Amerykański gigant motoryzacyjny Jeep ma śmiały plan, aby w odległych częściach Stanów Zjednoczonych i Australii udostępnić stacje ładowania zasilane energią słoneczną dla swojej raczkującej gamy pojazdów elektrycznych.
W ten sam sposób, w jaki Tesla zbudowała „superszybką” sieć doładowań dla swoich samochodów elektrycznych, Jeep planuje zainstalować stacje ładowania zasilane energią słoneczną w niektórych odległych obszarach USA i Australii dla przyszłych kierowców terenowych.
Jeep zainstalował już cztery z początkowej partii 18 stacji ładowania zasilanych energią słoneczną na popularnych szlakach w Ameryce Północnej, a teraz firma chce mieć pewność, że w australijskim buszu znajdzie się miejsce, w którym można doładować samochody zasilane bateriami.
Szef Jeep Global, Christian Meunier, powiedział australijskim mediom, które uczestniczyły w zeszłotygodniowym Detroit Auto Show:
„Pracujemy nad stacjami ładowania zasilanymi energią słoneczną, które umieścimy na wszystkich torach.
„Będziemy mieć 18 utworów w Stanach Zjednoczonych, które są utworami „Badge of Honor”, które otrzymają odznakę [for] kiedy to zrobiłeś. Możesz go przykleić do swojego samochodu. Wszystkie te tory będą wyposażone w stacje ładowania.
„Naciskam inne regiony, w tym Australię, aby zrobiły to samo. Teraz, gdy mamy wszystkie te (elektryczne) produkty, będę robił więcej i tak się stanie.”
Szef Jeepa powiedział, że moc elektryczna idealnie nadaje się do trudnych warunków terenowych, a niektóre przyszłe modele zasilane bateriami, takie jak Recon, będą miały „ocenę drogową”.
„Klasyfikacja torów pozostanie i stanie się bardziej rygorystyczna” – powiedział Meunier. „Zamierzamy przesuwać granice tego, co możesz zrobić, a twój Zwiad zostanie oceniony na szóstym (poziomie) szóstym, co jest (wystarczające), aby stworzyć Rubicon Trail.
„Poskramiacz jest oceniany (na poziomie 10), więc król pozostaje królem na teraz i na zawsze.
„Dzięki (zasilaniu) elektrycznemu Wrangler jest nie do pobicia, zakładasz na niego duże opony i zestaw do podnoszenia, jesteś nie do pobicia”.
Wydaje się jednak, że wersja elektrycznego Jeepa Wranglera z manualną skrzynią biegów może być o krok za daleko, chociaż taki samochód był wcześniej wyśmiewany jako koncepcja.
„Pod koniec dnia (ręczna transmisja) nie pomaga tej zdolności” – powiedział Meunier. „Jeśli chodzi o moc… automatyczna skrzynia biegów ma większy sens.
„Możesz jechać jednym pedałem, prawda? Jeśli zwolnisz pedał gazu, nie musisz hamować. To magia”.
„Odbiór był bardzo dobry[jak na pomysł w pełni elektrycznego Jeepa Wranglera]. Ludzie zdali sobie sprawę, że elektryczność w połączeniu z[napędem na cztery koła]to magia. To właściwa formuła.”
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort