskonalać produkty AI nawet po ich wdrożeniu” – stwierdził Bell.

Tworzenie frameworku AI w Schibsted

Kolejnym newsroomem, który poważnie podchodzi do sztucznej inteligencji, jest Schibsted, największa grupa medialna w krajach nordyckich.

W 2019 roku pracownicy Schibsted współpracowali w różnych dziedzinach, aby opracować strategię firmy w zakresie sztucznej inteligencji. Uznając znaczenie podnoszenia kwalifikacji oraz zrozumienia potencjału i pułapek sztucznej inteligencji, założyli Akademię AI Schibsted, do której od tego czasu zapisało się ponad 600 pracowników.

Ramy FAST (uczciwość, odpowiedzialność, zrównoważony rozwój i przejrzystość) firmy Schibsted zostały stworzone, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom związanym ze sztuczną inteligencją. Ramy te wyznaczyły kierunek rozwoju sztucznej inteligencji i uczyniły pracowników odpowiedzialnymi za jej reprezentowanie.

Przeczytaj także: Pięć czynników napędzających cyfrową transformację Schibsted

Starając się strategicznie planować przyszłość, firma rozszerzyła swoją działalność poza redakcje, aktywnie angażując odbiorców – obecnych i potencjalnych – w dyskusje na temat integracji sztucznej inteligencji z wiadomościami, od których zależą.

Chociaż było to trudne, „pomocne było wysłuchanie różnych punktów widzenia mediów informacyjnych i oparcie się na istniejących pomysłach w celu stworzenia nowych, odświeżających pomysłów” – powiedział. Agnieszka SteinbaumKierownik Działu IN/LAB w Schibsted w Szwecji.

„Wykorzystywanie sztucznej inteligencji będzie lepsze, jeśli będziemy również doskonale radzić sobie z wadami technologii. Dlatego dbamy o to, aby ocena ryzyka i etyka związane ze sztuczną inteligencją były czymś ściśle powiązanym z rozwojem produktu i sukcesem.

Steinbaum zalecił, aby pracownicy byli zaangażowani we wszystkie etapy procesu AI, a nie tylko w momencie wypuszczenia produktu AI. Projekty AI muszą mieć również charakter interdyscyplinarny, aby łączyć różne perspektywy.

READ  Justin Yu z MIT wygrywa Mistrzostwa Świata w Klasycznym Tetrisie

„Aby zbudować poczucie własności kulturowej i społeczności AI w firmie, w tworzenie pomysłów angażuje się szereg interesariuszy. Organizowane są hackathony i wewnętrzne wydarzenia związane z AI, aby budować entuzjazm i wiedzę, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w zakresie AI” – powiedziała. „Te wydarzenia stały się źródłem pomysłów”. Udane produkty AI.

Obecnie Schibsted wykorzystuje sztuczną inteligencję do podsumowań winiet, odtwarzania sztucznego głosu (przetwarzanie tekstu na mowę) i transkrypcji (technologia zamiany mowy na mowę).

Przeczytaj także: Wiadomości jako muzyka: Schibsted bada innowacje oparte na sztucznej inteligencji, aby przyciągnąć pokolenie Z

Język i etyka sztucznej inteligencji

Bell podkreślił znaczenie stworzenia wspólnego słownictwa dotyczącego sztucznej inteligencji, zrozumiałego w całej branży. Niezastosowanie się do tego może spowodować zamieszanie i zagrozić relacjom między newsroomem a odbiorcami.

„Nie możemy sobie pozwolić na to, aby sztuczna inteligencja była nowym sposobem utraty zaufania… Jeśli nie wiesz, jak działa model językowy, jak możesz go poprawnie używać? I jak możesz wyjaśnić swoim odbiorcom, jak go używać „Szkolenie pracowników może być narzędziem” – powiedział. Kluczowe jest tutaj – powiedział, dodając: „Newsroomy nie powinny służyć jako sztuczna inteligencja strzegąca bramek; przejrzystość jest najważniejsza”.

Jak wyjaśnił Bell, integrowanie sztucznej inteligencji w redakcjach rodzi również pytania etyczne:

  • Kiedy dziennikarze wprowadzają podpowiedzi do programów sztucznej inteligencji, komu należy przypisać uznanie za ich wynalezienie?
  • Jak można podważyć wiarygodność oprogramowania AI?
  • Jeśli sztuczna inteligencja popełni błąd, na przykład wygłosi rasistowską uwagę, kto jest za to odpowiedzialny?
  • Czy redakcje powinny brać pod uwagę wpływ sztucznej inteligencji na środowisko?

Bell podkreślił trzy kluczowe kwestie, które firmy powinny wziąć pod uwagę:

  • Redakcje informacyjne potrzebują wsparcia przy opracowywaniu wytycznych etycznych i zasad korzystania ze sztucznej inteligencji.
  • Należy stworzyć wspólny język dla AI wśród dziennikarzy. Choć jest to czasochłonne i pracochłonne, zapewni wszystkim dostęp i równość.
  • Należy stworzyć strukturę, aby wszyscy – od twórców AI po użytkowników AI – mogli usiąść przy stole.
READ  Oferta Verizon Wireless z okazji Czarnego Piątku zapewnia bezpłatny iPhone 15 Pro, Apple Watch i iPad z planami Unlimited

O autorze: Gwyneth Teo Jest studentem komunikacji w szkole informacji i komunikacji Wee Kim Wee na NTU.